fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #73
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Залагаш 10 000 евро при нотариус и ти пращам поне 5 български компании, които да дадат оферта за изграждане на такива зарядни станции на цена 4,38 лв. за kWh Не ти искам парите. Сам ще кажеш в коя благотворителна кампания ще отидат. Аз ще си вземам комисион само по 50 ст за kWh от изпълнителя следващите 20 години. Откъде мислиш, че съм видял марката и модела на батерията? Част от онези 163 мегавата снощи, бяха изградени с точно такива батерии. Бях цитирал и статия за изграждането им.
  • #72
    Да обобщим ( преди 9 месеца )
    Автопаркът на човекът е със средна консумация 22,8,kWh/100км за които той е съгласен да плаща по левче за километър - 100 лв за 22,8kWh.. за да няма недоразумения, ще сметна за антиматематиците, Това означава че е съгласен да плаща по 4,38 лева лева за киловатчас? Словом ЧЕТИРИ ЛЕВА и 38 стотинки за КИЛОВАТЧАС? То бива нагъл психопат, но толкова нагъл като тебе и по филмите не съм срещал! На такава оферта няма кой да откаже.
  • #71
    РУК ( преди 9 месеца )
    Митьо, абе нали "калкулациите" ти бяха адаптирани за БЪЛГАРИЯ, пък се оказа, че била станция на Тесла в САЩ? Не било компютри а компоти? Киловатите на соларите и батерията поне същите ли са или как се изразяваше като лъжеш - преекспонирани? Покани ме на откриването на твоята станция, до тогава спри да ги пишеш тия глупости! Смешен си с тези бизнес "познания"
  • #70
    РУК ( преди 9 месеца )
    22,8 Квч / 100, среден разход за последните 6 месеца осреднено за целия му автопарк от ел. ванове. Така,да обобщим - отхвърляш предложението, тези 2,8Квч ти бутат калкулациите?. Сам няма да направиш такава станция, въпреки,че е инвестиция която се изплаща за година и после 20 години си все на печалба,поне толкова е гаранцията на инвентара. Оставяш опашки от чакащи електрички искащи да зарежда със скорост 100квч.Въпреки,че ти винаги се смееш на такава скорост. Т.е. пак само си лаеш?Както винаги!
  • #69
    За 1859 път ( преди 9 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #68
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Започна ли да ти се прояснява? Ако водеше нормални разговори като нормален човек и задаваше въпроси, можеше да си разбрал това още преди половин година, когато за първи път публикувах този пост, А нямаше да се налага да го публикувам 1857 пъти, за да разбереш на 1858, че през цялото време съм говорил за 200 000kWh, които си стоят там от половин година, но не си ги видял!
  • #67
    До РУК ( преди 9 месеца )
    И колко пъти да ти казвам, че това не е моя гениална бизнес идея за бъдещето, а описание на съществуващи зарядни станции, включително 10-годишни такива на Тесла, които работеха в бурите в САЩ, когато и бензиностанциите не работеха защото нямаше ток. По онова време Илон Мъск лъжеше че всички зарядни ще станат такива. Е очевидно ти е колега патологичен лъжец. Единствената разлика е, че вече е икономически изгодно. Както виждаш себестойността на петата година е 20 стотинки на киловатчас.
  • #66
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Ти чак сега ли видя че говоря за 200 киловат часа? Сериозно? Досега не си го видял от 1875 пъти? Не си видял че когато говоря за камиони говоря за 200 хиляди километра? Наистина ли не си го спомняш Или се правиш на по-голям психопат отколкото си и с лъжеш лъжеш мажеш лъжеш мажеш замазваш лъжеш заяждаш се обиждаш псуваш лъжеш и нищо друго? Даже няма да си правят труда да цитирам какво съм ти писал вчера. Върни се да четеш 200 000 км на камион. 1 милион за лек автомобил. И за пещи ставаше въпрос..
  • #65
    Колко пъти? ( преди 9 месеца )
    Тази батерия се свързва към съществуваща зарядна станция с произволна мощност и добавя мощност към мрежовата мощност. Тоест ако имаш 300 киловата от мрежата, батерията може да добави още 100 киловата, когато има слънце или енергия в батерията, а останалото време си зареждаш от мрежата. Или пък 100 kW от мрежата и 300 киловата от три батерии, тогава имаш 300 kW мощност от 100 kW връзка от мрежата. Батериите и през нощта могат да се зареждат от мрежата. Какъв е проблемът? Техническия?
  • #64
    РУК ( преди 9 месеца )
    ти писал ли си 1 000 000км на какво бемалоумник? на Дачия Спринг, на Тесла 3 или на Сайбъртрак? Като не пишеш конкретно ще си ядеш гайлето! Има коли с 14квч и такива с 24! Айде провери на един ван разнасящ леки стоки колко му е разхода 100% градско бе, латерно!
fallback
Последни