fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #103
    Димов ( преди 9 месеца )
    Нашият приятел е теоретик фантазьор.Всичките му идеи са подобни имам съмнения,че не е много на ред с главата.В България всички малки фотоволтаични централи са на ръба на оцеляването,продават се стотици от банки и ЧСИ.В този бизнес оцеляват само големите с безвъзмездна помощ от ЕС и преференциални цени за изкупуване на електроенергията.Минете по пътя между Гурково и Мъглиж да видите какво соларно чудо строи Синотех.
  • #102
    Абе психопат ( преди 9 месеца )
    "РУК ( преди 5 минути )До 88 - ами не Митьо, аз нямам грешка! Ти си този който твърдиш, че с такава система ще продаваш по 100Кв на час, всеки час от деня от изгрев до залез, всеки ден,със скорост на зареждане 100квч" Това са откровени твои измислици и лъжи. Ако не на клеветиш някой не можеш да спиш. Единственото което съм гарантирал са 200 000kWh ЕНЕРГИЯ и 100 кW МОЩНОСТ от сутрин до залез В СЛЪНЧЕВ ДЕН. Нищо друго. И сам каза, че 100% заетост е невъзможна. Реалната е 10%.
  • #101
    Следователно ( преди 9 месеца )
    250 000 лв за 223 хиляди киловат часа, прави по 1,12 лева за киловатчас при които разходите за зареждане се изравняват. Всяка цена под 1,12 лв за киловатчас вече е печалба за електрическия микробус. Колкото и да бъркам, дори 500 000 лв да струва системата, след две години тока от с нея ще е безплатен.
  • #100
    Това го прочети вним ( преди 9 месеца )
    Не го пропускай. Че ти го цял ден докато го разбереш. 1 милион километра при разход 22,3 kWh са 223000kWh годишно, А при оптимистичен разход за микробус 10 на 100 са 100 000 литра. При цена 2,50 това са 250 000 лв годишно за гориво. Всяка година. Дотук виждаш ли грешки? Прочети го колкото пъти трябва и ме поправи къде греша?
  • #99
    РУК ( преди 9 месеца )
    До 88 - ами не Митьо, аз нямам грешка! Ти си този който твърдиш, че с такава система ще продаваш по 100Кв на час, всеки час от деня от изгрев до залез, всеки ден,със скорост на зареждане 100квч. по левче киловата! Видя ли се какъв математик и практик си и от кое колко разбираш! Аз даже съм занижил очкаванията!
  • #98
    Димов ( преди 9 месеца )
    Ти да видиш другите му стари идеи.Да си направим микроТЕЦ в мазето и да се захранваме с парно,топла вода и ток само.Излишъка да продаваме на комшиите.Поканих нашият приятел да ни бъде парнаджия огняр.После смени плочата с фотоволтаични навеси,батерии и да продаваме ток по левче.Велики идеи има нашият приятел, грандиозни бих казал.
  • #97
    До 96 ( преди 9 месеца )
    Ти само ме свържи с този който иска да плаща 4,38, а инсталацията ще е от фирмата и не те интересува колко струва. Той нали няма да вложи и едно евро! Наистина ли смяташ че някой ще ти ПОВЯРВА, че има такава фирма и такива бусове които в момента зареждат по-скъпо? Казах ти че си такъв антиматематик че и една лъжа Не можеш да измислиш като хората.
  • #96
    РУК ( преди 9 месеца )
    Не Митьо,99% от глупостите не ги чета!Когато попадна на откровена лъжа и пропаганда подтикваща хората да правят безумни инвестиции с "за една година се избива, после ти е безплатно" просто те затапвам и продължавам. Ще си защитиш ли проекта който предлагаш с практически примери и реална оферта от фирма която да гарантира стойностите които си задал или ще продължиш да шикалкавиш!?
  • #95
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това предишното съм го пуснал само стотина пъти и досега отговор не съм получил.. по-скоро технически отговор, а не очакваните прилагателни от психопатите.
  • #94
    Да припомня ( преди 9 месеца )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година
fallback
Последни