fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #133
    До 132 ( преди 9 месеца )
    "анонимен ( преди 14 секунди )ПРЕДИ ВРЕМЕ имаше статия за Амазон със снимки на зареждане на електрически бусове......." Ключовата фраза в изказването ти е ПРЕДИ ВРЕМЕ. Примерът за батерията който копирам И той е от ПРЕДИ ВРЕМЕ. Цените не са актуални, а са по-ниски. Само до преди три месеца, в България нямаше нито една батерия за съхранение на енергия в мрежата. Снощи бяха 163 мегавата и ще продължават да растат, ЗАЩОТО МИНА ВРЕМЕ. Спрете да гледате бъдещето в огледалото за обратно виждане.
  • #132
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Преди време имаше статия за Амазон със снимки на зареждане на електрически бусове....... с дизелов генератор.Амазонеца не е *** човек,ако беше по изгодно щеше да си построи фотоволтаични навеси.Да ама не.Бусовете се ползват през деня и се зареждат през нощта.
  • #131
    Мда ( преди 9 месеца )
    Тротинетка, дай отговори на въпросите на човека, не дрънкай глупости. Той ти казва, че знаят какво трябва да купят. За 23 буса са нужни 250кв парко места, до 1200 кв площ ти ли ще им го платиш. Говори си за твоята бизнес гениалност.
  • #130
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Отговорът се крие в коментар 126 и 127. Даже съм го резюмирал. Нека първо уточним техническата част, А чак след това да преминем към икономическата дали си заслужава? Виждаш ли някакъв проблем в техническата част? Какво е необходимо да се промени за да отговаря на условията?
  • #129
    Едно по едно ( преди 9 месеца )
    Какво мислиш че правя в момента? Нека по-стара психопатски обичай не захващаме 100 неща с които да изместваш темата. Нека завършим бизнес планът, в който ще продаваме ток на 4 лв и 38 стотинки на готовия клиент. Какво не харесваш в бизнес планът? Ако инсталацията излезе под 1 милион лева, ще си върне парите Още първата година а след това ще спечелим заедно 19 милиона от този балък. До тук сметките са под милион. Пък и за две години да си избием парите, Какъв е проблема да спечелим само 18 милион
  • #128
    РУК ( преди 9 месеца )
    "Чакам отговорите за бизнес плановете и колко пари ще спестиш на всеки бизнес. На другите ти глупости и опити да заметеш темата която сам запчна за 1800 път няма да получиш отговор!" - асимилираш ли прочетеното?
  • #127
    Бонус ( преди 9 месеца )
    430 kW зарядно означава зареждане на 85 kWh батерия за 11 минути, ако микробуса го позволява. Засега няма такъв микробус, затова два микробуса могат да си заредят докато ги товарят през деня батериите за 22 минути. Това също е невъзможно, на този етап. Затова 4 микробуса могат едновременно да заредят за 22 минути батериите си с 50%, което вече е технически възможно още днес. ВНИМАНИЕ! В слънчев ден, това може да става ВСЕКИ ЧАС. Както виждаш ГАРАНТИРАНИ 430kW , а не само 100kW МОЩНОСТ.
  • #126
    Резюме ( преди 9 месеца )
    До тук четири батерии с общ капацитет 860kWh, които всеки ден ДОзареждат микробусите с 714kWh, за да изминат общо 3200 км на ден от понеделник до събота, което прави 1 милион километра годишно. 1200 м2 фотоволтаични панели, които осигуряват енергията в слънчеви дни и 30 kW връзка към мрежата, която да зарежда батериите когато няма слънце. Мощността 400 kW от батериите и 30 kW от мрежата могат да осигурят 430kW за бързо зарядно. На каква цена плаща в момента токът, за да сметнем възвръщаемост
  • #125
    Отново ( преди 9 месеца )
    Колко километра минаваш годишно и колко пари даваш за гориво?
  • #124
    Пак питам ( преди 9 месеца )
    Колко километра годишно минаваш и колко пари даваш за гориво?
fallback
Последни