IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Toyota вярват, че водородът ще замени дизела

Японският производител очаква това да стане след края на следващото десетилетие

Автомобилните производители инвестират сериозно в електрически превозни средства, но много от тях продължават да експериментират с водорода като източник на алтернативно гориво. Toyota, например, има 30-годишна история с водорода, като в компанията са убедени, че той ще се превърне в едно от основните задвижвания на бъдещето.


Toyota водород


Според Шон Ханли, вицепрезидент на Toyota Australia за продажбите, маркетинга и франчайзинговите операции, именно водородните задвижващи системи ще заменят дизела през следващите десетилетия.

„Дизелът няма да изчезне до края на следващото десетилетие, но след това ще бъде заменен от водорода. В дългосрочен план дизелът няма как да бъде посочен като гориво на бъдещето, защото реалността сочи, че това е бензинът. И мястото на дизела като алтернатива ще бъде заето именно от водородът", коментира Ханли, цитиран от Car Expert.

Топ-мениджърът допълва, че за да стане това, инфраструктурата за зареждане с водород трябва да бъде значително подобрена, като правилните инвестиции ще помогнат за това.


Toyota водород


Водородът не е нов източник на гориво. Toyota започва да разработва автомобили с водородни горивни клетки през 90-те години, а историята на водорода се простира в продължение на 200 години до двигателя на Де Риваз от 1807. Това беше двигател с вътрешно горене, който се движеше с комбинация от водород и кислород, а не с бензин.

През XIX век учените експериментират с водородни и примитивни технологии за горивни клетки. Въпреки това, тъй като бензиновите двигатели стават все по-популярни в началото на XX век, изследванията на водорода остават на заден план.

Това обаче не спира изцяло иновациите. През 1966 концернът General Motors представя Electrovan – първият в света водороден автомобил. Проектът започна две години по-рано и в него участваха над 200 инженери. Тя съвпадна с приемането от НАСА на технологията за горивни клетки за космическата програма „Аполо".


Toyota водород


Едва през 2014 Toyota представи първия си масово произвеждан водороден горивен автомобил – Mirai. Honda представи FCX Clarity през 2008, като изпревари автомобила на Toyota на пазара, но нито Honda, нито FCV на Toyota се продаваха в голям тираж.

Ограничената инфраструктура и ниският интерес обаче не спират автомобилните производители да инвестират в технологията. BMW пусна следващото си поколение горивна система за горивни клетки по-рано този месец, като компанията планира да започне серийно производство през 2028.


0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    С това издание контрол за спам не се ли прави? Осем поредни коментара на един човек се толерира?!?
  • #9
    2 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Сега като погледнах, се зарадвах на едно от малките изключения в този сайт - заглавието съвпада с написаното В статията " TOYOTA ВЯРВА" - нещо което от години повтарям ВЯРАТА винаги е по-силна от фактите и вярващ не можеш да го убедиш с факти и сметки.
  • #8
    0 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Казано на по-простичък език за хора които са скарани с математиката, само 10% от засятата с рапица площ в България, ще може да осигури всички енергийни нужди без да работят никакви други електрически централи, плюс нуждата от всякакви горива. Смятате ли че някога ще бъдат изградени толкова много фотоволтаици и на кого ще продават енергията? Това означава нулев въглероден отпечатък на България. А сега с 10 пъти повече площ каква част от въглеродния отпечатък намаляваме? АБСОЛЮТНО НИКАКВА!
  • #7
    1 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И за да не си говорим с мнения и вярвания да се върнем на фактите. 4% от обработваемата площ , което е над 1% от площта на България са засети с рапица, които са достатъчни само за био добавката в дизеловото гориво. Ако този 1% от България бъде покрит с фотоволтаици, ще могат да се произвеждат 389 терават часа електрическа енергия, при положение че цяла България употребява 30, А за целия транспорт ако се електрифицира ще има нужда от 10 тераватчаса
  • #6
    1 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Някъде да виждаш да се говори за електромобили? Този дали е чувал за тяхното съществуване или е заровил глава в пясъка и игнорира РЕАЛНОСТТА Дизелът няма да изчезне до края на следващото десетилетие, но след това ще бъде заменен от водорода. В дългосрочен план дизелът няма как да бъде посочен като гориво на бъдещето, защото реалността сочи, че това е бензинът. И мястото на дизела като алтернатива ще бъде заето именно от водородът", коментира Ханли, цитиран от Car Expert.
  • #5
    2 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 4. Нищо ново под слънцето. Хората без лично мнение нападат мненията на останалите, скрити зад поредния тролски никнейм от тролофермата. Разбира се че бъдещето е електрическо. Това е забранена дума в Япония. В Япония учат учениците в училище, че електромобилите са хибридни автомобили и никъде не се споменава съществуването на автомобили с батерии и без ДВГ. Точно както В статията никъде не се споменава за батериите сякаш не съществуват. ВЯРВАТ, че до 2040 дизела ще е цар, а след това водорода
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тротинетка чат бот ( преди 3 месеца )
    Бъдещето е електрическо.Статистически е доказано.
  • #3
    2 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Има някаква вероятност да избере по-скъп автомобил с по-евтино зареждане Ако кара повече километри и избие разликата. Ако бензинов/дизелов и електрически автомобил са на една и съща цена, но електрическият е много по-бърз и се зарежда за почти същото време като дизеловия, а зареждането струва много по-евтино, почти е сигурно че клиента ще избере електрическия. 100% е сигурно че няма да избере водорода. ТОВА НЕ Е МНЕНИЕ или ВЯРВАНЕ - доказано е от ФАКТИТЕ и реалността
  • #2
    2 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Светът от тогава не се е променил и надали ще се промени някога. Винаги ще избира най-евтиния енергиен източник. А това в момента е електричеството. Няма логика която да накара клиента да избере по-скъп автомобил от сегашния с още по-скъпо зареждане от сегашното.
  • #1
    1 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Пак МНЕНИЯ, базирани на ВЯРА и противоречащи на всякакви физични закони и икономически принципи. Ето че поне научихме нова информация в тази статия. Водородните автомобили са предшествали електрическите и бензиновите. Преди повече от век електрическите са били повече и от бензиновите и от водородните. Бензинът се е наложил като най-евтината алтернатива измежду тях. Но най-вече се е наложил заради изградената зарядна инфраструктура.