fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #143
    РУК ( преди 9 месеца )
    Имам още 10 мин и отивам да тествам една много интересна кола.Ти не давай акъл на хора които вадят милиони, къде да са им базите, къде какво да продават и къде какво да зареждат.Наприви такива печаливши бизнеси и покажи как се прави!Ще даваш ли отговор за бизнесплановете които ти дадох за пример или си признаваш, че си prost теоретик,повтарящ като папагал едни осреднени цифри,които грам не са приложим в практиката?
  • #142
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Логистичните фирми имат ли повече от 150 квадратни метра площ или им докарват полетите и ги оставят на плаца, а бусовете влизат един по един защото няма място за всички на рампата? Или и рампа няма в твоя измислен пример? Попитах те на какви цени зарежда в момента "твоя приятел" ? Възползва ли се от динамичните цени, за да зарежда на ниски цени от вятъра през нощта когато има излишък в Германия или е над тези неща и не го бърка да плаща 4,38 лв за киловатчас, както разбрахме?
  • #141
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Нови двайсет.Досега щяхме да зареждаме безплатно от слънцето,сега реши да се присъединиш към мрежата.Така майсторски си въртиш дУпето,може да направих кариера като стриптизьор в дамски клуб.
  • #140
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Казах ти че не можеш да преписваш едни и същи очила на всякакви проблеми с очите. Бизнес решението е складовете от които говорят стоката да им продават и тока на бързите зарядни станции на рампите докато товарят. И това ли е технически или икономически невъзможно при достатъчно електрически товарни превозни средства в бъдеще? Както ти казах отново си се изгубил във времето. Последно има ли складова база или шофьорите ще започнат да паркират пред домовете си след малко? Колко квадрата е? 150?
  • #139
    РУК ( преди 9 месеца )
    Митьооооо нямаш нужда от складова база когато сутрин вземаш палетите с пратки от базите на глокиерските и логистичните фирми и ги разнасяш по адреси! Prost си като галошите с които те е бил дядо ти едно време по главата, че си толкова изпаткал!След като направи десекция на този бизнес и се провали с внушенията си. Ще дадеш ли най накрая отговор на примерните бизнеси които ти посочих или и там заби?
  • #138
    До 134 ( преди 9 месеца )
    Гарантираната мощност от 430 kW при 30 kW връзка с мрежата е гарантирана за 24 часа от денонощието при слънчев ден. Кое точно не разбра за да ти го обясня по-подробно, ако въобще е възможно? Ако имаш 85 л бойлер и всеки ден от него ти трябва 40 литра вода, Какво значение има кога е работил нагревателя И с каква мощност? През цялото денонощие разполагаш с тези 40 литра вода и дори ще остане за следващия ден, както при микробусите. Батерията е бойлера.
  • #137
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Статията за Амазон е от 17 януари 2025 г, няма и месец да е минал оттогава.Джеф Безос е прагматичен човек,не си харчи парите за глупости като фотоволтаични навеси и батерии.
  • #136
    До 25 ( преди 9 месеца )
    Да в бизнес Примера в който складовата база се помещава на 250 квадрата, а само за зареждане шефа е готов да плаща по левче за километър, очевидно е склад за наркотици, за които не се изисква кой знае колко голяма площ. Иначе за нормален бизнес, 250 квадрата няма да стигнат само да наредят палетите за стоката която трябва да се натовари в микробусите за един единствен работен ден, А обикновено се купува в количества с тирове заради отстъпката. Или е като цеха на гост 100 Струга на общо 50 кв/м
  • #135
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И аз може да се включа в офертата за левче на разклона на Пазарджик.На електрика ще му светнат очите като му натикам трифазния щепсел.
  • #134
    Мда ( преди 9 месеца )
    До 132 - за нуждите на сметките на тротинетката, Амазон ще разнасят след залез слънце! Нали го виждаш какви ги дрънка - РУК му пише, че бусовете тръгват преди изгрев и се прибират след залез, той му обяснява с каква скорост ще зареждат при силно слънце. Никаква връзка с реалностите
fallback
Последни