IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW. 
  
     
BMW iX3, BMW Wallbox, V2G, Vehicle-to-Grid
   
     
Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията. 
 

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.
   
    
BMW iX3, 2025, BMW Neue Klasse
  
        
Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.
  
    

0 от 500
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Относно живота на батерията. Химията която ползват BMW не е от с най-подходящите, защото има живот между 1500 и 2500 цикъла, въпреки че от bmw казват че са подобрили тези параметри за техните батерии. Дори в този най-лошо сценарий при 400 киловата зареждане циклите ще са само 1500 по 700 км според рук и около 500 км според мен, което са около 750 000 -1 милион км. Всяко използване на бавно зарядно увеличава този пробег. На който му трябват повече по-добре да не връща в мрежата.
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Разни хора са правили заключения на база напълно погрешни предпоставки. 1. Масово хората си включват колите на работа. 2. Отдаване на е-я в мрежата не означава изсмукване на цялата батерия, освен това клиентът може да настройва какъв макс. процент да се взима. 3. Онзи с математиката - и цената на батерията, и броя на циклите са ти НАПЪЛНО грешни. Цената ти е объркана 2-3 пъти, а циклите - дори повече. Вземете се образовайте, преди да пишете.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Разтягаш поредните лукуми на база една маркетингова кампания на БМВ! Хиляди пъти съм ти казал - купи си електричка, ела я хвали,купи си китайска електричка - ела в хвали,купи си билет до Китай, поживей там - ела го хвали.Аз и електрички и солари и батерии имам,но никой в нищо не обеждавам,още по-малко да квалифицирам или обиждам.Аз личне опит и мнение от него има!Ти стоиш до *** на прАсето в Пещера,гледаш клипове и разтягаш лукуми!Простотрол!
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Аз антиелкетрика, в рамките на три години се очертава да бъда собственик на две пълни електрички и два плъгин хибрида във фирмата ми. На общо 30кВч соларни панели - вече 20 в България и 10 в Германия и 15кВч в батери 10 в България - 5 в Германия. Ти ЕЛКТРИКА - елктричка НИКОГА няма да си купиш.И караш годината с 2кВч солари!Но аз знам кое за какво ми трябва и колите и солараите."Бизнес" с някакви ватчета и батерията на колата да правиш, да ги смяташ, може да мислят мишки като теб!
  • #28
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Иначе аз чета какво си написал. Този автомобил няма да се вземе заради 700 км пробег, а заради 400 киловата зареждане което е много по-важно от пробега. От капацитета на батерията зависи единствено и само колко километра ще изминеш със зареденото от домашния контакт. Оттам нататък ако ще минаваш много километри мощността на зареждането ти е по-важна от пробега с едно зареждане. Както и наличието на толкова мощни зарядни по маршрутите ти. 400 kW зареждане ти осигурява около 40kWh за 6 минути
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ето че рук се заяжда с мен че нищо не разбирам Като за аргументи повтаря всичко което съм написал в коментарите под тази статия и повтарям от 15 години. С кое точно не си съгласен бе рук, за да имаш функционална грамотност най-малкото трябва да си прочел текста а не да пишеш с предразсъдъци ти точно какво си си представил че е написано като си прочел заглавието на статията или Ника на този който го е написал
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    включва ли цената за нова батерия след само година?
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Още в първото мнение казах че е много по-логично да ползваш тази опция на ЕОН с домашна батерия за съхранение на енергия, която така или иначе е свързана 24 часа в денонощието с мрежата. Освен това, когато говорим за балансиране на мрежата, трябва да видим какви са нейните проблеми и особено в Германия - свръх излишък и отрицателни цени които могат да доведат до сценария в Испания. Държавата си плаща за сигурност - иска да зарежда батериите когато има проблем с мрежата, А НЕ ДА ГИ РАЗРЕЖДА!
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Колко цикъла е тази батерия, с гаранция над 1000, едва ли има проблем с това, по скоро, че WALL BOX имаш в къщи, а не на работа! Другото което е LFP батериите вече са с по над 3000 цикъла! Евтината тесла 3 е с такава и реално можеш да я ползваш за съхранение на енергия, доста след като си счупил купето от каране :)))
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Специални условия, специални бонуси, специални нам си какво са само .. МАРКЕТИНГ! За иначе много добра кола! Но основните клиенти на тази кола ще са хора които им трябва пробега от 700км!Такава кола се взема да се кара,не да седи в контакта в полза на Еон. Всичко това е пр ост МАРКЕТИНГ, който обаче пр ости хора като "точко" не могат да схванат!