IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Toyota вярват, че водородът ще замени дизела

Японският производител очаква това да стане след края на следващото десетилетие

Автомобилните производители инвестират сериозно в електрически превозни средства, но много от тях продължават да експериментират с водорода като източник на алтернативно гориво. Toyota, например, има 30-годишна история с водорода, като в компанията са убедени, че той ще се превърне в едно от основните задвижвания на бъдещето.


Toyota водород


Според Шон Ханли, вицепрезидент на Toyota Australia за продажбите, маркетинга и франчайзинговите операции, именно водородните задвижващи системи ще заменят дизела през следващите десетилетия.

„Дизелът няма да изчезне до края на следващото десетилетие, но след това ще бъде заменен от водорода. В дългосрочен план дизелът няма как да бъде посочен като гориво на бъдещето, защото реалността сочи, че това е бензинът. И мястото на дизела като алтернатива ще бъде заето именно от водородът", коментира Ханли, цитиран от Car Expert.

Топ-мениджърът допълва, че за да стане това, инфраструктурата за зареждане с водород трябва да бъде значително подобрена, като правилните инвестиции ще помогнат за това.


Toyota водород


Водородът не е нов източник на гориво. Toyota започва да разработва автомобили с водородни горивни клетки през 90-те години, а историята на водорода се простира в продължение на 200 години до двигателя на Де Риваз от 1807. Това беше двигател с вътрешно горене, който се движеше с комбинация от водород и кислород, а не с бензин.

През XIX век учените експериментират с водородни и примитивни технологии за горивни клетки. Въпреки това, тъй като бензиновите двигатели стават все по-популярни в началото на XX век, изследванията на водорода остават на заден план.

Това обаче не спира изцяло иновациите. През 1966 концернът General Motors представя Electrovan – първият в света водороден автомобил. Проектът започна две години по-рано и в него участваха над 200 инженери. Тя съвпадна с приемането от НАСА на технологията за горивни клетки за космическата програма „Аполо".


Toyota водород


Едва през 2014 Toyota представи първия си масово произвеждан водороден горивен автомобил – Mirai. Honda представи FCX Clarity през 2008, като изпревари автомобила на Toyota на пазара, но нито Honda, нито FCV на Toyota се продаваха в голям тираж.

Ограничената инфраструктура и ниският интерес обаче не спират автомобилните производители да инвестират в технологията. BMW пусна следващото си поколение горивна система за горивни клетки по-рано този месец, като компанията планира да започне серийно производство през 2028.


0 от 500
  • #50
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дон ЕлектронКихот и Тесланчо Панса защитават батерии, фотоволтаици и перки.
  • #49
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Лошо няма, други вярват че земята е плоска, че ще стъпят на Марс.
  • #48
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Смъртната присъда на водорода беше подписана още от свръх производството на фотоволтаици. Батериите подписват смъртната присъда на ДВГ и въглищата. Както многократно съм казвал, електрификацията не е действие, А ПРОЦЕС, който ще трае ДЕСЕТИЛЕТИЯ. Ето че дори В статията се говори за след 2040, АКО НЕ СТЕ ГО РАЗБРАЛИ ДОСЕГА. Този процес е на няколко етапа. Етапът ИЗГРАЖДАНЕ НА БАТЕРИИ за съхранение на енергия, ЗАПОЧНА ТАЗИ ГОДИНА , така че това е само началото. Тази батерия е една малка прашинка
  • #47
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    . ( преди 2 часа )За разлика от тебе аз мога да говоря и с цифри и да давам практически примери например от вчерашната новина "Адванс Грийн Енерджи АД представя най-голямото локално съоръжение за съхранение на електроенергия в ЕС. Батерията в Ловеч с 500 мегават часа капацитет и 125 мегавата мощност на стойност 150 милиона. Ето ти готова зарядна станция, на която едновременно могат да зареждат 200 камиона по време на 45 мин. си почивка и да карат без никога да спират да зареждат освен в задълж ...
  • #46
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    За да не се затрупатпреди 5 часа )И за да не си говорим с мнения и вярвания да се върнем на фактите. 4% от обработваемата площ , което е над 1% от площта на България са засети с рапица, които са достатъчни само за био добавката в дизеловото гориво. Ако този 1% от България бъде покрит с фотоволтаици, ще могат да се произвеждат 389 терават часа електрическа енергия, при положение че цяла България употребява 30, А за целия транспорт ако се електрифицира ще има нужда от 10 тераватчаса
  • #45
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Аз да не съм тръгнал да се боря срещу водорода? Тя реалността го е отрекла, А аз единствено и само ви споделям факти от реалността. Реалност с която сте скъсали тотално, ако вярвате на Toyota, която дори не ви споменава съществуването на електромобилин в изказванията си за да не вземат случайно да посеят с някоя мисъл и някой да не вземе да си зададе неправилния въпрос. Именно това е целта на троловете от тролфермата - да засипят всички факти с десетки кухи мнения в които няма никаква информация
  • #44
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Пак се гледаш в огледалото. Вие сте Дон кихотовците, които се борите с батериите перките и фотоволтаиците, както и срещу електромобилите. То си е написано в никнейма който сте си избрали АНТИелектрици. Аз не съм против и си го ползвам ежедневно. Не го мразя, Не мразя и хората които карат автомобили с ДВГ. Харесвам си го точно толкова колкото и електромобилите. Вие сте мразещите рушащите, обиждащите и сте тук да се опитвате да заредяте и главите на останалите в пясъка, като ги предпазвате от реал
  • #43
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Яздещ електрически кон и се сражава с ветрогенератори и фотоволтаици.
  • #42
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Ти електротро ле,си лирическия герой дон ЕлекронКихот.
  • #41
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Така е. Но съм слушал че при доктор Гълъбова ходят само хора които не си задават никакви въпроси, а и когато им за дадеш конкретен въпрос, нито могат да го разберат. Нито да ти отговорят, защото са скъсали всякаква връзка с реалността и живеят в свой собствен измислен свят, игнорирайки всякакви факти от действителността. Познай кой лирически герой отговаря на тези описания? Обикновено ги вкарват когато не могат да се осъзнаят кога и къде се намират, а нашият герой живее в 2040 и 1990 едновремен