fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #93
    Да ми припомниш ( преди 9 месеца )
    След като се качих на покрива и измерих колко фотоволтаици и къде мога да наредя, след Като сметнах и споделих сметките и изводите, до какво решение стигнах? Да видим дали въобще си чел или пак си измисляш? На мен ми е прясно предложението за гарантирано изкупуване на 200 киловата часа за един милион лева годишно. Благосклонно спрямо пробега ги намалих на и 4,38 и чакам да ме свържеш с балака който иска да ги плати. Истински ли е или плод на въображението ти както винаги?
  • #92
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Продължаваш с психопатските Методи да цитираш как в момента съм на плажа и е 40 градуса и в кадър при завъртане на 360 градуса на камерата, са попаднали две деца, които реши че са моите, а Като купиш употребявана Тесла след една година я продаваш на по-висока цена. Цитираш мои мнения от преди години. Да те питам тази седмица колко мина с електрическата kia, за да си говориш със себеподобен? Май наистина не правиш разлика между времената и сме с бъдеще с минало и никога не разбираш за КОГА говори
  • #91
    РУК ( преди 9 месеца )
    Абе ти ще спреш ли да сменяш темата и да отговориш на въпросите? И нали "утре се качвам на покрива да измеря колко място имам за още панели, заради термопомпата"? Един път 3кв, един път 2, един път ти стигат изцяло, един път ще слагаш още, един път духалаката била перфектна за нуждата на гостите, един път конвектор, един път климатиците ти вършели перфектна работа,че даже като те няма две седмици ги оставяш да вървят да не отива ток в мрежат, един път термопомпа. Ти у ред ли си бре?
  • #90
    Лапсус ( преди 9 месеца )
    за да ти сметна колко батерии и колко фотоволтаици ти трябват в Германия,
  • #89
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Дай подробности за онези 23 микробуса които заедно изминават 1 милион километра годишно, за да ти сметна колко батерии и колко пътува от си трябват в Германия, А ти се опитай да откриеш технически или икономически проблем? По колко дни работят седмично? Сезонно Има ли разлика в изминатите километри? А през дните от седмицата? При всекидневно зареждане на микробус с малка батерия, подробностите са важни, за разлика от лек автомобил който може да зарежда веднъж на 2 седмици, само когато има излиш
  • #88
    До антиматематика ( преди 9 месеца )
    "Марково,пловдивско,могат да изградят за 200К лв,соларна система от 180Кв солари + 215Квч батерия,които да гарантират 200 000квч ток, и 95кв гарантирани кв на час за средно 7 часа" дори едно условие на задача за четвърти клас не можеш да съставиш правилно. Имаш конфликт в условията - 7 часа по 95 kWh са 665kWh на ден. Които са 242 мегаватчаса. Но остави това. Физичните закони не работят както си ги представяш всъщност ще имаш повече дори през зимата, но само в слънчев ден. Не всеки ден!
  • #87
    Държа си на думата ( преди 9 месеца )
    Ти намери инвеститор който 20 години да плаща енергията по 4 лв и 38 стотинки на киловатчас, А аз ще ти изпратя 5 изпълнителя, за да подпишеш с който си пожелаеш тази оферта. За комисионът от тях аз ще се разбирам не е твоя грижа. Допускам че ако намериш такъв балък, мога да си издействам и 2 лв на kWh да ми плащат комисион. Обещавам да го разделя с тебе по левче за kWh. Ти само намери антиматематика шаран с излишни пари. По твои думи всичките ти приятели са такива. То С какъвто се събереш...
  • #86
    РУК ( преди 9 месеца )
    И тъй като всъщност съм много добър човек,ще бъдат такъв и с теб и ще ти дам шанс,чрез хилядите твои контакти с фирми за солари и зарядни,да ми посочиш фирма,която с името си и банкови гаранции,ще ми направи оферта с гаранция,че примерно в с. Марково,пловдивско,могат да изградят за 200К лв,соларна система от 180Кв солари + 215Квч батерия,които да гарантират 200 000квч ток, и 95кв гарантирани кв на час за средно 7 часа на ден!Хайде да не е както ти твърдиш от изгрев до залез.
  • #85
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Всъщност съм си направил сметката и съм инсталирал само 2 kW фотоволтаични панели на 3,3 kW инвертор, защото такива са ми нуждите. По-скоро бяха преди 4 години. Тогава инсталацията ми излезе 2000 лв, А ако бяха 3 киловата щеше да излезе 3000 лв. В края на миналата година вече се беше изплатила. Ако бяха 3 kW, щеше да се избива още 1-2 год. в зависимост от цената на тока. В спалнята за гости не е духалка, а електрически конвектор. Вече има и воден конвектор. Там от подово няма смисъл.
  • #84
    РУК ( преди 9 месеца )
    Понеже цензурата работи за Мите,ще бъда по мил!Не смеяй темата,като си извърташ тазобедрените мускули като бейлиденс артистка.Остави това за разклона на Тракия за който говорихме!За батериите в Германия ми говори когато отпаднат субсидии и върнат ДДСто.Те и за електричките много се бяха засилили,ама нещо греда днес!Научи се какво е себестойност,цена на придобиване на актив,"избиване" на актив и тогава споделяй бизнес съвети!Чакам да реализираш този си бизнес модел!
fallback
Последни