IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW. 
  
     
BMW iX3, BMW Wallbox, V2G, Vehicle-to-Grid
   
     
Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията. 
 

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.
   
    
BMW iX3, 2025, BMW Neue Klasse
  
        
Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.
  
    

0 от 500
  • #72
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пак ще помоля всички активни тук антиелектрици: Ще посмеете ли да заявите най-отговорно, че не сте москофили? Досега нито един антиелектрик не го е направил, което доказва по един от най-сигурните начини - статистическия - че практически всички антиелектрици са такива, защото са лековерни и неуки и вярват на елементарната московска и анти ЕС пропаганда.
  • #71
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Като след като е толкова скъп тока в момента да беше казал каква му е цената? Защото фактите от реалността говорят, че в момента цената на тока е 1,5 стотинки за киловатчас, домакинствата я плащат на 25 стотинки, а въпреки, че има излишък от около 2000 мегавата колкото е цялата мощност на ец Козлодуй и ги изнасяме и събираме в батерии, плащаме за работа на 500 мегавата тецове на цена 50 стотинки за киловатчас. Разбираш ли откъде ти е висока цената на тока или ще заровиш главата в пясъка?
  • #70
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Така е пешенце захаринчов, шекерчо. Когато няма математически аргументи, на ход излизат лудниците, тротинетките е бременността агресивни психопати които се забавляват да тормозят хората които им говорят за реалността и фактите. Някой факт по темата няма ли да кажеш или всъщност е темата не те интересува аз и тук за псувните?
  • #69
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    яяяя теслю мечтателя с математика от първи клас пак се е развихрил. Явно пак някой от охраната на жълтата къща е решил да подремне.
  • #68
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Да си поговорим с факти. Защо смяташ че до миналата година нямаше буквално никакви батерии за съхранение на енергия в мрежата в България, а само тази година са инвестирани повече милиарди в батерии, отколкото в АЕЦ Белене за последните 40 години? При това собствени средства. Дали тези които имат милиардите не могат да си направят сметката? Много ми е любопитно обяснението ти? Също защо вложиха още толкова милиарди в фотоволтаици за последните две години, при петгодишно плато преди това?
  • #67
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Шефът ти продаде леярната заради отрицателната стойност на IQ. Вече ти сметнах че е глупаво да си продадеш леярната точно посред лятото, когато има свръх излишек на евтина енергия, която сам можеш да си произведеш. Ако вместо тока, плащаше два пъти по-малко за кредит към банката за покупка на фотоволтаици и батерии, след шест години вече щеше да получава напълно безплатна енергия от тази система. Ако извади парите кеш, ще му е безплатно след две години, когато вече ще е спестил цялата себестойно
  • #66
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Ами като си гледам сметката за ток на апартамента, цената постоянно се покачва, електрощраусе.Шефът продаде леярната,заради "отрицателната" цена на тока.
  • #65
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ама недей така. Те парите растат по дърветата и тези които са си купили BMW не се интересуват от такива дреболи. Ако може нещо да се плати те го плащат, дори ако някой иска да им даде подарък. Даже рук се хвали че като му искат 100 000 за автомобил по етикет дава по 20 000 бонус, въпреки че всеки път искат да му дадат отстъпка. Това е защото парите въобще не го интересуват понеже изкарва милиарди от всяко падане и качване на цените на акциите на Тесла. Или пък беше обратното? Да ни напомни?
  • #64
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Pesho ( преди 2 месеца )
    Поне цената на зарядното плюс монтажа може, да се избие от тази схема.
  • #63
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И преди да се плюнчиш, че не съм познал Какво се е случило през 2040, като ме питаш защо още не съм си купил електромобил, погледни си календара и си помисли ако е възможно , ПРОЦЕСЪТ В КОЙ ЕТАП СЕ НАМИРА?