IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Канцлерът на Германия поиска вдигане на забраната на ДВГ

Партньорите на Фридрих Мерц в управляваща коалиция не са убедени в отмяната на решението

Не само германските автомобилни компании искат да задържат двигателя с вътрешно горене за по-дълго. Федералният канцлер на Германия - Фридрих Мерц, също полага сериозни усилия в тази посока, съобщи самия той.


ДВГ


„Лобирам през европейската комисия да вдигнем тази забрана на двигателите с вътрешно горене. Трябва да се остави на автомобилната индустрия и на доставчиците да покажат технологичния път към неутралност по отношение на CO2“, заяви Мерц пред журналисти.

Тези действия обаче може да му създаде сериозни проблеми с коалиционния партньор ГСДП, с който управлява страната. Мерц и неговият Християн-Демократическия съюз (ХДС) са против забраната, докато в Германската социалдемократическа партия имат опасения относно подобно развитие на нещата.

Канцлерът също така спомена големия брой превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които все още ще бъдат по пътищата след 2035. Само в Германия това са около 40 милиона, а в Европа - над 250 милиона.

Според Мерц синтетичните горива трябва да бъдат опция за този съществуващ флот и той настоява за бързо решение от страна на Европейската комисия. Нейният председател – Урсула фон дер Лайен, вече обеща, че решението ще бъде взето още тази година, а не през 2026, както беше планирано първоначално.

„Бързото изясняване е важно, за да могат компаниите да имат сигурност за планиране на инвестициите си в нови технологии“, каза още Мерц.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Китай спря субсидиите през 2022. Как се сринаха продажбите за последните три години? Германия спря субсидиите през 2023. Какво стана със срива, въпреки че на практика в Германия е по-скъпо да зареждаш ток отколкото бензин? Даже аз съм учуден че има ръст на електромобилите в Германия. НО Е ФАКТ. Така че ти препоръчвам освен че игнорираш фактите, да игнорираш и моите мнения и да не им отговаряш. Живей си в измислената паралелна реалност в която физичните закони не съществуват
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    АБе писна ми от спама ти бе сектант! Все нещо щяло да стане в светлото бъдеще което ЕК и Китайската Комунистическа Партия ще изградят. Изляха се милиарди субсидии и това е резултата. Китай сега като намали субсидиите ще видите ръст друг път. Дори в Китай процентът на ПлъгИн към БЕВ се увеличава - хората искат ДВГ
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Самият факт че до миналата година буквално нямаше никакви батерии в енергетиката на България, ЗАЩОТО БЯХА ПРЕКАЛЕНО СКЪПИ, а до края на годината батериите вероятно ще стигнат мощността на АЕЦ Козлодуй, говори достатъчно. До края на следващата година се очаква мощността на батериите да може да осигури захранване на цяла България дори да не работи нито една електрическа централа. ДАЛИ НЕ Е ДОШЛО ВРЕМЕТО НА БАТЕРИИТЕ???
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Хайде още един път на който трябва да му се обяснява Какво е геометрична прогресия, S крива и други подобни. Още един, на който трябва да му се обяснява, че електрификацията НЕ Е ДЕЙСТВИЕ А ПРОЦЕС. Десетилетен процес на някой ететапа сега сме в първите етапи.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Само да допълня, че тези числа включват и ПлъгИн хибридите, които също имат ДВГ. Над 1/3 от 17.5 млн са ПлъгИн хибриди
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 7 - кой свят минава на електричество?!? За 2024 по света са продадени 17.5 млн, а само в Китай са 11.3 млн. Китай ли е света?!? По света са продадени 62.05 млн коли с ДВГ
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А за политиците сте прави, че са късогледи и не особено умни. Ако бяха умни нямаше да се борят срещу прогреса с мита и отлагане на прогреса. Ако бяха прогресивни, щяха да стимулират и помагат на промишлеността, да владее най-новите технологии като стимулират обучението, правят закони за улесняване на технологичните компании. Осигуряват вериги за доставки за технологичните компании. Като например производството на натриеви батерии, които имат огромен потенциал, по-голям от петрола.
  • #8
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Тоест всички обясняват че знаят че бъдещето принадлежи на електромобилите, но те държат да хвърлят всички сили и средства в запазването на ДВГ, вместо да ги хвърлят в проектирането и производството на ЖЕЛАНИ ОТ КЛИЕНТИТЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ. Смешно е да говориш че клиентите не искат електромобили, ПРИ РАСТЯЩ БРОЙ ПРОДАЖБИ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ В СВЕТОВЕН МАЩАБ. Защо европейските производители изгубиха най-големия си пазар - китайския? И там ли не търсят електромобили? За там какво е оправданието?
  • #7
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Е колко по-сигурно от 100%, че света преминава към електричество? Колко по-сигурно от това, че най-сигурният бизнес както днес, така и в бъдеще е производството на батерии, които освен за електромобили, служат и за буферни батерии на мегаватовите зарядни станции, както и за съхранение на енергия в мрежата. Китай инвестира някакви смешни 230 милиарда за 20 години в субсидии на батериите и днес всяка година китайските компании печелят повече, отколкото са били субсидиите преди години
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Прав е че бизнеса има нужда от сигурност , защото за всяко решение са нужни години за да се изпълни. Говорим за компании със стотици хиляди работници , които ако уволнят 10 000 души , след година време вече не могат да си върнат повече от 2-3 хиляди , защото останалите са си намерили друга работа , пенсионира ли са се , сменили са си адреса и т.н. , ако се затвори един завод , повлича куп други фирми , които веднъж фалирали , трябва много време за да се намерят нови поддоставчици...