IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Официално: Tesla вече не е номер 1 при електромобилите

Китайски гигант вече изпреварва компанията на Мъск с почти 400,000 продажби

След срива в продажбите в началото на тази година Tesla вече не е най-големият производител на електромобили на планетата, показват данни на JATO Dynamics, изнесени от анализатора Фелипе Муньос.
   
   
BYD срещу Tesla
   
      
388,000 автомобила разлика

За първите девет месеца компанията на Илон Мъск е продала едва 1 217 902 автомобила, с над 75 000 по-малко, отколкото за същия период на миналата година (-6%). В същото време китайската BYD отчита 37% ръст на годишна база и е доставила 1 605 903 чисто електрически коли. Авансът на китайците пред Tesla e вече над 388 000 автомобила. 

Числата за BYD обхващат и четирите дъщерни марки, които правят EV модели: BYD, Fang Cheng Bao, Denza и Yang Wang. Компанията от град Сиан се хвалеше, че е изпреварила Tesla още преди две години, но тогава пресмяташе и плъг-ин хибридните си модели, за да излезе напред. 
  
Проблемите на BYD

Първото място в света обаче не елиминира сериозните трудности, пред които е изправена BYD. Китайското правителство ясно намекна, че вече не е склонно да толерира растеж без оглед на печалби, и заплаши със сериозни мерки, ако продължава дъмпингът между местните производители - тенденция, от която BYD е сред основните печеливши. Уорън Бъфет, който бе инвестирал в компанията още в първите й години, изтегли всичките си средства. Марката си остава твърде зависима от китайския пазар - въпреки огромните вложения в експанзия по цял свят, все още над 64% от продажбите на BYD се падат на Китай. За сравнение само 36% от продажбите на Tesla са на домашния американски пазар. 
    
Скок за Tesla в Америка

Между другото след месеците срив, Tesla най-после отчете съществен растеж в Америка за третото тримесечие. Според експерти обаче това се дължи на изтеглени във времето покупки, за да се изпревари отпадането на федералните субсидии за електромобили. Това означава, че ръстът през лятото ще бъде последван от сериозен спад в първия отчетен период сред отпадането на помощите. 
  
     

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    А какво съм казвал и какво са казвали антиелектриците си е записано черно на бяло во веки веков. Например под статията "Собственици на най-новата Tesla се оплакват от проблем с окачването " 7 Септември, 2020. Например коментар 188 "Два завода на пълен капацитет са милион автомобила годишно. Следователно проблема не е да ги произведат, а да ги ПРОДАДАТ."
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Псевдоточката пак е включила на режим агресивна психопатия и лъже лъже лъже лъже лъже, като пише от името на другите заедно с останалите 30 анти електрически Ника. Но ФАКТИТЕ СА СИ ФАКТИ. Антиелектриците през цялото време обясняваха, че е 50% ръст е невъзможен, ЗАЩОТО НЕ МОГАТ ДА СЕ СТРОЯТ ТОЛКОВА ЗАВОДИ. Според гост, за да си изпълни 50% ръст за 2022 година, Тесла трябваше да построи 10 нови завода от 2020 до 2022 и било физически невъзможно да произведе 1 350 000 автомобила през 2022
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Винаги съм казвал, че Тесла е обречена марка. Даже казвах, че продажбите всяка година ще падат с 50%. И казвах, че скоро ще фалира. Просто нямат шанс пред китайските коли. Това го казвам, вече 25 години. Всяка жалка антиелектрическа яйцеклетка, ако знае как да ползва Chat GPT ще ми намери тези коментари. Колкото и да се опитвате да ми препишете думи които не съм казвал, няма да ви се получи. Винаги съм казвал, това което съм казал по-горе. Тесла умре!
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    От колко години повтаряш като папагал, че "проблема не е да ги произведат, а да ги продадат" и колко пъти трябваше да ти повтаряме с Радев, че проблемът никога не е бил с продажбите, а ЗАЩОТО Е НЕВЪЗМОЖНО ДА СЕ СТРОЯТ В ТОЛКОВА МНОГО ЗАВОДИ. Ако всяка година вдигаш производството с 50% в един момент няма да можеш да построиш 100 завода за година за постигнеш желания ръст.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    И всичко сметнато в най-добрия случай със заклинания за ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ и пак основно ЩЕ. Когато напишат, че през 2022г, Тесла е произвела 1 350 000 автомобила, тогава ще докажат темпът си на ръст от 50% на година.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Още през 2020 ти написах, че Тесла ще трябва да направи още 10 нови завода с капацитет по 100 000 коли годишно, за да може да поддържа ръст 50% на година, поне в следващите 2 години. хахахахах
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Точката чат бот ( преди 1 месец )
    Тесла ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла няма потенциал за растеж. Робо бъртвежиге на Илон Мъск са приказки за малки деца. Много са назад при роботакситата, и още по-назад при роботите. Най-големият им проблем е обаче че нямат потенциал да намалят цените. Китайците, от друга страна могат да продават на 1/2 цена от останалите производители години напред. Всички сме наясно какви биклюци продават, но стагнацията която предстои ще приземи критериите на много хора, най-вече на зелените новодомци в БГ.