IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Официално: Tesla вече не е номер 1 при електромобилите

Китайски гигант вече изпреварва компанията на Мъск с почти 400,000 продажби

След срива в продажбите в началото на тази година Tesla вече не е най-големият производител на електромобили на планетата, показват данни на JATO Dynamics, изнесени от анализатора Фелипе Муньос.
   
   
BYD срещу Tesla
   
      
388,000 автомобила разлика

За първите девет месеца компанията на Илон Мъск е продала едва 1 217 902 автомобила, с над 75 000 по-малко, отколкото за същия период на миналата година (-6%). В същото време китайската BYD отчита 37% ръст на годишна база и е доставила 1 605 903 чисто електрически коли. Авансът на китайците пред Tesla e вече над 388 000 автомобила. 

Числата за BYD обхващат и четирите дъщерни марки, които правят EV модели: BYD, Fang Cheng Bao, Denza и Yang Wang. Компанията от град Сиан се хвалеше, че е изпреварила Tesla още преди две години, но тогава пресмяташе и плъг-ин хибридните си модели, за да излезе напред. 
  
Проблемите на BYD

Първото място в света обаче не елиминира сериозните трудности, пред които е изправена BYD. Китайското правителство ясно намекна, че вече не е склонно да толерира растеж без оглед на печалби, и заплаши със сериозни мерки, ако продължава дъмпингът между местните производители - тенденция, от която BYD е сред основните печеливши. Уорън Бъфет, който бе инвестирал в компанията още в първите й години, изтегли всичките си средства. Марката си остава твърде зависима от китайския пазар - въпреки огромните вложения в експанзия по цял свят, все още над 64% от продажбите на BYD се падат на Китай. За сравнение само 36% от продажбите на Tesla са на домашния американски пазар. 
    
Скок за Tesla в Америка

Между другото след месеците срив, Tesla най-после отчете съществен растеж в Америка за третото тримесечие. Според експерти обаче това се дължи на изтеглени във времето покупки, за да се изпревари отпадането на федералните субсидии за електромобили. Това означава, че ръстът през лятото ще бъде последван от сериозен спад в първия отчетен период сред отпадането на помощите. 
  
     

0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    толкова съм глупав, че съм единствения човек на Земята, която вярва, че в Китай има нещо което не е на държавата.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    много искам да се погледна в огледалото и да видя че имам 4 топки, и две от тях задължително да са на Мъск
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 24. Постоянно изпадате в когнитивен дисонанс и твърдите две противоположни мнения в един и същ момент. Последно ? Един от най-големите световни инвеститори, американеца Уорън Бъфет ли щедро инвестираше в BYD или китайската държава, която реално няма дял от акциите на тази 100% частна МУЛТИНАЦИОНАЛНА компания? Китайското правителство подпомага абсолютно всички автомобилни компании, включително Тесла, mercedes, Toyota и други чужди компании
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Псевдоточката психопат пак пише от чуждо име неща които не съм казал. Сигурно се ядоса че ЦИТИРАМ, без да променям и точица това което той е казал преди години ! Tesla не може да има 50% ръст, ЗАЩОТО ОЩЕ ПРЕЗ 2020 трябва да построи минимум 10 завода, за да продаде 1,35 милиона автомобилът през 2022. Също така ОБЕЩА, че ще признае 50% ръст на Тесла, ако през 2022 успее да ПРОИЗВЕДЕ тези 1,35 милиона. Питай го дали си държи на думата или няма топки?
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 22 ( преди 1 месец )
    всъщност Тесла е 8 години по-млада компания от BYD, но за целите на пропагандата на лудия, вече е сред старите, залязващи производители.
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    И тази година Тесла ще вземе приза Най-продаван автомобил на годината, защото Тесла произвежда Тойота Корола в стотиците си заводи на Земята и Луната. Това съм го предвидил още при коронацията за Клеопатра! Бях застанал до Хеопсовата пирамида и казах - ей от тук ще вървят електрически карети и бог Мъск ще е техния създател, да му лапам визионерски жезъл да му лапам
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Най-големия китайски производител на коли с 30 годишна история и щедро подпомагане от китайската държава, е малка бърза рибка според лудия психотрол точко. Този изпаткалия и на Еверест ще каже, че е падина, само да изкара теориите на плюс.
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 20. Напълно закономерно беше това да се случи. Както казах, Тесла се забави със своите 46 80 батерии, които трябваше да са по-евтини от всички останали и да се зареждат с 500 kW още през 2020 година когато ги представиха. Но освен че не са евтини, дори нямат достатъчен капацитет за производство и произвеждат единствено за пикапа за 100 000$ , който зарежда с 500 kW чак през 2025, докато BYD вече зареждат значително по-евтините си LFP батерии с 1000kW автомобил за 30 000$. Бързите риби...
  • #20
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    BYD са продали 1 605 903 автомобила, а Тесла са продали 1 217 902. Това е огромна разлика. Около 32%. Пазарният дял на Тесла е недоносче.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    А *** си е *** без топки и дори няма топките да пише със собствения си Ник. Хубаво се вижда в огледалото и се самоописва. От друга страна става точно от това което съм написал през 2020 - Тесла може да ги произведе, НО НЕ МОЖЕ ДА ГИ ПРОДАДЕ. А причината е същата, която описвах за Тесла - бързите риби изяждат бавните, а Тесла се забави.