IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Енергийната индустрия в Европа се разклаща

Много от заводите за електрически превозни средства и батерии са затворени или работят с намален капацитет

Много европейски обекти, посветени на електромобилите – от фабриката на Audi в Брюксел до завода на Ford в Кьолн, се намират в сериозно затруднени. Някои бяха затворени, а други работят с намален капацитет, като всичко това води до сериозни разходи (съответно финансови загуби) за автомобилните производители.


Audi Brussels (Белгия)


Причините са различни, но една от основните е тенденцията за продажби, която е доста под очакванията. Положението се усложнява от навлизането на китайските производители, като това показва структурните слабости на европейската промишленост, особено по отношение на разходите и гъвкавостта на производството. Митата, предназначени да ограничат този напредък, всъщност вероятно ще засегнат европейските марки повече от азиатските конкуренти, засилвайки кризата.

От това страдат не само производителите на електромобили, но и на батерии, които също преминават през критична фаза. И така цялата европейска автомобилна индустрия е принудена спешно да преосмисли стратегиите, инвестициите и приоритетите, за да не загуби позиции в глобалната надпревара за електрическа мобилност.


Кои заводи в Европа пострадаха от електрификацията (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #25
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До тинтири ( преди 4 месеца )
    Трябва да си скъсал абсолютно цялата връзка с реалността за да напишеш това което си написал. Само в България за последните три години инсталираната мощност на фотоволтаиците се увеличила три пъти, а само за последната година инсталирания капацитет на батериите се увеличил 100 пъти и само до следващата година ще се увеличи още 10 пъти. Обърни внимание че през цялото време говоря за пъти а не за проценти, а ти дори не го виждаш и го отричаш?
  • #24
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Стьъга ве... тва немое е така, нъл гледам е'но търсене на батерии е'но търсене на солари, е'но търсене на електрички, и всеки в гаража седнал да произвежда нещо електро оти не достига! Само индивид възпрепятстван ментално може да си мисли, че Европа, която няма никакви суровини може да си позволи да произвежда високозависими от суровините стоки... Честит ви евросъюз! Тепърва идва обирането ви!
  • #23
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Иха, московската пропаганда вече се чуди какво да измисли. В Европа от началото на годината има 30% ръст на електромобилите. VW продава рекордни бройки. Тези обекти, които са описали, са изключение, а не правило. Ще дам само един пример - белгийският завод на Ауди затвори, защото електрическият модел, който се произвеждале там, вече беше заменен. Всъщност, електрическото производството спаси този завод за още няколко години. Ауди се чудеше какво да го прави още преди това.
  • #22
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Абе агресивен т ро л . Кога съм казал всичко това освен за батериите в Испания? А те си научиха урока за разлика от тебе, на който не ти пука да се излагаш всеки път и да говориш за лъчева болест от радиацията от хладилника, сешоарите и електромобилите
  • #21
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Влез в 21-ви век ( преди 4 месеца )
    И идеята за микротечове които да работят с изключително евтин руски газ, умря заедно с евтиния руски газ. Сега идеята ми е че във всеки дом може да има батерия за съхранение на енергия. Това даже премахва ограниченията на предишната идея. За нея задължително трябваше да имаш газова инфраструктура за да проработи. Батерията работи дори да си на 1 000 км от цивилизацията и съхранява произведената на балкона на панелката енергия
  • #20
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ама какво разбираме ние? Всичко е точно - токът е без пари вече, електричките са вече 100% от авропарка и за това се затварят заводите, защото те са вечни, а в Испания само трябва да купят батерии и вече някога няма да имат проблеми с тока. Няма такъв инфантил, заклевам се.
  • #19
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До Димов ( преди 4 месеца )
    Един проблем няма само едно решение. Мрежата се е клатила над 20 секунди преди да се разпадне. Тоест не е от липса на въртяща мощност, а точно заради въртящата мощност, която е променила честотата, а всички мрежови инвертори са я последвали, защото са grid following. При батерии свързани с грид форминг инвертори, даже не е необходима въртящата мощност е системата ще си стои по-стабилна отколкото с тях. Хайде научи и тези технически понятия от този век, преди да повтаряш догми от 19-ти
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 4 месеца )
    Неговите идеи са все такива,гениални.Да си сложим микроТЕЦ в мазето и да продаваме ток и топла вода на съседите.Да си изградим навес от фотоволтаични панели и да продаваме ток на собствениците на електрички.Най грандиозната идея е да си купим електричка,която да зареждаме през деня и да продаваме ток през нощта.Да наринеш 100 к за електричка- трафопост, вместо да я караш.
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Убий тъпака с мълчание. Това само помага срещу платената пропаганда. Скоро и тяхното НПО ще затворят.
  • #16
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Димов ( преди 4 месеца )
    Батериите не решават проблема,дори го задълбочават.В батериите се съхранява прав ток и се минава пак през инвертор,който ще изключи при нестабилност на честотата на тока в мрежата.