IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Toyota вярват, че водородът ще замени дизела

Японският производител очаква това да стане след края на следващото десетилетие

Автомобилните производители инвестират сериозно в електрически превозни средства, но много от тях продължават да експериментират с водорода като източник на алтернативно гориво. Toyota, например, има 30-годишна история с водорода, като в компанията са убедени, че той ще се превърне в едно от основните задвижвания на бъдещето.


Toyota водород


Според Шон Ханли, вицепрезидент на Toyota Australia за продажбите, маркетинга и франчайзинговите операции, именно водородните задвижващи системи ще заменят дизела през следващите десетилетия.

„Дизелът няма да изчезне до края на следващото десетилетие, но след това ще бъде заменен от водорода. В дългосрочен план дизелът няма как да бъде посочен като гориво на бъдещето, защото реалността сочи, че това е бензинът. И мястото на дизела като алтернатива ще бъде заето именно от водородът", коментира Ханли, цитиран от Car Expert.

Топ-мениджърът допълва, че за да стане това, инфраструктурата за зареждане с водород трябва да бъде значително подобрена, като правилните инвестиции ще помогнат за това.


Toyota водород


Водородът не е нов източник на гориво. Toyota започва да разработва автомобили с водородни горивни клетки през 90-те години, а историята на водорода се простира в продължение на 200 години до двигателя на Де Риваз от 1807. Това беше двигател с вътрешно горене, който се движеше с комбинация от водород и кислород, а не с бензин.

През XIX век учените експериментират с водородни и примитивни технологии за горивни клетки. Въпреки това, тъй като бензиновите двигатели стават все по-популярни в началото на XX век, изследванията на водорода остават на заден план.

Това обаче не спира изцяло иновациите. През 1966 концернът General Motors представя Electrovan – първият в света водороден автомобил. Проектът започна две години по-рано и в него участваха над 200 инженери. Тя съвпадна с приемането от НАСА на технологията за горивни клетки за космическата програма „Аполо".


Toyota водород


Едва през 2014 Toyota представи първия си масово произвеждан водороден горивен автомобил – Mirai. Honda представи FCX Clarity през 2008, като изпревари автомобила на Toyota на пазара, но нито Honda, нито FCV на Toyota се продаваха в голям тираж.

Ограничената инфраструктура и ниският интерес обаче не спират автомобилните производители да инвестират в технологията. BMW пусна следващото си поколение горивна система за горивни клетки по-рано този месец, като компанията планира да започне серийно производство през 2028.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До хаха. Както винаги само марки и хейт са ти в главата. Какво значение има марката на електрическите камиони през 2040 за което се говори В статията? Тесла може да е фалирала до тогава. Току виж Toyota са започнали да произвеждат електрически камиони. Нека са Toyota за да си по-спокоен. Хайде сега прегледай цифрите и посочи грешките? Само настоящата мощност на фотоволтаичния парк в който са батериите, може да осигури годишният пробег на 12 000 камиона TOYOTA по 100 хиляди км годишно.
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фермера ( преди 3 месеца )
    Рапицата е междинна култура, ако разбираш какво означава това.
  • #28
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Митът за плевелИстината е, че рапицата не вирее добре на много бедни, песъчливи или скални почви там добивите са ниски и инвестицията не се изплаща.Тя може да поникне на различни терени, но интензивното и масово отглеждане се случва именно на плодородни земи, защото целта е висок добив за масло и биогориво. Извод:Рапицата не е плевел в смисъла на произвежда се навсякъде без значение от почвата.Масовите площи в България са в плодородни райони на Северна и Централна Бъл ...
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Като не разбирам нещо, питам. Ето какво ми отговори чат gtp а ти Ако можеш го опровергай с факти, а не с поредната ВЯРА: Плодородие и условия за рапицаРапицата предпочита дълбоки, богати на хранителни вещества и добре дренирани почви.Най-добре се развива на чернозем и алувиални почви, които са сред най-плодородните в България.Висок добив се постига само ако почвата е плодородна и с достатъчно влага. Митът за плевелИстината е, че рапицата не вирее добре на много бедни, песъч ...
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Кои камиони троти нети,Тесла Семи?
  • #25
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Е така де. То и фотоволтаиците са плевел който може да се засажда по покриви и паркинги ама го засаждат в чернозема точно както и рапицата. Важното е че в същата тази почва могат да бъдат отглеждани храни. И не случайно статистиката е Колко процента от плодородната почва на България е заета с рапица. В тази статистика не са включени неплодородни почви и пасища
  • #24
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    За разлика от тебе аз мога да говоря и с цифри и да давам практически примери например от вчерашната новина "Адванс Грийн Енерджи АД представя най-голямото локално съоръжение за съхранение на електроенергия в ЕС. Батерията в Ловеч с 500 мегават часа капацитет и 125 мегавата мощност на стойност 150 милиона. Ето ти готова зарядна станция, на която едновременно могат да зареждат 200 камиона по време на 45 мин. си почивка и да карат без никога да спират да зареждат освен в задължителните почивки
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю митичен, рапицата е плевел, който расте на бедни почви където пшеница, царевица и слънчоглед не виреят.
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Именно де. Ама ти тютюна не го видя но постоянно ревеш, че някой е инсталирал фотоволтаици? И обърни внимание че не казвам че не си прав че фотоволта и цени трябва да се засаждат на плодородна земя. Многократно съм го изтъквал. Но погледнато технически, на плодородната земя спестяват повече въглеродни емисии. Всъщност напълно премахват въглеродни емисии за разлика от рапицата която е поредния Грийн уош и нищо не премахва но много и се радвате, като на водорода В КОЙТО ВЯРВАТЕ
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Да видя дали правилно съм те разбрал. Търсил си дизел на под 400 000 км но не си намерил и в същото време си търсил електрически автомобил за същата цена, намерил си много подходящи автомобили но единственото което те е спряло е защото няма зарядна станция пред блока? Исках само да проверя дали правилно съм разбрал това което ми казваш, защото ми се струва нереалистично. Напълно нормално е ако ще търсиш автомобил с малък бюджет въобще да няма предложение на електромобили на пазара в твоя ценови