IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

До 3600 евро годишно ще печелят собствениците на BMW iX3 от нова технология

Първата действаща схема за Vehicle-to-Grid вече е факт за клиенти в Германия

Купувачите на новото BMW iX3 и следващите модели от Neue Klasse гамата на баварците ще могат да печелят до няколко хиляди евро пасивен доход от автомобилите си, докато те стоят паркирани у дома. BMW и енергийният оператор E.ON представиха първата по рода си схема за т.нар. Vehicle-to-Grid (V2G) обмен. Засега тя е валидна само за Германия, но в най-скоро време подобни схеми ще заработят и на други европейски енергийни пазари, уверяват от BMW. 
  
     
BMW iX3, BMW Wallbox, V2G, Vehicle-to-Grid
   
     
Какво е V2G?

V2G е технология, която позволява на електрическия автомобил да отдава обратно енергия към електропреносната мрежа при нужда. По този начин електромобилите могат да бъдат използвани за съхранение на енергията, произведена от възобновяеми източници в часовете на слабо потребление (примерно по обяд или нощем). Те биха помогнали и за стабилизиране на енергийната мрежа при внезапни пикове в консумацията. 
 

8 евро на ден плюс 720 евро годишен бонус

Собствениците на новото iX3 ще могат с едно съвсем просто приложение да продават обратно енергия към мрежата. В различните интервали на деня цените на електричеството за битови потребители в Германия се колебаят с амплитуда над 10 евроцента. Тоест клиент, който зарежда своето iX3 на ниска тарифа и после продава обратно енергията в пиков час, може да печели по 8 евро на ден (ако приемем, че не позволява разреждане на батерията под нивото от 25%). Това прави над 2900 евро годишно.
   
    
BMW iX3, 2025, BMW Neue Klasse
  
        
Отделно E.ON ще плаща на собствениците на iX3 специален бонус за времето, в което автомобилът им е свързан с мрежата. Този бонус достига до 720 евро годишно - достатъчни за изминаването на 14,000 километра без никакви разходи. 

За да използват възможностите на V2G, собствениците на автомобили трябва да разполагат със стенното зарядно устройство BMW Wallbox Professional.
  
    

0 от 500
  • #82
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 81 ( преди 2 месеца )
    Нещата са свързани. Причината да са слаби инженери и да вярват в пропаганда, която и първолак може да опровергае, е една и съща - ограничен умствен багаж и донякъде лошо възпитание. Родителя не научи ли детето си да гледа критично на нещата, няма спасение, а родителите им най-вероятно са били също толкова лоши инженери като тях.
  • #81
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 79. Или това или са прекалено глупави инженер поети които понеже не знаят физичните закони и не могат да смятат, нямат физически ограничения в мечтите и самозаблудите си и е невъзможно да ги видят докато не разберат Защо физиката ги ограничава, а разсъжденията им противоречат на икономическите модели за търсене и предлагане
  • #80
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Гостенино, къде е най-евтината енергия в света? А къде се инсталират най-много фотоволтаици и батерии в световен мащаб? Дали мястото не е едно и също? Дали това не отговаря на въпроса след като строят толкова много нови въглищни централи в Китай, защо горенето на въглища намалява? Дали въглищата не служат за сигурност, за да не се получи като в Испания, а не за евтина енергия? Или като инженер поет не правиш разлика между двете? Попитай анти електрика, той е инженер по електротехника (вярвам му)
  • #79
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до . ( преди 2 месеца )
    Много от тях са и платени - в някои издания има десетки и стотици фалшиви профили, които просто удавят реалните мнения. Тук, за щастие, не са нападнали. Нашите антиелектрици, по всичко личи, не са платени. Поддържат Московия по свое собствено убеждение и и работят безплатно. Често казано, не знам кое е по-срамно - да продадеш държавата си за шепа *** или да го правиш безплатно заради тъппоуммие?
  • #78
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А иначе и с хиляда ника да пишеш, все още не си отговорил В коя част от процеса на преминаване към възобновяема енергия съхранена в батерии сме в момента? Процеса ще протече между едно и две десетилетия за различните държави. Хайде сега си помислете дали пак не ме питате за 35 или 2045 година и да ми казвате че греша и все още ги няма батериите? Да не говорим че силата на Германия не е слънцето, а вятъра. В КАКВО ТРЯБВА ДА СЕ ИНВЕСТИРА ДНЕС? ВЪГЛИЩА И АТОМ? ГАЗ? Дайте правилния отговор?
  • #77
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Точно заради скъпата електроенергия и природен газ,предприятията в Европа закриват и се местят там където енергията е евтина.
  • #76
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до . ( преди 2 месеца )
    Наистина ли мислиш, че ги наричам москофили просто ей така, за да ги обиждам? Първо, това за тях не е обида. Те се гордеят с лековерието си - но само докато не ги попиташ защо не се преселят в Московия. Наблюдавам този форум от поне 15 г. У тези хора е очевидна връзката между подкрепата за японското и за Мисковия и неаргументираното плюене срещу EV. И досега нито един не го е отрекъл. Напротив, сменят темата и се ядосват, че са разкрити, защото вътрешно си знаят, че са предатели.
  • #75
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Функционално неграмотния инженер поет така и не е разбрал че му сметнах че леенето на тонове алуминий може да се осигури от една единствена батерия, въпреки че си призна че леят малки детайли десетки до стотици килограми на ден. Сметнах му, че само през зимата ще си купуват ток, и то не всеки ден, като ще остава излишък и за струговете. Така и не разбра че може да пестиш стотици хиляди левове от ток, само ако преди това си харчил два пъти по толкова и сега пестиш две трети от тях.
  • #74
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Круп ( преди 2 месеца )
    Като ги гледам германците само с фотоволтаици леят стоманата, затова им пушат денонощно комините.
  • #73
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Да лееш метали с ток от фотоволтаични панели,гениално как не съм се сетил!!! Само че леярните работят денонощно 24 часа,7 дни седмично и 365 дни в годината.Трябва да монтираме мобилни фотоволтаични панели с дълги кабели и да гоним слънцето денонощно.