fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #123
    До рук ( преди 9 месеца )
    Отново ли не прочете отговорите които вече ти дадох? Дал съм ти абсолютно точни сметки които не можеш да опровергаеш защото това означава да отмениш отново някой физичен закон или математическо правило. Посочи ми грешка в изчисленията досега? Или пак няма да отговориш а ще питаш и ще сменяш въпросите и ще се извърташ?
  • #122
    Измислен пример ( преди 9 месеца )
    На измислен пример ще трябва да си измислим и площта, щом не можеш да я кажеш. При 1000 kWh/kWp за Германия, сметката е лесна. За 223 000kWh са необходими 223kWh фотоволтаични панели. При 20% КПД са необходими 5м2 за 1kWp. Необходимата площ е 1115м2. Допускам че " базата" е с доста по-големи размери? Докажи че си психопат и кажи че е по-малка, защото ги паркира на два етажа?
  • #121
    РУК ( преди 9 месеца )
    Хайде ти ми дай отговори на въпросите за бизнесплановете по-долу. Пък после аз ще ти разясня за бизнеса с бусовете. А за лече на километър вече ти казах защо е готов да ти плати!Защото с твоята система 1 000 000км няма да му докараш .... нещо не асимилираш прочетеното нали? Чакам отговорите за бизнес плановете и колко пари ще спестиш на всеки бизнес. На другите ти глупости и опити да заметеш темата която сам запчна за 1800 път няма да получиш отговор!
  • #120
    Ти да видиш ( преди 9 месеца )
    Значи базата е само за да се приберат бусовете? Няма складова база от която да товарят? Плаща им само да се возят и да минават километри? Еха егати бизнеса. И за това е готов да плаща по левче на километър? Този ще да е велик бизнесмен!
  • #119
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Колко километра минаваш годишно и колко пари даваш за гориво? Или отговорът е прекалено дълъг и този месец няма да имаш време да ми отговориш?
  • #118
    РУК ( преди 9 месеца )
    Той човека база за 23 буса има. :-) :-) Ти сметни каква площ е нужна за да се гарантират всеки ден от годината 2000квч ток,ГАРАНТИРАТ! Не на теория! Един на теория вече го набута! НА ПРАКТИКА! Аз знам колко трябва да са, ти знаеш ли? После сметни под тази площ колко буса могат да се паркират :-) :-) :-) Пак се връткаме, а? :-) :-)
  • #117
    Давай ти си ( преди 9 месеца )
    Сменяй условията в движение, както обичаш да правиш. Никой не е казал че тези очила са подходящи за всички бизнеси. При всеки бизнес решенията са различни И при някои излиза сметката, а при други не. Дори да излезе сметката, съществуват бюрократични, технически и други видове пречки, които да направят идеята неосъществима. Но пък за едно нещо работи безотказно - колкото е по-скъп тока от мрежата, толкова по-бързо си връщаш инвестицията, ако си изчислил системата правилно. На колко плащаш тока?
  • #116
    Бързи сметки ( преди 9 месеца )
    6 работни дни при 52 седмици са 312 нощи за зареждане. 1 милион километра разделен на 312 дни са 3205 километра на ден. По 0,223kWh/км са 714kWh дневно. Следователно са достатъчни 4 батерии с общ капацитет. 860kWh и мощност 400 kW на стойност 220 000 евро плюс 23 контакта за бордовите зарядни на бусовете. Всичките тези бусове могат да се зареждат само с 30 kW връзка към мрежата, въпреки че системата поддържа 400 kW зарядно при нужда. Виждаш ли някакъв проблем до тук? Диоптъра този път е друг!
  • #115
    РУК ( преди 9 месеца )
    А, и забравих любимото ти - бизнес за зарядни за ел. автомобил - колко коли реално на денонощие за заредиш, на каква цена и с каква скорост. И най-вече къде? :-) :-) :-)
  • #114
    РУК ( преди 9 месеца )
    Хайде моето като е празни приказки искам конкретно да ми дадеш ефекта от твоята система върху:Бизнес с ел.таксита,20 на бр. които се прибират в базата за смяна на шофьора.Бизнес с ванове за градски разнос,20бр които излизат от базата в 5,00 сутринта и се прибират в 19,00 вечерта.Бизнес за международен транспорт, камионите се прибират веднъж месечно за обслужване.Колко гориво реално ще им спести на всеки твоята система от 180кв солари и батерия 215квч? Чакам имам още малко време
fallback
Последни