Volkswagen е решен да направи следващото поколение Golf напълно електрическо, като то трябва да излезе в края на десетилетието. Това означава ли, че днешната кола с двигатели с вътрешно горене ще има само около пет години живот? Не е задължително. Човекът, който отговаря за отдела за техническо развитие на компанията, твърди, че Mk8 може да работи до средата на следващото десетилетие, тоест 11 години.
Говорейки пред нидерландското издание на Top Gear, Кай Грюниц твърди, че настоящият Golf може да остане в производство до 2035 г. Това е годината, когато забраната за продажба на нови автомобили с вредни емисии ще влезе в сила в страните от ЕС. Превозните средства с двигатели с вътрешно горене може все още да бъдат в шоурумите след това, но само ако са съвместими с въглеродно неутрални синтетични горива.
Основите на настоящия Golf всъщност са по-стари. Mk8 излезе в края на 2019 г., но платформата му MQB датира от Mk7, пуснат на пазара през 2012 г. Това обаче не е прецедент, тъй като, шестото поколение Golf беше по същество беше тежък фейслифт на модела от предишното поколение.
Mk5 беше пуснат на пазара през 2003 г., докато Mk6 – построен на същата платформа PQ35, беше спрян през 2012 г. Технически Mk6 се продаваше до 2016 г., когато Golf Cabriolet беше спрян. Като си направим сметка, това е 13-годишен жизнен цикъл. Архитектурата на MQB ще съответства на това само след година.
Говорейки стриктно за Golf Mk8, Грюниц рекламира, че той представлява „съвършенството на MQB“, така че няма причина да се разработва нов. Той призна, че настоящият компактен автомобил е имал труден старт поради софтуерните проблеми, но те са изгладени. Тези проблеми засегнаха родствените автомобили Skoda Octavia, SEAT Leon и Audi A3.
Golf наскоро премина през фейслифт, но това може да не е актуализация в средата на цикъла. Ако VW възнамерява да държи колата още 11 години, със сигурност ще има поне още едно освежаване.
Грюниц твърди, че Golf все още може да бъде оттеглен преди 2035 г., не непременно поради разпоредбите за емисиите. Марката на VW Group - Porsche, вече уби Macan и 718 Boxster/Cayman в ЕС, защото тези автомобили не отговарят на новото законодателство за киберсигурност, което влезе в сила по-рано този месец. Би било твърде скъпо да се работи върху кросоувъра и спортните автомобили, за да се съобразят с новия закон, така че Porsche реши просто да спре тези модели. VW може да предприеме подобен подход, ако бъдещите разпоредби се окажат непосилно скъпи за спазване.
Дори ако Golf Mk8 ще остане до 2035 г., 15-годишният жизнен цикъл все още няма да е най-дългият за Golf. Mk1, пуснат на пазара през 1974 г., беше заменен от Mk2 през 80-те години на миналия век, но VW създаде базиран на Mk1 Citi Golf от 1984 г. до 2009 г., което му осигури впечатляващ 25-годишен живот.