fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #223
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Форд, шевролет и буик се сетили че през 21 век все още продуктите им са технологично напреднали колкото Велико Търновски чушкопек.
  • #222
    Японеца ( преди 7 месеца )
    Ще ви дойде акъла в главите умни! Но китайците ще ви превземат докато плямпате глупости за мита, война и умрялото евро!
  • #221
    Техник ( преди 8 месеца )
    А бе, елате у България - тук са спецовете по батериите ! Про100 Киро и Кокорче одма ще ви оправят !
  • #220
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Е то кой не е с години пред форд ??? Може би Лада
  • #219
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Имаха солидни позиции в Европа с фиеста на практика това беше един от автомобилите които човек можеше да има навсякъде. Имаха заигравки при спортните резачки с косуърт имаха опити да влизат в луксозните класове с мондео или скорпио... Зарязаха всичко и останаха с бусове в Европа и пикапи в САЩ. И после "ми те китайците са много напред" Пичове с бусове -толко.
  • #218
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Оставете го плоския електрик,нека си мечтае.
  • #217
    Абе умнико ( преди 9 месеца )
    Ако тази система струва 500 000 лв, Но всяка година през следващите 20 години ти пести по 250 000 лв, колко ти струва зареждането от третата година нататък, в сравнение с това да зареждаш дизелови микробуси по 250 000 лв всяка година? На третата година зареждането с гориво ще ти струва 750 000 лв четвъртата 1 милион. Все още ли 500 000 ти се струват много на този фон? Ако ти се струват много, да ти кажа колко са на десетата година когато свършва гаранцията на батериите - 2,5 милиона.
  • #216
    анонимен ( преди 9 месеца )
    ДО 210 - оффф млакни веее ... "Дори в най-лошият икономически сценарий в който съхраняваш 100% от енергията в батерии, защото не можеш да заредиш дори 1% директно от фотоволтаиците, системата струва около 500 000 лв и се изплаща от икономията на горивото през следващите 2 г. После безплатно. " - ХА... АХАХА АХАХ АХА ХАХ АХА САМО 500 000 лева! САМО! ААХХАХАХА ! КЪДЕ Е ТАЯ СИТЕМА, БЕ! КОЙ СИ ТИ ИСКАМ ДА ИТ ВИДЯ ОЧИТЕ!!!
  • #215
    Крокозъбел леееко на ( преди 9 месеца )
    Че то кой е след форд в каквото и да било?Може би лада или москвич?
  • #214
    До 210 ( преди 9 месеца )
    От друга страна, при фотоволтаичната система имаш гарантирана цена за следващите 10 години. Знаеш тази цена в момента в който си я платил еднократно и никой от там нататък не може да ти я промени за следващите 10 години гаранция. Дори в най-лошият икономически сценарий в който съхраняваш 100% от енергията в батерии, защото не можеш да заредиш дори 1% директно от фотоволтаиците, системата струва около 500 000 лв и се изплаща от икономията на горивото през следващите 2 г. После безплатно.
fallback
Последни