IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пет хода, които трябва да спасят електрическото бъдеще на Volkswagen

Германският производител сключи важни споразумения с водещи компании

Volkswagen Group реагира бързо на постоянните забавяния, които натрупа през последните години със софтуера на своите бъдещи електрически автомобили. За целта германският производител сключи 5 важни споразумения с реномирани компании, които ще помогнат за решаване на проблемите.


VW електромобили


Като цяло преходът към електрически превозни средства представлява истинско предизвикателство за всички производители. Ако добавите към това забавянето на търсенето на EV в световен мащаб, предизвикателството става още по-голямо.

В случая с Volkswagen Group не може да се отрече ангажиментът, който концернът поема от години по отношение на тази технология за електрификация. Засега обаче очакваните продажби все са далеч от желаните и това носи проблеми на германския производител.

В допълнение, той загуби позиции на най-големия автомобилен пазар - Китай, като това става в решаващ момент, в който електрическите превозни средства се опитват да се наложат на пазара. И в крайна сметка VW беше изместен от BYD като най-продаваната марка на най-големи пазар.

Причина за проблемите

Освен това от няколко години различните марки на групата страдат от общ проблем: закъсненията, които CARIAD - софтуерното звено на VW Group, натрупва за настоящите и преди всичко бъдещите електрически превозни средства на компанията.


VW електромобили


Това се случи с платформата PPE, стартирана от Audi Q6 e-tron и Porsche Macan, а същото се случва с разработването на следващата SSP платформа, която трябва да замени както сегашната MEB. Бъдещата SSP трябва да поеме следващото поколение електрически автомобили от различни марки на VW Group, сред които са бъдещите електрически Golf, нов голям SUV на Porsche, както и следващото поколение на ID.4.

5-те споразумения, които трябва да спасят ситуацията

Volkswagen Group изглежда решен да отстрани всички тези проблеми и да потърси „план Б“, който няма да го накара да загуби позиции в надпреварата за електрически автомобили. През последните месеци концернът сключи 5 споразумения или сътрудничества с реномирани компании, свързани с електрически превозни средства:


VW електромобили


Xpeng: след като придоби 5% от китайската марка миналата година, VW Group сега засили сътрудничеството си за разработване на нова електрическа и електронна архитектура за електрически автомобили, произведени в Китай - CEA, което ще им позволи да намалят разходите с 40%. Германците стартираха два производствени центъра в азиатската страна, за да пуснат първото електрическо превозно средство в производство през 2026 г.

Rivian: от другата страна на света VW Group обедини сили със северноамериканския производител на електрически автомобили, за да създаде съвместно предприятие, което им позволява съвместно да разработват следващо поколение електрически архитектури и софтуер. Всички марки на групата ще се възползват от централизирания дизайн и напредъка в софтуерно дефинираните превозни средства, разработени от двете компании. Освен това групата ще инвестира до 5 милиарда долара в американския стартъп като част от плана.

SAIC: в този случай Audi, независимо от VW, реши да използва електрическа платформа от китайската група SAIC за съвместното разработване на премиум електрически автомобили. Тази платформа ще позволи на германците да увеличат присъствието си в Китай, където продажбите им са много слаби. Това ще стане с помощта на архитектура от марката IM, която поддържа 800 волтови системи и батерии с капацитет до 118 kWh.


VW електромобили


Onsemi: последното обявено сътрудничество включва северноамериканска компания, която доставя полупроводници и технология за силициев карбид, която трябва да осигури подобрения в целия задвижващ блок на предстоящите електрически автомобили на германската група. Това е решение с „единична, модулна и опростена мащабируема платформа“, което им помага значително да намалят разходите.

QuantumScape: глобалният производител на батерийни клетки, основан от VW Group през 2022 г., постигна важно споразумение с друга северноамериканска фирма - QuantumScape, която ще предостави своята авангардна технология в твърдотелни батерии. Те са наречени „батериите на бъдещето“, като позволяват над 1000 км електрическа автономност. PowerCo ще може да произвежда до 40 GWh годишно с помощта на тази технология и по желание да я разшири до 80 GWh.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 1 месец )
    Тези 3 киловата спокойно могат да са изцяло от формата и теглото. Все пак сравняваш СУВ и то обикновен, а не купе, със седан.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дано имат успех
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Реално ( преди 1 месец )
    На прав път сте, Фауве! В групата хора с ID.7 се похвалиха с 3 кВтч/100 по-нисък разход от ID.4 GTX
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 1 месец )
    Аз пък го разбирам така. Сега на депо гара София (примерно) бачка дизелов маневрен локомотив. Като счупи разпределителен вал на мотора, целия локомотив заминава на скрап, понеже такива не се правят от (да речем) 40 години. Като мож да има взаимозаменяем ел. мотор като локомотив IS3000 (тегли 3 хил. тона) на завод Express Service Русе и да се достави веднага и да харчи 40 лева ток на смяна (понеже при всяко спиране зарежда), вместо да изгори 400 (да 400) литра нафта :D на смяна и 100 тона пушек..
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ей, само платформени и carry-over решения са им на меринджеите в главите. И после се чудим що всичко е безкрайно усложнено, тромаво и бъгаво. Еми, то не става да се опитваш да вършиш работа с "универсален инструмент". На теория е много хубаво, на практика питайте например линуксджиите що е то dependency и с какво се яде.