IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW. 
  
     
BMW iX3, BMW Wallbox, V2G, Vehicle-to-Grid
   
     
Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията. 
 

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.
   
    
BMW iX3, 2025, BMW Neue Klasse
  
        
Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.
  
    

0 от 500
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хубава идея но напълно безмислена. Купуваш кола за 150к лв. После и зарядно за 4000 и трябва колат по цял ден да ти седи в контакта вкъщи. Ако ходиш на работа в работни дни средно 11 часа на ден няма да си на контакт. Т.е. изпускаш или скъпата или евтината тарифа.
  • #1
    5 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Още нещо на което ДНЕС му дойде времето, въпреки, че говоря за него от 15 години. Тогава не предполагах че ще се забави толкова много. Дори не предполагах че тази концепция ще остарее преди да и дойде времето. Сега вече е много по-евтино да се съхранява енергия в специално закупени за това батерии, вместо да си хабиш циклите (които на практика така или иначе не ти трябват всичките) на автомобила, след като можеш да върнеш енергията от домашната батерия.