IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Toyota вярват, че водородът ще замени дизела

Японският производител очаква това да стане след края на следващото десетилетие

Автомобилните производители инвестират сериозно в електрически превозни средства, но много от тях продължават да експериментират с водорода като източник на алтернативно гориво. Toyota, например, има 30-годишна история с водорода, като в компанията са убедени, че той ще се превърне в едно от основните задвижвания на бъдещето.


Toyota водород


Според Шон Ханли, вицепрезидент на Toyota Australia за продажбите, маркетинга и франчайзинговите операции, именно водородните задвижващи системи ще заменят дизела през следващите десетилетия.

„Дизелът няма да изчезне до края на следващото десетилетие, но след това ще бъде заменен от водорода. В дългосрочен план дизелът няма как да бъде посочен като гориво на бъдещето, защото реалността сочи, че това е бензинът. И мястото на дизела като алтернатива ще бъде заето именно от водородът", коментира Ханли, цитиран от Car Expert.

Топ-мениджърът допълва, че за да стане това, инфраструктурата за зареждане с водород трябва да бъде значително подобрена, като правилните инвестиции ще помогнат за това.


Toyota водород


Водородът не е нов източник на гориво. Toyota започва да разработва автомобили с водородни горивни клетки през 90-те години, а историята на водорода се простира в продължение на 200 години до двигателя на Де Риваз от 1807. Това беше двигател с вътрешно горене, който се движеше с комбинация от водород и кислород, а не с бензин.

През XIX век учените експериментират с водородни и примитивни технологии за горивни клетки. Въпреки това, тъй като бензиновите двигатели стават все по-популярни в началото на XX век, изследванията на водорода остават на заден план.

Това обаче не спира изцяло иновациите. През 1966 концернът General Motors представя Electrovan – първият в света водороден автомобил. Проектът започна две години по-рано и в него участваха над 200 инженери. Тя съвпадна с приемането от НАСА на технологията за горивни клетки за космическата програма „Аполо".


Toyota водород


Едва през 2014 Toyota представи първия си масово произвеждан водороден горивен автомобил – Mirai. Honda представи FCX Clarity през 2008, като изпревари автомобила на Toyota на пазара, но нито Honda, нито FCV на Toyota се продаваха в голям тираж.

Ограничената инфраструктура и ниският интерес обаче не спират автомобилните производители да инвестират в технологията. BMW пусна следващото си поколение горивна система за горивни клетки по-рано този месец, като компанията планира да започне серийно производство през 2028.


0 от 500
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Точката сам си задава въпроси и сам си отговаря.Викайте санитарите и при доктор Гълъбова.
  • #39
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И ето края на дискусията - просто отговорете вярвате ли на Toyota за водорода и ще стане ли това В статията? Трябва жестоко да си скъсал с реалността за да повярваш че водорода ще измести дизела. Има ли поне един ВЯРВАЩ? Елементарен въпрос на който се отговаря с да или не? Или вярваш или не. Някой има ли топки да отговори каквото и да било? За неразбралите АЗ НЕ ВЯРВАМ А ЗНАМ ЧЕ ВИ ЛЪЖАТ. Затова въпроса е ВЯРВАТЕ ЛИ ?
  • #38
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Също така колеги антиелектрици *** от тролфермата, на този никой не му плаща, защото за да говориш истината не се дават пари. Но пък вие знаете колко много пари изкарваме защото ни плащат да лъжем и да манипулираме. Този ако не се махне ще ни изяде хляба, като казва истината на хората и ги кара да си задават въпроси преди да повярват на някого. Вместо да им дава готовите правилни отговори за които му плащат, той постоянно кара хората да мислят , А МИСЛЕНЕТО Е НАЙ-ГОЛЕМИЯ ВРАГ НА ТРОЛОВЕТЕ
  • #37
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Не се ли усещаш че спориш с реалността и фактите а не с мен?
  • #36
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Така е братя антиелектрици. Време е да спрем да обръщаме внимание на всякакви факти и цифри и да загърбим реалността която не не изнася. Време е групово и агресивно да нападаме всеки който говори с факти за да спрат да пишат. Тогава батерията в Ловеч ще спре да съществува. Рапицата ще заема много по-малко площ и на останалата ще могат да се отглеждат плодове и зеленчуци за да не ги внасяме от Турция и Гърция. Въобще като заровим главата в пясъка и игнорираме фактите ще си живеем къде по-спокойно
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Моля ви, спрете да обръщате внимание на трола, че вече става нетърпимо под всяка статия, която не му изнася, да я разводнява с десетки коментари. Спрете да му се връзвате и да му отговаряте, той от спамене живее и се храни.
  • #34
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Смъртната присъда на водорода беше подписана още от свръх производството на фотоволтаици. Батериите подписват смъртната присъда на ДВГ и въглищата. Както многократно съм казвал, електрификацията не е действие, А ПРОЦЕС, който ще трае ДЕСЕТИЛЕТИЯ. Ето че дори В статията се говори за след 2040, АКО НЕ СТЕ ГО РАЗБРАЛИ ДОСЕГА. Този процес е на няколко етапа. Етапът ИЗГРАЖДАНЕ НА БАТЕРИИ за съхранение на енергия, ЗАПОЧНА ТАЗИ ГОДИНА , така че това е само началото. Тази батерия е една малка прашинка
  • #33
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До ха-ха. Ти вярно ли си мислиш че това е единствената батерия в България и ще си остане единствената до 2040 година? Това е една от стотиците батерии в България. Статията е от вчера, затова ми стои отворена в подпрозорец и мога да ти я цитирам, но ако искаш намери новините за другите батерии за да ти сметна колко камиона може да бъдат зареждани и от тях ЕДНОВРЕМЕННО. Колко камиона годишно може да зарежда всеки един фотоволтаичен парк с или без батерия? МОЩНОСТТА ОЩЕ ДНЕС Е ТУК, КАМИОНИТЕ ГИ НЯМ
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До фермера от чат gtp В България около 100 хиляди хектара са засяти с рапица, което е 3 до 4 процента от обработваемата земя. Повечето от тази площ е основна реколта за производство на масло и биогорива с цел висок добив, а междинната култура се практикува само на малки площи за подобряване на почвата и улавяне на хранителни вещества. Твърдението, че рапицата е междинна култура и се засява само за тор, не отговаря на реалността.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Грешката ти е,че всички камиони ще зареждат в Ловеч.Дали милиардната инвестиция ще се изплати,без европейски субсидии?Там бяха обещали завод за производство на електромобили?