Американският производител Tesla променя стратегията си около Cybertruck. Главният дизайнер на марката Франц фон Холцхаузен потвърди в подкаста Bloomberg Hot Pursuit, че компанията обмисля пускането на CyberSUV и по-малка версия на Cybertruck.

Първоначално Илон Мъск разчиташе на огромния успех на пикапа - до половин милион автомобила годишно и резерв от поръчки от милион долара. След началото на продажбите през 2023 обаче реалността се оказа различна - завишената цена и двусмислените характеристики доведоха до анулиране на много резервации. Сега годишният капацитет на поточната линия за автомобили е ограничен до 125 000 единици, а продажбите се поддържат на по-малко от 5000 автомобила на месец.
За да компенсира огромните разходи за уникални технологии - от 48-волтова система до управление по кабел, Tesla планира да разшири гамата си, базирана на Cybertruck. Потвърждение беше плакат в дизайнерското студио на марката със скици на нови каросерии, включително поне два SUV.
Бъдещият CyberSUV трябва да наследи характерния ъглов стил и модерна технология, а компактният Cybertruck се създава с поглед към Китай и Европа, където огромен пикап не е толкова търсен.
„Работим и върху други иновативни проекти, които са много интересни, но ще трябва да почакате известно време“, каза още Фон Холцхаузен.
По този начин провалът на Cybertruck може да се превърне в основа за цяло семейство нови модели на Tesla, способни да върнат компанията на лидерство в сегмента на електрическите пикапи и SUV.


4