IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Енергийната индустрия в Европа се разклаща

Много от заводите за електрически превозни средства и батерии са затворени или работят с намален капацитет

Много европейски обекти, посветени на електромобилите – от фабриката на Audi в Брюксел до завода на Ford в Кьолн, се намират в сериозно затруднени. Някои бяха затворени, а други работят с намален капацитет, като всичко това води до сериозни разходи (съответно финансови загуби) за автомобилните производители.


Audi Brussels (Белгия)


Причините са различни, но една от основните е тенденцията за продажби, която е доста под очакванията. Положението се усложнява от навлизането на китайските производители, като това показва структурните слабости на европейската промишленост, особено по отношение на разходите и гъвкавостта на производството. Митата, предназначени да ограничат този напредък, всъщност вероятно ще засегнат европейските марки повече от азиатските конкуренти, засилвайки кризата.

От това страдат не само производителите на електромобили, но и на батерии, които също преминават през критична фаза. И така цялата европейска автомобилна индустрия е принудена спешно да преосмисли стратегиите, инвестициите и приоритетите, за да не загуби позиции в глобалната надпревара за електрическа мобилност.


Кои заводи в Европа пострадаха от електрификацията (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #15
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Димов ( преди 4 месеца )
    Нашият приятел електрика с поредната безумна идея.Испания има излишък от ВЕИ и недостиг от базови въртящи мощности.Това дебалансира енергийната система по отношение на честотата на тока,инверторите започват да изключват и Испания остава на тъмно.
  • #14
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Фактите ( преди 4 месеца )
    Фактите са, че в Испания имаше излишък от възобновяема енергия, който изнасяха, но също така имаше недостиг на батерии, които да стабилизират системата, когато отпадна една от мрежовите връзки. На практика Испания произвежда и потребява 10 пъти повече енергия от България, но има 10 пъти по-малко батерии отколкото има България. Факт пряко свързан със статията - заводите за батерии в Европа не работят въпреки острата нужда. Пазарът какво ти показва в случая? Сподели?
  • #13
    2 rate up comment 11 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Кой пазар? Онзи дето показа 35% ръст на продажбите на електромобили за първото тримесечие в световен мащаб?! Пазарът на електрическа енергия, който показва нулеви и отрицателни цени всеки уикенд, когато има излишен възобновяем чист ток - онзи същия дето ти обясняваш, че го няма и няма как да го има? А аз от 10 години ти обяснявам че това време ще дойде и дойде. Сега през уикенда, а по-късно всеки обед. На мен пазара ми показва реалността, А на тебе какво ти показва? Сподели?
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Когато фактите говорят, започват да ти се привижда един човек зад всички мнения, в които ти се смеят хората. Жалък *** си,не го ли осъзнаваш? Пазарът ви показа къде ви е мястото - в кофата на историята!
  • #11
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Да ви предупредя ( преди 4 месеца )
    Влизате в полемика с местния ***, наречен още ***, Гост, Хвалипръц, антиелектрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най НЕзнаещ и НЕможещ, защото НЕ гледа клипове YouTube, защото му свършили данните, НЕ чете в Уикипедия и чете стари стати за Toyota и лъжите на гуруто Тойода, НЕ разбира ЕСО и енергийните борси и най важното, НЕ може да смята сложна лихва, защото е АНТИматематик .Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв АГРЕСИВЕН ПСИХОПАТ, не знам
  • #10
    2 rate up comment 9 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Чакай сега, я първо се разбери със себе си дали има излишни десетки гигавати мощност всеки път като пък не слънцето и съсипват енергетиката и правят проблеми в Испания или има недостиг на ток. Първо се скара и с двете си самоличности, разберете се и ела тук с уеднаквена версия, че сега изглеждаш като шизофреник който в едното мнение казва нещо, А в следващото точно обратното и изпадаш в когнитивен дисонанс. Според мен първото ти аз с излишъка на енергия е право.
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Единственото което се разбира от статията,че благодарение на отказа от енргоресурсите евтини от една държава,срещу която се слагат хиляди санкции от безмозъчните брюкселски tapанari,които в угода на едни други отвъд големия гьол,които сътвориха това за да си оправят дълговете но да плащат tъpitе европейци.За това резултатите са такива и още по-зле ще стават.А Китай няма стигане каквото и да правят европейци,американци и който и да е,а в съдружие с Русия просто всичко е космос.
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    8.Заводът на Тесла в Германия също работи с минимален капацитет.
  • #7
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Многоникчо, когато даваха субсидии ЕС беше най-хубавотп нещо на света. Аман от ревльовци. На хората не им пука дали ще е китайска, европейска или американска - просто не искат тая мъртвородена и насила налагана технология на електричките. Това е истината и се вижда, ако ще и да са с твърдотелни батерии и да се зареждат на 1 GW за 1 минута - просто няма от къде да се взема тая енергия. Хората започват да ви мразят заради тъпия ви лобизъм!
  • #6
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нито китайци, нито марсианци пречат на Европа. Преоблема са една шаийка самозабрвили се и тънеща в разкош, на издръжка на европееца, скъсала с действителността. Освен тази си тежест, налагат само ограничения, санкции с които допълнително съсипват и малкото останало. От всичко "измислено" от Брюксел досега - единственото е бавно и слвано задушават индустрията. Кой ще плати е ясно..