IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

10 предимства на колите с ДВГ пред електромобилите

Въпреки бързото си развитие моделите на ток все още губят по основни показатели

Спорът за това кое е по-добро - ДВГ или електричество, продължава, като двата лагера си имат сериозни аргументи в него. Факт е също така, че и двата вида задвижване имат както предимства, така и недостатъци. Това накара колегите ни от Carbuzz да разгледат едната страна на дискусията и да посочат 10 причини, поради които автомобилите с ДВГ (основно бензинови) са по-добри от електрическите модели, въпреки че последните в някои случаи вече станаха по-достъпни като цена и са много приятни за шофиране.


10 предимства на колите с ДВГ пред електромобилите (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #13
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    За тегленето Петърчо е написал една от фирмените си глупости. Петърчо, научи какво е то въртящ момент и как е разпределен в ДВГ и в ел.двигателя. Електричките са мнооооооого по-добри на теглене. Дори само ти е нужно да знаеш, че дизеловите локомотиви правят ток с дизелов генератор, а ел- двигатели задвижват влака! Невежеството в тая медия край няма!
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    По отношение на пробега, когато с електричка си в задръстване, пробегът почти не се влияе, докато ДВГ-то като работи на място може да си удвои разхода. Така че тук едното и другото имат предимства и недостатъци към момента.
  • #11
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ха-ха-ха. Смяната на масло се правела по-лесно на ДВГ. На електричките въобще не се сменя, макар и да има масло, което да служи и за смазване, и за охлаждане. То е подобно на маслото на скоростните кутии. Петърчо пак кърти с простотии
  • #10
    17 rate up comment 7 rate down comment
    krassitch ( преди 6 месеца )
    Когато сипя например 40 литра бензин, загубите от изпарението по време на зареждане са изключително малки.Когато електромерът вкъщи, при зареждане на електричка отчете например 50 кв/ч, колко от тях се губят като процент?После, ако не карам електричката например 10 дни, колко ще е загубата от саморазреждането на акумулатора?Това къде е в сравнението?А цената на тока на обществени станции е отказваща направо, ако сравняваме разходи за гориво на нормална кола
  • #9
    14 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 6 месеца )
    #8, при малките коли разликата все още е голяма, обаче електричките са с доста по-богато оборудване, което донякъде уж да оправдае високата цена. Така че е хубаво като се сравняват, да са със сходно оборудване, мощност и т.н. Не може примерно 0.9 бензин 60 коня да сравняваш с примерно 150 електричка, не е сходно грам. #7, 10-годишната ни електричка е стъпвала на магистрала няколко пъти и пробегът като цяло извънградско е 100-120 км, грам не става за тая работа, няма и бързо зареждане ;)
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    APP ( преди 6 месеца )
    Когато цифрите говорят става по ясно Една и съща конфугурация нов бензин пежо 208 струва 38.51х лв докато нов електичеки 63,7х лв или 25,7х разлика. при пробег 15000к, годишно при 10/100 раход гориво х 2,3лв = 3450лв за гориво и като добавим средно 1000лв годишно поддръжка 4450лв общо . Т.е след 6 години ще имаме изравняване на разходите, без да отчитаме разходи за ток и други консумативи на електричките. В днешно време ако имаш пари сменяш кола на 5-6 години, защото са правят от счетоводители
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 2: Колко км по магистрала пробег има тая 10-годишна електричка?
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 6 месеца )
    Аз съм олд скуул автомобиладжия и за мен най-големият минус на електричките е, че нямат класики, йънг и олдтаймери....
  • #5
    12 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 6 месеца )
    Но ако не пътувате с пикльoвци и можете да издържите 1000 км без да спирате, ще ви разочаровам - все още няма електричка за вас. Но пак - у нас, цялата държава (Петрич-Шабла или Видин-Резово) с кола с голяма батерия (от 60-70 kWh и нагоре) се минава с 1 или 2 спирания по 20-ина минути, според зависи от тежестта на десния крак и ефективността на колата, разбира се.
  • #4
    14 rate up comment 16 rate down comment
    carpe_diem ( преди 6 месеца )
    По магистрала със скорост 120-140 км/ч спокойно прави 350 км, дори повече. На последното пътуване след, честно - 80 км трябваше да спрем да се пикae, а колата беше изхабила само 15-16% ток. Айде по магистрала все ще изхарчи 50-70-80% преди да се спре да се пикae и с нашата не много голяма територия е супер удобно. Още повече че станции има вече абсолютно навсякъде, на много места са и по 5, по 10 колонки. долна лъжа, че на бензиностанции могат да зареждат повече коли едновременно...