Технологичният гигант Xiaomi се опитва да привлече по всякакви начини вниманието към своите автомобили, което определено не се харесва на останалите производители. И те използват всеки повод, за да го уличат в лъжа или некомпетентност.

При последният случай говорителят на съвместното предприятие FAW Toyota - Джао Донг, публично разкритикува Xiaomi за грешка в изчисляването на съотношението между междуосието към диаметъра на колелата на техния автомобил YU7. Нещо повече – той беше категоричен, че такъв индикатор не съществува в автомобилната индустрия.
По-рано главният изпълнителен директор на Xiaomi – Лей Джун, обяви, че съотношението при YU7 е 3, което означава, че 3 колела могат да се поберат в междуосието на автомобила. Джао Лонг обаче твърди, че точният показател всъщност е 4, а в Xiaomi просто използват грешен метод на изчисляване.
Според него правилният подход е да се раздели междуосието на диаметъра на колелото, а не опростено изчисление въз основа на броя на колелата между осите, както направи Xiaomi. По този начин резултатът на YU7 е 4, колкото и при конкурента Toyota BZ5, предлагана на китайския пазар.

Джао Лонг посочва, че по-малкото съотношение „колела-междуосие“ наистина е от полза на електромобилите и затова повечето производители се опитват да постигнат обявения от Xiaomi резултат, което обаче на практика е невъзможно. И така те на практика лъжат клиентите си, тъй като показател 3 не отразява реално технически характеристики на моделите им.
„Подобни параметри са от огромно значение, тъй могат да повлияят на възприемането на стабилността и управлението на автомобила, особено в конкурентната среда на автомобилната индустрия. Сега обаче много компании сляпо повтарят твърденията на Xiaomi и се държат като ученици, които са преписали на изпит, без да осъзнават, че това са грешните отговори“, каза още представителят на Toyota.


11