IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Канцлерът на Германия поиска вдигане на забраната на ДВГ

Партньорите на Фридрих Мерц в управляваща коалиция не са убедени в отмяната на решението

Не само германските автомобилни компании искат да задържат двигателя с вътрешно горене за по-дълго. Федералният канцлер на Германия - Фридрих Мерц, също полага сериозни усилия в тази посока, съобщи самия той.


ДВГ


„Лобирам през европейската комисия да вдигнем тази забрана на двигателите с вътрешно горене. Трябва да се остави на автомобилната индустрия и на доставчиците да покажат технологичния път към неутралност по отношение на CO2“, заяви Мерц пред журналисти.

Тези действия обаче може да му създаде сериозни проблеми с коалиционния партньор ГСДП, с който управлява страната. Мерц и неговият Християн-Демократическия съюз (ХДС) са против забраната, докато в Германската социалдемократическа партия имат опасения относно подобно развитие на нещата.

Канцлерът също така спомена големия брой превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които все още ще бъдат по пътищата след 2035. Само в Германия това са около 40 милиона, а в Европа - над 250 милиона.

Според Мерц синтетичните горива трябва да бъдат опция за този съществуващ флот и той настоява за бързо решение от страна на Европейската комисия. Нейният председател – Урсула фон дер Лайен, вече обеща, че решението ще бъде взето още тази година, а не през 2026, както беше планирано първоначално.

„Бързото изясняване е важно, за да могат компаниите да имат сигурност за планиране на инвестициите си в нови технологии“, каза още Мерц.


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А ти шекерчо си мислиш че като не си изтриваш сигнализираните коментари, лъжите и пропагандите ти ще минават? Особено онази Как се разболяваш от рак всеки път когато минеш покрай хладилника, защото си свалил приложение от google play за телефона и си видял че хладилника излъчва радиация? И следователно ако електродвигателя е 500 киловата, излъчва 5 000 пъти повече радиация и се разболяваш моментално? Твоите мнения ли да четат и да ти вярват господин ЕЛЕКТРОИНЖЕНЕР? ДАЛИ СИ ЕЛЕКТРОИНЖЕНЕР, А?
  • #24
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Например че най-*** умната стратегия на политиците е да защитават и задържат стара технология вместо да подкрепят и развиват нова технология, която се очертава да е бъдещето на света - батериите. Какви са плановете на политиците за лидерство в производството на батерии в световен мащаб и европейски инженерни иновации в тази област? Единственото споменаване на думите батерии е колко мито да наложат при вноса на батерии за да не пречат на ДВГ
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ако знаеш Как се радвам, че най-накрая си установил че срещу фактите не можеш да се бориш и най-накрая се отказваш. Един по един всички ще се откажете. То и сега единственото което ви остава е да лъжете какво съм бил казал преди години, за да ме вкарате в оправдателен режим че нямам сестра и да изместите дискусиите от настоящите доказателства за всичко което съм ви казвал.
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Честита победа на войлеболните ни национали. На молумния сектант няма да му отговарям повече
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 16. Абсолютно сигурно е, че електромобилите ще преминат 50% пазарен дял. 100% е сигурно. Няма какво да ги спре след като батериите поевтиняват, зарядните станции стават все повече, А вече започна производството на батерии и електромобили които се зареждат за 5 мин. от 5 до 70%. Това в комбинацията със свръх излишък на електрическа енергия през всеки слънчев ден и дори в облачните, когато цената е близко до нула. Така че единственият въпрос е КОГА електромобилите ще преминат 50% пазарен дял
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 18. Това го обясни на антиелектриците, които СА В ШОК И УЖАС И ВЯРВАТ ВЯРВАТ ВЯРВАТ, че ще ги свалят от ДВГ още следващата година и след три години 100% от автомобилите по улиците Ще са само електрически. Няма как да обясниш на вярващ, че според математиката, този процес може да стане най-рано за 10 години, което ще рече че вероятно ще отложат забраната през 2035 При тези темпове. Как да им обясниш, че продадения през 2035, ще се кара поне до 2055, А в България до 2065 и повече?
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Субсидии? Субсидии? Ти на това ли му казваш субсидии? Знаеш ли значението на думата " Друг Гост ( преди 30 минути )Абе какви субсидии са спрели след като опростиха всички зелени глоби за автомобилните производители в Европа" а после се сърдите когато ви кажат че сте функционално неграмотни и казвате на зеления светофар зелен крокодил и ме обвинявате че когато кажа че съм минал на зелен светофар говоря че в града има много зелени крокодили на всяко кръстовище. И даже го повтаряте 100 пъти
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ДВГ ще си го има още дълго време - сори електрици ама това е... докато електрокарите и батериите не се докажат като по-удобна алтернатива, това е положението.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Абе какви субсидии са спрели след като опростиха всички зелени глоби за автомобилните производители в Европа, защото ФВ заплаши, че ще затваря заводи?!? Това не го ли броиш?!?
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Никой не зна ркакво да прави защото си нямат и на предятава дали бъдещето е на електромобилите. Няма достатъпно зарядни станции малък пробег голямо време за зареждане малък процент гора цивеещи във къши с гаражи в европа малък процент личби фотоволтаици все ощр скъп ток.Нишо не е мръднало за 50 години колкото и да видят зелените.