IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW. 
  
     
BMW iX3, BMW Wallbox, V2G, Vehicle-to-Grid
   
     
Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията. 
 

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.
   
    
BMW iX3, 2025, BMW Neue Klasse
  
        
Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.
  
    

0 от 500
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Точно така е. Според гьобелс ако повториш тази лъжа че си сменил батерия на 10-год Тесла за 20 000 а след това си успял да я продадеш само за 15 000 ще стане истина. И всички ще правят като тебе да сменят батерията за да могат след това въобще да продадат автомобила, което е най-логичното нещо което човек може да измисли и да се хвали по форумите колко е умен. Другия път като ти се развали телевизора дай 3000 лв за ремонт за да можеш да го продадеш за 500 лв в OLX, че иначе трябва да го хвърлиш
  • #41
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Така е ( преди 2 месеца )
    Да хабиш циклите на батерия за 20000 евра,за да печелиш стотинки е върхът на икономическата мисъл.
  • #40
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И за 10-ти път ти казвам че тези осем евро са ЛЪЖА ИЗМИСЛЕНА от автора на статията. Никъде никой не обещава осем евро И понеже си в германец знаеш германски може да намериш информацията на германски и да ми дадеш заглавието на германската статия за да ми докажеш че греша? Искаш ли да се обзаложа какъв ще е резултатът - даже няма да отговориш аз ще продължиш ДА ЛЪЖЕШ ЗА ОСЕМ ЕВРО, каквато е целта на писане на статията. А целта е ДА ТИ ЗАРЕЖДАТ КОГАТО РЕШАТ. РАЗРЕЖДАНЕТО Е САМО ПРИ АВАРИИ
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Така е ( преди 2 месеца )
    Батерията изкарва около 200000 км,малко след гаранцията е за ***.Смямата в сервиз струва 20000 евра.
  • #38
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ако си достатъчно глупав за да живееш на 25% от 700 км от бърза помощ и по пътя да нямаш нито една 400 киловата зарядна станция и да позволиш да ти източат батерията на 25%, не е виновен автомобила, А зад кормилното устройство. И за 10-ти път само под тази статия - по-разумно е да връщаш от онези не съществуващите няколко милиона домашни батерии за съхранение на енергия в Германия, отколкото от автомобила си. НО БАЛАНСИРАНЕТО НА СИСТЕМАТА Е ЗАРЕЖДАНЕ, А НЕ РАЗРЕЖДАНЕ.От опит - след 3 г. разбере ...
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Продължавай да казваш че 2+2=8 защото си професор по математика и не може някой второкласник да ти прави забележки. Като лъжеш че в Германия няма батерии и сигурен защото си погледнал от терасата в Германия, това каква тежест ти дава при положение че аз не съм стъпвал от три години в Германия, НО КАЗВАМ ИСТИНАТА А ТИ ЛЪЖЕШ УМИШЛЕНО ИЛИ от НЕКОМПЕТЕНТНОСТ. Дали трябва лично да съм минал милион километра за да казвам колко изкарва батерията? А да застана пред влака, за да ЗНАМ за резултата?
  • #36
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Разговор с 112 - "Детето ми вдигна температура и и има обрив около устата,моля пратете линейка - Господине,случая не е спешен,моля отведете детето в дежурния педиатричен кабинет - Ама не мога, имам БМВ за 80 000 Евро, ама Еон току що му смъкнаха батерията на 25% и не знам дали ще стигна до дежурния кабинет, моля, пратете линейка" - само индивид изцяло откъснат от реалността, може да се вкара в сценарий в който харчи 80К евро за свобода на придвижване и я харизва на някой за 8 евро на ден!
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Механик в сервиз ( преди 2 месеца )
    Сервизите на бмв ще избият рибата, тези и без това висят основно там и не се карат :D
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До рук. Когато един човек си купува автомобил за да си увеличи онова дето е Ника ти наобратно и постоянно мисли за увеличаване на оная си работа за всяко свое решение, никога няма да разбере човек който си купува автомобил за да се придвижва от точка а до точка б, а не за да се хареса на хора които не харесва. А ти дори не знаеш какви автомобили карам, защото въобще не смятам да ти се обяснявам. Не смятам да се хваля с образование пари или автомобил за да ми порасне оная работа. Но ти продължав
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    4. Такива системи вече работят ИЗКЛЮЧИТЕЛНО успешно в САЩ, а в Норвегия работи подобна, опростена система за коли, които не разполагат с V2G, и ПАК е успешна. Тя разчита единствено на зареждане при излишък на ток, което означва, че не се спират централи, а зареждането в пикови часове се разтоварва. Печабите са по-ниски, но клиентът не губи нищо, защото не се хабят цикли (колкото и малък проблем да е това).