IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Официално: Tesla вече не е номер 1 при електромобилите

Китайски гигант вече изпреварва компанията на Мъск с почти 400,000 продажби

След срива в продажбите в началото на тази година Tesla вече не е най-големият производител на електромобили на планетата, показват данни на JATO Dynamics, изнесени от анализатора Фелипе Муньос.
   
   
BYD срещу Tesla
   
      
388,000 автомобила разлика

За първите девет месеца компанията на Илон Мъск е продала едва 1 217 902 автомобила, с над 75 000 по-малко, отколкото за същия период на миналата година (-6%). В същото време китайската BYD отчита 37% ръст на годишна база и е доставила 1 605 903 чисто електрически коли. Авансът на китайците пред Tesla e вече над 388 000 автомобила. 

Числата за BYD обхващат и четирите дъщерни марки, които правят EV модели: BYD, Fang Cheng Bao, Denza и Yang Wang. Компанията от град Сиан се хвалеше, че е изпреварила Tesla още преди две години, но тогава пресмяташе и плъг-ин хибридните си модели, за да излезе напред. 
  
Проблемите на BYD

Първото място в света обаче не елиминира сериозните трудности, пред които е изправена BYD. Китайското правителство ясно намекна, че вече не е склонно да толерира растеж без оглед на печалби, и заплаши със сериозни мерки, ако продължава дъмпингът между местните производители - тенденция, от която BYD е сред основните печеливши. Уорън Бъфет, който бе инвестирал в компанията още в първите й години, изтегли всичките си средства. Марката си остава твърде зависима от китайския пазар - въпреки огромните вложения в експанзия по цял свят, все още над 64% от продажбите на BYD се падат на Китай. За сравнение само 36% от продажбите на Tesla са на домашния американски пазар. 
    
Скок за Tesla в Америка

Между другото след месеците срив, Tesla най-после отчете съществен растеж в Америка за третото тримесечие. Според експерти обаче това се дължи на изтеглени във времето покупки, за да се изпревари отпадането на федералните субсидии за електромобили. Това означава, че ръстът през лятото ще бъде последван от сериозен спад в първия отчетен период сред отпадането на помощите. 
  
     

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Псевдоточката пак включи на режим писане от чужди никове, за да докаже че е агресивен психопат. Сега вече разбирам откъде се е появило онова ЕДНО ЕДИНСТВЕНО МНЕНИЕ, което антиелектриците цитират, че съм говорил за 20 МИЛИОНА ПРОДАДЕНИ АВТОМОБИЛА ПРЕЗ 2030, за което не си спомням да съм го писал. Първоначално го отдадох на вероятност за провокация от моя страна за да ОТГОВОРЯТ колко според тях е максимума. Все по-очевидно става, че психопата и тогава е ПИСАЛ ОТ МОЕ ИМЕ.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    И ако искате да знаете, Тесла всеки месец продава 2 000 000 автомобили, защото произвежда за много други марки. Тесла реално произвежда над 50% от всички автомобили по света. Включително Корола, Голф, Дъстър и Сандеро. В екселските таблици го пише всичко. Нищо не знаете жалки анти електрически яйцеклетки. Още преди 20 години казах, че Тесла ще произвежда над 50% от всички коли на земята + Марс след колонизацията от Свети Мъск, да му лапам визионерския райбер да му лапам
  • #16
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла не е автомобилна компания, а е финансова пирамида. Към днешна дата Тесла има 21,24% ръст за месеца, 13,33% ръст от началото на годината, 78,48% ръст на годишна база. И това е на фона на пълен колапс на продажбите в Европа. Спад на продажбите в Китай. Провал на Сайбертръка. Роботакси без радар. Спад на продажбите за Q1 и Q2. Реалната цена на акциите на Тесла е между 10 и 30 долара. А се търгуват на борсата за 430 долара - 10-20 пъти над реалната им стойност.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Както виждаш, таблицата е за 50% РЪСТ НА ПРОИЗВОДСТВОТО, въпреки че още от началото на спора ВСИЧКИ бяхме съгласни, ЧЕ ДОРИ ДА ГИ ПРОИЗВЕДЕ НЯМА НА КОГО ДА ГИ ПРОДАДЕ. Очакванията на антиматематиците бяха, че в един момент Тесла ще трябва да строи 100 завода ВСЯКА ГОДИНА. Ето че гост БЕШЕ СМЕТНАЛ, че само за планираните бройки за 2022, ТРЯБВА ДА БЪДАТ ПОСТРОЕНИ 10 ЗАВОДА. Цитирал съм ти го. Точен ЦИТАТ на неговите думи, а не ЛЪЖИ И ИЗМИШЛЬОТИНИ
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До ха-ха. До всяка екселска таблица стои въпроса, на който яйцеклетковците без топки така и не отговориха. ПРЕЗ КОЯ ГОДИНА според антиелектриците тесла НЯМА ДА МОЖЕ ДА ПОСТРОИ ДОСТАТЪЧНО ЗАВОДИ ЗА ДА ПРОИЗВЕДЕ тези бройки? Сега станахте отворени, и ЦЯЛА ГОДИНА след като Tesla не прави 50% ръст в ПРОДАЖБИТЕ, решихте да отговаряте на въпроса. Доста смело от ваша страна да покажете топки като ми кажете печалбите от тотото за 2024-та година.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много добре си вървеше Тесла (въпреки глупавите неизпълними лъжи за 20 милиона продажби и напълно автономно шофиране "тази година" от 10 години насам) ама Мъск от 1-2 години насам така се *** с грубата намеса в политиката (по едно време си беше направо политик вместо бизнесмен), че както я издигна така и погреба Тесла :D
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Тойота продава хибриди,10 милиона годишно.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    В Екселските таблици пише друго тротинетка.Тесла така и не успя да прескочи летвата от 2 милиона електрички.
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Официално ( преди 1 месец )
    Toyota е продала 18 електрически автомобила в Япония през август месец.
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    "Още догодина ще са завършили двата започнати завода с теоретичен капацитет над 2 милиона - точно колкото годишните продажби на Mercedes или BMW. Смяташ ли че като имат заводите, ще могат да продават по толкова автомобили годишно? Догодина като започнат следващите два, които ще завършат през 2022 година, смяташ ли че ще могат да продават по три милиона годишно тогава? Виждаш ли в колко огромна грешка си?" 19:51 09.09.2020 но психопата си остава психопат и ПРОДЪЛЖАВА С ЛЪЖИТЕ