IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Енергийната индустрия в Европа се разклаща

Много от заводите за електрически превозни средства и батерии са затворени или работят с намален капацитет

Много европейски обекти, посветени на електромобилите – от фабриката на Audi в Брюксел до завода на Ford в Кьолн, се намират в сериозно затруднени. Някои бяха затворени, а други работят с намален капацитет, като всичко това води до сериозни разходи (съответно финансови загуби) за автомобилните производители.


Audi Brussels (Белгия)


Причините са различни, но една от основните е тенденцията за продажби, която е доста под очакванията. Положението се усложнява от навлизането на китайските производители, като това показва структурните слабости на европейската промишленост, особено по отношение на разходите и гъвкавостта на производството. Митата, предназначени да ограничат този напредък, всъщност вероятно ще засегнат европейските марки повече от азиатските конкуренти, засилвайки кризата.

От това страдат не само производителите на електромобили, но и на батерии, които също преминават през критична фаза. И така цялата европейска автомобилна индустрия е принудена спешно да преосмисли стратегиите, инвестициите и приоритетите, за да не загуби позиции в глобалната надпревара за електрическа мобилност.


Кои заводи в Европа пострадаха от електрификацията (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 29 ( преди 4 месеца )
    Всъщност при електромобилите батериите са много по-важни от ефективността. Ако автомобилът може да се зарежда за 5 минути, а последните технологии батерии на китайците го позволяват, тогава вече ефективността е от второстепенно значение. 10% по-малка ефективност, ще означава, че просто ще стоиш 5,5 минути вместо пет минути - 30 секунди повече и ще платиш 10% повече за ток.
  • #34
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тесльо=идиот ( преди 4 месеца )
    Най продавания автомобил вече трета година е Тесла У.Статистически е доказано.
  • #33
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До 32 ( преди 4 месеца )
    Не разбрах това за правя въпрос ли беше или се заяждаш? Ако е въпрос ще ти отговоря - човечеството отдавна използва правотокови далекопроводи, които имат най-малките загуби. Около 0,25% загуби на всеки 1000 км което означава, че от България до Виена от мощността на АЕЦ Козлодуй 2000 мегавата ще се изгубят само 5 мегавата и ще получат 1995 мегавата. Каквато и да е дължината има още около 1% загуби от преобразуване.
  • #32
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    като човек който няма някаква представа от електричество какъв е проблема да се изгради инфраструктура за пренос на прав ток
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Какво значи дума може би значи сума на да не изддребняваме
  • #30
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    мЕнтири, аневризъм ли получаваш? Фактите и логиката не ти понасят, а?
  • #29
    3 rate up comment 7 rate down comment
    до 27-28 ( преди 4 месеца )
    Те че правят посредствени електромобили е факт. Но все пак са по-напред от китайците - което, знам, ще те удиви. Китайците могат да правят батерии, но все още не могат да ги използват. От всички, VW е най-близо по ефективност на задвижващия агрегат до Тесла. Китайците са доста далеч. Друг е проблемът на немците - започнаха да изостават в интериора и софтуера. Но и китайците имат да гонят по софтуер.
  • #28
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 23 ( преди 4 месеца )
    Клиентите отказват да купуват " най-иновативния автомобил в света" според немските класации на 3 пъти по-висока цена с 8 пъти по-бавно зареждане с китайски автомобил. Все пак живеем в информационната ера и информацията ако я търсиш е на един клик разстояние. Можеш да попаднеш на немската класация за иновативност или на информация за последните постижения при автомобилите. Антиелектриците дори намират информация в потвърждение на плоската земя и падащите продажби на електромобили.
  • #27
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 23 ( преди 4 месеца )
    Всъщност си има и друго логично обяснение. За да имаш продажби, трябва да предложиш на клиента по-добър продукт от конкyренцията на същата или по-ниска цена. На европейските производители това не им се отдава. Нито при електромобилите, нито при батериите, нито при фотоволтаичните панели. Изостанали са с 2-3 поколения в технологиите в сравнение с китайците.
  • #26
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До тинтири ( преди 4 месеца )
    За кои батерии нямаме материали в Европа за желязо фосфатните? Или за натриево-йонните? За твърдотелните? Не че нямаме материали, а нямаме технологии. Тоест акъл....