IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW. 
  
     
BMW iX3, BMW Wallbox, V2G, Vehicle-to-Grid
   
     
Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията. 
 

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.
   
    
BMW iX3, 2025, BMW Neue Klasse
  
        
Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.
  
    

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ето че рук е тук. Отново се изказва неподготвен въпреки че още преди две години му дадох линк как домашните батерии бяха няколко гигават часа въпреки че са малки батерийки и означава че това са милиони батерии в домакинствата. А от друга страна по същото време имаше 10 пъти по-малко огромни мрежови батерии за съхранение в Германия - 200-300 мегават часа, което беше по-малко от една единствена батерия в България. Тази в Ловеч е около 400 мегават часа. Въпросът е лъже или манипулира?
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Хайде сега да помислим и върху това което казваш - решил си да си купиш електрическо BMW така или иначе (само анти електрик може да си помисли че го купуваш за да ставаш милионер с него) . Така или иначе трябва да си купиш зарядна станция. Сега въпросът е излиза ли ти сметката да дадеш 2000 евро за двупосочна с която от тук нататък ПОЧТИ няма да плащаш за зареждане или да си купиш за 500 - 1000 евро обикновена и да плащаш по 1000 евро годишно за ток. Кое е правилното решение според тебе?
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Ако печалбите от ценовите разлики в Германия бяха чак толкова големи, във всяка къща щеше да има контейнер с батерии - АМА НЯМА!Какъв в смисъла да броиш една кофа пари за кола и да ти седи вързана за контакта за 8 евро не ден ВИДЕАЛНИЯ случай! - НИКАКЪВ!Има ли смисъл да си купиш кола и то скъпа за да я ползваш основно за буферна батерия - НЯМА!За какво ти е кола,на която не можеш да разчиташ във всеки един момент? Само теоретичния ютубопитек,който никога не е имал електричка,може да отоговори!
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Понеже гледам,че теоретичния ютубупитек пак се е развихрил.И понеже чакам БМВ да ми предоставят колата за по-дълъг тест драйв и ако първоначалните впечатления се потвърдят,да купя колата...мога да кажа - никой,ама никой който плати цената на тази кола,не му пука евентуално,някак си при идеални условия да "печели" 8 евро на ден.Още по-малко,никой платил толкова пари за кола,няма да я остави някой да я разрежда за чужд кеф и печалба и да рискуваш да останеш с 25% батерия при спешна нужда!
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Единственото което пропагандирам е да си повишите функционалната грамотност и да се научите да мислите конструктивно, а не деструктивно. Да прилагате критично мислене и на база математически сметки и проверка за противоречие с физичните закони, ВСЕКИ САМ ДА СИ СМЕТНЕ ЗА СЕБЕ СИ, дали му излиза сметката, защото универсална формула НЯМА. Това ми е целта - да ви науча как да се предпазвате да не ви манипулират, а ДА МИСЛИТЕ И СМЯТАТЕ. Постоянно провокирам мислене и смятане, вместо СЛЯПА ВЯРА.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Поредната излагация на антиелектриците. В 100% от коментарите под тази статия обяснявам че сметката не излиза и че статията лъже, а Димов пак е тук на амбразурата да обяснява че го убеждавам да си купи такова BMW и такава зарядна станция и да изкарва милиони! Само забрави този път да излъже че съм му казал да си купи пет нови тесли за да връща ток. Забрави и микротецовете защото все още не вярва че хората си инсталират термопомпи и фотоволтаици в съчетание с батерии за ток и топло
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Защо не му задавате въпроса на електрика,като е толкова печелившо защо той не го е направил? Отново зелена пропаганда тип Гьобелс,зеленото без субсидии не може да съществува.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Нашият приятел отново с грандиозна идея,която не е икономически издържана.Смята само приходи без нито грам разходи.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Истинската математика и истинската новина. Всъщност това не е инструмент за печелене на пари от арбитраж между високи и ниски цени на енергията, а държавата си осигурява енергийна сигурност, като плаща на собствениците на батерии да ги държат като резерв на мрежата, в който да инжектират излишната енергия, а при недостиг да включат в мощността на няколко атомни централи за милисекунди - нещо невъзможно за която и да е електроцентрала, за да не се повтори сценария от Испания.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 9 ( преди 2 месеца )
    Тъ пак си