Първият стандартен водороден автомобил на BMW ще пристигне през 2028 и ще бъде оборудван с нова система от трето поколение горивни клетки, която ще дебютира едновременно със самия модел. Силовият агрегат ще се произвежда в завода в Щайр (Австрия), докато в Мюнхен и в другите центрове за технически разработки на групата вече са готови първите прототипи.

По отношение на размера и теглото, новата система ще бъде с 25% по-компактна от сегашната, благодарение на по-високата плътност на мощността. Освен това тя може да бъде по-лесно интегриран в платформите на бъдещите модели и ще предложи по-голяма автономност и производителност в условията на намалено потребление. Това е възможно благодарение на използването на оптимизирани компоненти и усъвършенствани оперативни стратегии, резултат от сътрудничеството с Toyota.
BMW за първи път използва горивни клетки през 2014, като постави доставена от Toyota горивна система на модела си 535iA. Второто поколение дебютира на водородното iX5, като този път системата беше разработена в Мюнхен, но клетките отново са на Тоyota,

За третото поколение обаче BMW и Toyota са започнали съвместна разработка, която ще обхване както пътническите автомобили на двете марки, така и на търговските превозни средства на японската компания. Общата цел е да се използват синергии в разработката и поръчките, като същевременно се поддържат различни решения за всяка марка.
Производството на новата система от трето поколение на горивни клетки ще се осъществява в 3 различни завода. Прототипите и автомобилите по отношение на каросерията и интериора ще бъдат произведени в Мюнхен, включително фундаментални системи като охлаждане, управление на въздуха и водорода, с особен акцент върху процесите на сглобяване, качество и промишлена мащабируемост.

От 2028 обаче серийното производство на двигателите ще стартира в завода на Magna Steyr, който ще поддържа системи за горивни клетки заедно с двигателите с електрическо задвижване и вътрешно горене.
Накрая, в завода в Ландшут ще се правят ключови компоненти, включително новия BMW Energy Master - контролер, който ще регулира разпределението на енергията между 400 и 800 V и ще се свързва с високоволтовата батерия. Първите прототипи на този модул ще бъдат изградени в предприятието в Динголфинг през 2026, където ще се произвеждат модели от семейството Neue Klasse.


0