fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #113
    До 110 ( преди 9 месеца )
    Последно има ли база в която да се прибират 23 микробуса вечерно време или трябва да включим и инвестицията на цялата база в сметката за фотоволтаиците на покрива на базата? Тоест предлагаш да постъпим по старата българска поговорка, имам копче за балтон, а сега остана да си купя и балтон за него.
  • #112
    Димов ( преди 9 месеца )
    Кога да очакваме нашия приятел на разклона за Пазарджик? Не си падам по мъже,но за 1 лев може да се прежаля няколко пъти.
  • #111
    Есенцията ( преди 9 месеца )
    Колко километра минаваш годишно и колко ти струва горивото за година?
  • #110
    РУК ( преди 9 месеца )
    23 буса, 85кв.ч батерия, 12 часа извън базата, изцяло градско, от понеделник до събота включително! Аз системата я знам! Ама е много различна от това което твърдиш! И не е никак рентабилна, защото пространството което му е нужно да купи или наеме да сложи солари които да гарнатират 2000квч зареждане на батерии които вечерта да заредят бусвете, във Франкфурт е толкова скъпо, че на дизелови генератори ще му е по-евтино!Кажи с твоята система какъв ще е ефекта за него?Или аз вече ти казах,а?
  • #109
    Пак не си чел внимат ( преди 9 месеца )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година
  • #108
    До рук ( преди 9 месеца )
    Хайде стига празни приказки и прилагателни и нищо конкретно. Дай графика за движение на тези 23 микробуса които изминават 1 милион километра годишно? Страх ли те е? Пак ще се изложиш като с 5 литра резервоар на Toyota mirai и огромната енергийна плътност на водорода? Отново се опитваш да обясниш че едни и същи очила стават за абсолютно всеки жител на света който има проблеми с очите и Това са твоите очила. Как очакваш да дам диоптър без преглед? Това го можете само вие ВЯРВАЩИТЕ АНТИМЕСТЛИТЕЛИ
  • #107
    РУК ( преди 9 месеца )
    На практика, ще спестяваш 60лв на ден за собствени нужди или ще продаваш за 200-300лв на ден и ще мигаш на парцали! Смятай реално 200 000лв за колко време ще се избията! "избиването" е нетния доход който си получил от конкретна инвестиция или нетния разход,който ти е сместила конкретната инвестиция по пазарни цени на спестеното! Ти може да си произведеш 200 000квч ток.Ама като го имаш когато не ти трябва нямаш не е печалба. Имаш едни 60 000кв в батерията продал, ползвал, не са 200 000лв за годин
  • #106
    До Димов ( преди 9 месеца )
    Имам чувството че сте или най-големите психопати които извъртат всяка дума или просто не разбирате смисъла на думите собствено ползване и продажба. Също така имате къса памет и не си спомняте стотиците успокоения, че скоро ще се свърши със засаждането на фотоволтаици в чернозем, защото един по един ще почнат да фалират и големите, когато дори малките фирми и домакинствата започнат да си инсталират собствени фотоволтаици и батерии, като излезем на борсата и поскъпне тока. РАЗБЕРЕТЕ И ЗАПОМНЕТЕ
  • #105
    Чакам ( преди 9 месеца )
    Кажи подробностите за 23-те буса за да ти дам гарантирана система за зареждане с възможно най-много оползотворяване на възобновяемата безплатна енергия. Ще ти дам цена и срок на възвръщаемост!
  • #104
    РУК ( преди 9 месеца )
    Сега защото съм добър,чети!За собствени нужди за кола - имаш нужда от 75КВч ток на седмица.За собствени нужди за градски и междуградски разнос - имаш нужда от ток вечерта защото бусвете и камионите ти са движение от преди изгрев до след залез.За международен транспорт - камионите ти ги няма седмица,месец,че повече-за нищо не ти върши работа!За продажба със зарядна - ще прдаваш макс 400квч на ден и от на цена под 0,60лв а не за лев!Системата ти работи на тетрадка с калкулатора със средни числа
fallback
Последни