IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Официално: Tesla вече не е номер 1 при електромобилите

Китайски гигант вече изпреварва компанията на Мъск с почти 400,000 продажби

След срива в продажбите в началото на тази година Tesla вече не е най-големият производител на електромобили на планетата, показват данни на JATO Dynamics, изнесени от анализатора Фелипе Муньос.
   
   
BYD срещу Tesla
   
      
388,000 автомобила разлика

За първите девет месеца компанията на Илон Мъск е продала едва 1 217 902 автомобила, с над 75 000 по-малко, отколкото за същия период на миналата година (-6%). В същото време китайската BYD отчита 37% ръст на годишна база и е доставила 1 605 903 чисто електрически коли. Авансът на китайците пред Tesla e вече над 388 000 автомобила. 

Числата за BYD обхващат и четирите дъщерни марки, които правят EV модели: BYD, Fang Cheng Bao, Denza и Yang Wang. Компанията от град Сиан се хвалеше, че е изпреварила Tesla още преди две години, но тогава пресмяташе и плъг-ин хибридните си модели, за да излезе напред. 
  
Проблемите на BYD

Първото място в света обаче не елиминира сериозните трудности, пред които е изправена BYD. Китайското правителство ясно намекна, че вече не е склонно да толерира растеж без оглед на печалби, и заплаши със сериозни мерки, ако продължава дъмпингът между местните производители - тенденция, от която BYD е сред основните печеливши. Уорън Бъфет, който бе инвестирал в компанията още в първите й години, изтегли всичките си средства. Марката си остава твърде зависима от китайския пазар - въпреки огромните вложения в експанзия по цял свят, все още над 64% от продажбите на BYD се падат на Китай. За сравнение само 36% от продажбите на Tesla са на домашния американски пазар. 
    
Скок за Tesla в Америка

Между другото след месеците срив, Tesla най-после отчете съществен растеж в Америка за третото тримесечие. Според експерти обаче това се дължи на изтеглени във времето покупки, за да се изпревари отпадането на федералните субсидии за електромобили. Това означава, че ръстът през лятото ще бъде последван от сериозен спад в първия отчетен период сред отпадането на помощите. 
  
     

0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пепи ( преди 1 месец )
    Накрая BYD ще изкупи Tesla и американците ще карат китайски коли, като всичко друго ...
  • #47
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Ами спри да си го губиш. Ако вие хилядата Ника на един и същ психопат спрете да пишете, аз ще остана "безработен" . Има ли една единствена статия под която да не се изcеpеш от мое име?
  • #46
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Боже колко мъка по света. Само като видя 45 коментара с точка и рязко загубих интерес и към статията и към коментарите. Защо си губите времето изобщо?
  • #45
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Е , ако нямаше ПСИХОПАТА, който да лъже и манипулира, нямаше да съм написал НИТО ЕДИН КОМЕНТАР ТУК. Нито един!
  • #44
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Само като видях заглавието и бях сигурен,че ненормалника се е развихрил и коментарите са поне около 50 .... *** ник! :-) :-)
  • #43
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Q4 2025 за Тесла ще бъде пълна катастрофа в продажбите. До 01.10.2025 в САЩ държавата даваше по 7500 долара субсидия и който иска тесла си я е купил септември месец преди да паднат субсидиите. Субсидията вече я няма. В Европа никой не ги купува. В Китай има предостатъчно местни алтернативи.
  • #42
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Сега питай гост Защо се изметнал и не признава 50% ръст на Тесла, след като без да строи 10 нови завода, постигна много по-големи продажби през 2022? А как ще коментираш изказването на Радев, че ще дойде време когато Тесла ще трябва да строи 100 нови завода на година, за да постигне 50% ръст? 100 завода означават 100 милиона бройки допълнително за годината, без да броим стотиците заводи които са построени преди това според Гост и Радев? Защо не ги поправи тогава А застана на тяхна страна, Димов
  • #41
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    201 Гост11ОтговорДо коментар #191 от "Да видим сегашните заводи":И всичко сметнато в най-добрия случай със заклинания за ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ и пак основно ЩЕ. Когато напишат, че през 2022г, Тесла е произвела 1 350 000 автомобила, тогава ще докажат темпът си на ръст от 50% на година.15:58 10.09.2020
  • #40
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Виж какво отговори гост тогава "Май Тесла ще трябва да направи още 10 нови завода с капацитет по 100 000 коли годишно, за да може да поддържа ръст 50% на година, поне в следващите 2 години. хахахахахКоментиран от #20815:55 10.09.2020
  • #39
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До Димов. Ако се върнеш назад в коментарите съм цитирал мое мнение от 2020"Още догодина ще са завършили двата започнати завода с теоретичен капацитет над 2 милиона - точно колкото годишните продажби на Mercedes или BMW. Смяташ ли че като имат заводите, ще могат да ПРОДАВАТ по толкова автомобили годишно? Догодина като започнат следващите два, които ще завършат през 2022 година, СМЯТАШ ЛИ ЧЕ ЩЕ МОГАТ ДА ПРОДАВАТ по три милиона годишно тогава?" 19:14 09.09.2020