IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Застрахователи са готови да се откажат от Tesla

Издаването на полици за коли от марката е застрашено заради много случаи на вандализъм

Застрахователните компании значително са повишили цените на полициите си за електромобилите на Tesla, като това се дължи скорошни актове на вандализъм срещу коли на марката. Според последните информации подобни действия могат да доведат до още по-високи премии в близко бъдеще, като не е изключено дори застрахователите да спрат издаването на нови полици за Tesla.


Tesla нападения


Собствениците на Tesla винаги са се оплаквали, че разходите им за застраховка са по-високи от тези за други модели автомобили. За да смекчи тази тенденция, американският производител пусна свой собствен застрахователен продукт през 2019. Много собственици на Tesla откриха, че изборът на тази застраховка не е най-добрата идея - въпреки че в началото цената е ниска, с течение на времето производителят започва да я повишава по различни причини, а освен това се чака доста време за изплащане на обезщетение.

Факт е, че разходите за застраховка на EV са по-високи, тъй като ремонтите на електромобили са по-скъпи от тези на бензинови модели. Основният виновник е батерията, която е най-скъпият компонент в електрическото превозно средство. Затова и застрахователите често са по-склонни да бракуват една кола дори при по-лека повреда на батерията. А това несъмнено предизвиква скок в застрахователните цени.

Тази тенденция е потвърдена от неотдавнашно проучване на агенция Insurify, което показва, че средните разходи за пълно покритие са се увеличили с 10% на годишна база през 2025 - от 2102 на 2302. При колите на Tesla обаче скокът на цените е най-голям. В САЩ полицата за Model Y, най-продаваната Tesla в света, се е увеличила с 29% и вече достига 4000 долара (ръст от 29%). Разходите за застраховка за Model 3 и Model X са нараснали съответно с 24% и 22%, като те заемат второ и трето място по ръст. За Model 3, който струва 42 490 долара, например, полицата за година излиза 4364 долара.


Tesla Model Y


Обяснението за това е в цената на ремонта, който при средно повредена Tesla е с 1347 долара по-скъп от този на бензинов автомобил. В същото време поправката на електромобил от друга марка излиза само с 269 долара повече. Вината е в не модулните батерии на Tesla, които трябва да се сменят дори при лека повреда. В същото време ремонтът на модулна батерия излиза много по-евтино. Tesla обаче ги избягва, за да повиши ефективността на производството.

Разходите за застраховка се увеличават и от случаите на вандализъм срещу коли на Tesla, които се увеличават непрекъснато, при това не само в САЩ. И ако те продължат, цените на полиците ще продължат да растат, като в един момент застрахователите ще бъдат принудени да спрат да се откажат от Tesla.


Tesla нападения


"Застрахователите се регулират на държавно ниво, така че те не могат да повишават лихвите върху полиците колкото си поискат, за да се справят с допълнителните рискове. И ако вандализмът се разпростре на повече места и за по-дълъг период от време, те просто ще спрат да застраховат колите на Tesla", обяснява Мат Банън от Insurify.

За да подкрепи тази теория, Банън посочи подобен тъмен период в автомобилното застраховане, когато модели на Kia и Hyundai се крадяха масово заради пропуски в защитата. И в крайна сметка застрахователите отказаха да издават полици за тях.


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Отлепящите се панели са например при Сайбъртръка който е актуален модел и въобще не са в миналото. То е въпрос на менталитет и менталитетът на Елън Мъск е да дои стадото от баламурници което го боготвори. Затова не го е срам години на ред да е продавал автомобили с луфтове и затова не е изненада, че манипулират километражите. Цялата история на Тесла е пълна с измами и манипулации. Препоръчвам ти в Ютюб TrueAnon - The Lamest Show on Earth. 6 часа подкаст за историята на Тесла и Мъск.
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Луфтовете и отлепящите се панели са отдавна в миналото, но вие можете да го повтаряте като папагали. За мен колите са рационален избор. Аз гледам цифрите и от твоя пример бих избрал Шкода.
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Всеки път когато купувам нещо, гласувам с парите си. Още повече точно автомобилите винаги са били по-скоро емоционален отколкото чисто рационален избор. Представи си по една Шкода, VW и Ауди наредени една до друга с еднакви двигатели и еднакви съединители. Ако всичко беше само цифри, хората щяха да купуват само Шкода. Така че теглото на Тесла не ме вълнува. Освен това съм дълбоко убеден, че VW са по-качествени от Тесла. Там фрапиращи луфтове и отлепящи се панели не съм виждал.
  • #7
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 4 и 5 ( преди 2 седмици )
    А ти правиш ли разлика между Тесла и Мъск? Когато си купуваш кола, сравняваш безпристрастно моделите или правиш емоционален избор? BYD и VW правят хубави коли, но още не могат да настигнат Тесла по някои от основните показатели като тегло, разход, софтуер и охлаждане. Обърни внимание, че колите на Тесла са с по 200 кг по-леки в сравнение със съперниците. Чак сега Zeekr представи модел сравним по тегло - Zeekr X7.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В САЩ бият яко през ръцете, като пратят няколко индивида за 10-15 години у зандана и ще се кротнат.
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До q - за пример. В Германия (която е огромен пазар) за март 2025 пазарният дял на EV e 27,1%, а на PHEV 10,4%. Пазарният дял на VW при електрическите автомобили в Германия е 48,2%. БМВ държат 11,5%, Мерцедес 7,3%. Тесла държат 4,4% от пазара на електромобили! Първите 6 най-продавани модела за тримесечието са на VW Group, а Тесла Модел У е на седмо място. Ако погледнем Китай, там местните марки като BYD също тотално оставят Тесла в прахта. Хората не са против EV, а са против Мъск.
  • #4
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До q - коментарът ти е доста безсмислен. Това, че човек не одобрява Елън Мъск, и че смята Тесла за балон не означава, че човек е фен на ДВГ, и че е против електричките. Аз с удоволствие бих карал електрически автомобил. Просто не искам да е Тесла. Няма абсолютно никакво основание пазарната капитализация на Тесла да е по-висока от всички останали марки EV + ДВГ взети заедно. BYD и VW ще смажат Тесла на пазара на електрически автомобили.
  • #3
    5 rate up comment 21 rate down comment
    q ( преди 2 седмици )
    Аха да се откажат и се размина. Даже в обедняла Eвропа пазара на електромобили е нагоре спрямо миналата година и това въпреки спада на Тесла. И то с 26% е нагоре. А PHEV са с 1% но пак нагоре. Работата за феновете с ДВГ пърдаци става още по-жалка с общият спад от 3% в продажбата на всички видове задвижвания. Колко е спада на ДВГ не се казва в статията на Джато Дайнамикс. Така че се радвайте на 20 годишните си брички, че скоро и тях няма да ги има в продажба.
  • #2
    24 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Добра новина. Елън Мъск почна да се чувства богоизбран. Сега малко да слезе на земята и да осъзнае, че не може да се държи както си иска и да очаква, че това няма да има последствия. И това демонстрира как вандалската форма на протест понякога дава резултати.
  • #1
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Честито Теслари!