IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW. 
  
     
BMW iX3, BMW Wallbox, V2G, Vehicle-to-Grid
   
     
Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията. 
 

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.
   
    
BMW iX3, 2025, BMW Neue Klasse
  
        
Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.
  
    

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Пак само минус, дали от редакцията дали от антиелектриците или от двете заедно не знам, но никакъв аргумент ЗАЩО? ЗАЩОТО ИМ ПОСОЧИХ ГРЕШКАТА? 8 часа на денонощие при 11 киловата мощност са 88 киловат часа, за които те си измислиха 10 цента печалба на киловатчас и получиха 8 евро на денонощие. Но това е или зареждане или разреждане, а за да получиш осем евро трябват 8 часа зареждане и 8 часа разреждане, плюс още няколко часа за дневния пробег
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    ...което покрива приблизително 12 000 до 14 000 километра шофиране, в зависимост от употребата. За мнозина това означава малки или никакви нетни разходи за зареждане." Край на цитата. Всички останали интерпретации са допълнени без да се цитира оригиналната статия. Тоест единственият ти гарантиран доход е 60 евро на месец за 250 часа на контакта, което прави по средно 8 часа на денонощие. Независимо дали са 10 денонощия или 25 дни по 10 часа.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До математика. Разбира се, че няма да ти излязат сметките. Ти също като В статията ползваш грешни данни и получаваш грешен резултат. От статията BMW iX3 Can Now Power the Grid and Earn You 720 a Year, четем: E.ON е създал специална тарифа за тази система в Германия. Клиентите, които включат своя iX3 и предоставят батерията за V2G, получават компенсация - 24 цента за всеки час свързаност, ограничена до 60 евро на месец. За една година това се равнява на 720 евро, което покрива приблизително
  • #9
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Печелиш награда за най-неграмотния коментар на седмицата. Даже животът на батерията на Тесла не е 800к, а 1000у и не е 40 години, а цял еон. То бива простотии, но вашите минават всякакви граници!
  • #8
    7 rate up comment 9 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Не дъм запознат с това бмв но една тесла например има 800к км живот на батерията, Сиреч при 20к кю на година това са 40 години. Една батерия е 9к долара.Ти ще я смениш около път и половина в живота си
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Малко математика ( преди 2 месеца )
    Долу ми беше изтрита сметката за цената на всеки цикъл. Сега я давам отново, дано да не бъде пак изтрита. Та смятаме следното цена на батерията е 20 000евро имаме 1200 цикъла. Делим цената на броя цикли и получаваме 16,7 евро цена за цикъл. Сметките нещо не ми излизат, както виждате. Даже си много вътре, ако трябва да правиш подобни гимнастики и да си мислиш, че имаш далавера от електромобила. Ако човек седне и сметне всичко ще види,че електромобила е една голяма измама за наивници.
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Малко математика ( преди 2 месеца )
    Към всичките тези неща добавяме намаляването на капацитета на батерията всяка година докато стигне критичната стойност 80%. Тази стойност ще я достигнем 2-3 пъти по-бързо, ако ползваме батерията и като зарядна станция, т.е, ако живота на батерията е 8г., то ще трябва да смятаме, че след 3-4 г. ще сме за нова. Хайде да кажем оптимистично 5 г. Та амортизацията на тази батерия ви идва по 4000 на година. Математически погледнато, схемата да си зареждаш дома с електромобил е абсолютна набутвация.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Малко математика ( преди 2 месеца )
    Тези искат с трици май.муни да ловят. А защо не сметнаха загубите на ел.енерфгия при зареждането и разреждането на батерията. Те са около 20% за всеки цикъл. Отделно трябва да инвестираш в конверторна станция. Това не е обикновена зарядна, а такава, която да може да подава ток в 2 посоки. Струват около 5000.Подмяната на батерията на тази кола струва 20 000. Има заложени 1200 цикли на батерията, което означава амортизация средна цена на цикъл = 20
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пак безсмислени реклами, които дори и на хартия не са добре, а на практика са тотална катастрофа от всякаква ***.т. Това да си купиш скъпа електричка, за да и прецаваш батерията, ползвайки я за зарядно в дома е абсурдно да си го помисли човек. Но предвид, че хората вече масово не мислят, защо пък фа не им пробутат нещо подобно с идеята, че ще печелят. Значи няма да си ползваш колата, а ще стои пред вас и ще дебнеш кога е по-евтино да я зареждаш и после ще дебнеш кога ще я разреждаш. Баси схемата.
  • #3
    12 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Безсмислено. Ти цяла нощ го пълниш за да караш а после ще я отдяваш тая енергия е къде ще стигнеш тогава.