IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето ги водородните двигатели на BMW от ново поколение

Серийното производство на агрегатите и на модели с тях ще стартира през 2028 година

Първият стандартен водороден автомобил на BMW ще пристигне през 2028 и ще бъде оборудван с нова система от трето поколение горивни клетки, която ще дебютира едновременно със самия модел. Силовият агрегат ще се произвежда в завода в Щайр (Австрия), докато в Мюнхен и в другите центрове за технически разработки на групата вече са готови първите прототипи.


BMW водород


По отношение на размера и теглото, новата система ще бъде с 25% по-компактна от сегашната, благодарение на по-високата плътност на мощността. Освен това тя може да бъде по-лесно интегриран в платформите на бъдещите модели и ще предложи по-голяма автономност и производителност в условията на намалено потребление. Това е възможно благодарение на използването на оптимизирани компоненти и усъвършенствани оперативни стратегии, резултат от сътрудничеството с Toyota.

BMW за първи път използва горивни клетки през 2014, като постави доставена от Toyota горивна система на модела си 535iA. Второто поколение дебютира на водородното iX5, като този път системата беше разработена в Мюнхен, но клетките отново са на Тоyota,


BMW водород


За третото поколение обаче BMW и Toyota са започнали съвместна разработка, която ще обхване както пътническите автомобили на двете марки, така и на търговските превозни средства на японската компания. Общата цел е да се използват синергии в разработката и поръчките, като същевременно се поддържат различни решения за всяка марка.

Производството на новата система от трето поколение на горивни клетки ще се осъществява в 3 различни завода. Прототипите и автомобилите по отношение на каросерията и интериора ще бъдат произведени в Мюнхен, включително фундаментални системи като охлаждане, управление на въздуха и водорода, с особен акцент върху процесите на сглобяване, качество и промишлена мащабируемост.


BMW водород


От 2028 обаче серийното производство на двигателите ще стартира в завода на Magna Steyr, който ще поддържа системи за горивни клетки заедно с двигателите с електрическо задвижване и вътрешно горене.

Накрая, в завода в Ландшут ще се правят ключови компоненти, включително новия BMW Energy Master - контролер, който ще регулира разпределението на енергията между 400 и 800 V и ще се свързва с високоволтовата батерия. Първите прототипи на този модул ще бъдат изградени в предприятието в Динголфинг през 2026, където ще се произвеждат модели от семейството Neue Klasse.


0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    После идва проблемът с хора като теб - невежи без пари. Такива хора нито имат знанието, нито отговорността, нито парите, нито желанието да извършват изключително скъпите технически прегледи и поддръжка на водороден автомобил. Взривовете ще бъдат ежедневие, както и невинните жертви. Водородът е най-взривоопасният газ. Взривява се при изключително широк диапазон на съотношението газ-въздух и има най-силната ударна вълна от всички газове.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бутилките, пък, заради изключително високото налягане и корозиращото действие на водорода, имат живот едва 10 г. Електрониката на Тойотка Мирай е настроена да обездвижи автомобила на 10-тата година до подмяната на бутилките. Като се сметне мижавия живот на двата основни компонента - горивните клетки и бутилките - цената на старо е много ниска. Всъщност това вече се вижда в Калифорния - Мираите на старо или ги изоставят, или ги пускат на символична цена, практически подарък.
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Лек електромобил без скъпи батерии?" Леко ми едеотче, автомобилите с горивни клетки нито са леки, нито са евтини. Тойотка взима 70 000 долара за подмяна на горивните клетки, а техният живот е доста къс. Независимо изследване в един университет беше показало, че в най-добрия случай достигат 80% от обещания живот, като медианата е на 60%. При това, деградацията при тях е много сериозна и на 80% живот вече предоставят под 85% от мощността си като нови, която и без това е недостатъчна.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    В статията : Какво е да караш водородна кола: тестваме новото BMW iX5 Hydrogen Константин Томов 27.01.2024 #35 Гост "ФЕЦ в момента произвежда само 9,2%.Лятото стига до 30% за няколко часа.Пресметнато целогодишно и денонощно,делът на ФЕЦ е под 3%. Мити4ен математико,3% е средногодишното производство на ток от ФЕЦ.През зимата производството от ФЕЦ е около 1%."
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 13 и 14. Е, поне имат напредък. Вече признаха, че всичко започва от ... фотоволтаиците на покрива. Само до преди две-три години обясняваха, че стават единствено за зареждане на телефони и лаптопи. Миналата година все още вярваха, че не мога да произведат достатъчно енергия за зареждане на електромобил. А вече знаят и вярват, че могат да произведат пет пъти повече енергия отколкото е нужна за електромобил, за да произведат водород за същия пробег
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до Обаченце ( преди 2 месеца )
    КПД-то, което остава след всичката енергия, която вкарваш за работата на системата, е под 40%. Ако сметнеш и разходите по поддръжката и амортизацията на началната инвестиция, които са огромни, ти излиза КПД около 10%. И това е, ако не си взривиш къщата още на първата година.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до Обаченце ( преди 2 месеца )
    Звучи готино, нали? Но ако имаше каквито и да е инженерни или научни знания щеше да знаеш, че това е утопия. Водородът е чутовен проблем на ВСЯКА една стъпка. Първо, трябва ти дистилирана вода. Второ, половината енергия се губи в топлина. Хубаво ли ще ти е нещо да ти грее в къщата през лятото? Трето, трябва ти компресорна станция. Четвърто, бутилки под МНОГО високо налягане. Пето - постоянни прегледи и ремонти. Шесто - постоянни течове. Н2 е най-взривоопасният газ. Ту няма място да изброя всичко
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 8. За такава безплатна енергия говориш нали? А за електромобил за 80 000 лева, за същите 100 км на ден трябва да се набуташ с 6 панела с обща мощност 3,48кW за 1 000 лв, инвертор за 2000 лв и 16kWh батерия за 4000 лв. Общо 87 000 лв заедно с автомобила. За още 1000 лв може да се добавят и още ще 6 панела за осигуряване на електричество за домакинството. Общо 8000kWh годишно за 30 години напред за 8000лв еднократно
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 8. Всъщност това е единственият смисъл на водорода - от 30 панела по 160лв/бр 580 w с обща мощност 17,4кW и обща цена 4800 лв , да произвеждаш по 1 кг водород на ден достатъчни за 100 км от водородна система за 100 000 лв, водород който да събираш в бутилка за 10 000 лв от която после да прехвърляш във водородния автомобил за над 100 000 лв.
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 5. Забравих че сте функционално неграмотни и трудно следите контекста, ако не ви го кажат в прав текст. Затова изрично подчертавам че в предишния си коментар говоря за безсмислието на водородните камиони и давам пример за зареждане на електрически в Китай. Но тъкмо аз съм почнал да пиша, дали няма да стане и като с denso? От Toyota си продадоха акциите от denso и започнаха да пазаруват части за Toyota от Китай. Дали няма да пазаруват и горивни клетки за следващата Toyota mirai?