fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #163
    До 164 ( преди 9 месеца )
    И няма да стане защото? Хайде говори с цифри без да описваш мен? Колко киловат часа за годината произвежда 180 kW фотоволтаична централа в България? Отговори с цифри иначе си поредния неграмотен заядлив психопат? Ти колко километра минаваш годишно и колко пари плащаш? Още едно доказателство че си психопат. Вероятно същия.
  • #162
    Мда ( преди 9 месеца )
    5 страници изписа, отговори на тези въпроси не видях да си му дал ***. Айде аз съм тук и ми е интересно да ги видя - Бизнес с ел.таксита,20 на бр. които се прибират в базата за смяна на шофьора.Бизнес с ванове за градски разнос,20бр които излизат от базата в 5,00 сутринта и се прибират в 19,00 вечерта.Бизнес за международен транспорт, камионите се прибират веднъж месечно за обслужване.Колко гориво реално ще им спести на всеки твоята система от 180кв солари и батерия 215квч?
  • #161
    До 157 ( преди 9 месеца )
    Разбира се че ще пробва нова кола минимум 1800 коня с ДВГ. Точно както пробва Toyota mirai с 5 л резервоар за водород, с който могат да се изминат повече от 1 000 км. Че господин психопата кога е лъгал? Виж как на 100 квадрата неговия приятел върти милиони с 23 микробуса за които му е изключително изгодно да плаща за гориво по лев на километър.
  • #160
    Мда ( преди 9 месеца )
    Абе то човека ти е казал какво иска да каже ама ти пак не можеш да разбереш какво четеш. Егати латерната
  • #159
    До РУК ( преди 9 месеца )
    И както винаги антиматематика не може да се усети, защото и за психопат не става. Последно гарантираш ли ми къде мога да изградя не една, система с 223 kW какви Тато са нуждите на 23-те буса, а система с четири по 180 kW? Ти знаеш ли въобще какво гарантираш? Аз ти гарантирам че ако бъдат изградени ще доставят ПОНЕ толкова колкото ти кажа, преди да стиснем ръцете.
  • #158
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Искаш да кажеш, че 23 микробуса все пак няма да изминават по 1 милион км и нямат нужда от 223 kWh енергия и трябва да сменяме очилата? Аз мога да ги сменя за да видиш че системата работи, но твоят проблем не е в очите, А между ушите. В Германия при тези цени на тока производството и съхранението винаги ще е по-евтино отколкото да си ги купиш през по-голямата част от годината. ВИНАГИ, ако имаш техническата възможност да изпълниш инсталацията. ВИНАГИ
  • #157
    Мда ( преди 9 месеца )
    Абе РУК, пак ли нова кола бе пич! Спри се де, тротинетката ще изпатка тотално от завист и злоба. Ти хубаво ще го игнорираш, ама ние как ще го търпим
  • #156
    До 152 ( преди 9 месеца )
    Функционално неграмотния Не е разбрал смисъла на когато пече слънце се топля без пари. Като например гледам че в къщи в момента е 27-28 градуса, но конвекторите са настроени на 50 градуса за да не изключва термопомпата, която работи на 1600 вата, като си регулира мощността спрямо производството на фотоволтаиците, за да е ползотвори всичката енергия. Дали са ми необходими повече панели?От догодина ще добавя и подово отопление, което ще осмисли увеличаване на мощността.
  • #155
    РУК ( преди 9 месеца )
    Митьооо и аз мога да гарантирам добив на 50 кубика лед на час на ескимосите, ама за какво им е? Нещо има стойност когато имаш нужда от него! Да ми гарантираш ток за бусове които са на 100км от зарядната е точно като леда за ескимосите. Даже на тях все пак може и за нещо да им потрябва. На много балъци им гарантираха, че ще им купуват тока от селските покрив на голяма печалба, ама сега реват и ще го трошат с козия крак. Видя се какво можеш и знаеш, мерси! За тази година толкова!
  • #154
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Колко квадрата беше базата че още не сме сметнали хипотетичния пример с 23 микробуса, които зареждат само нощем на улицата.
fallback
Последни