fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #153
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Аз мога да ти гарантирам добив в киловатчаса, които да си длъжен да използваш всеки ден без остатък. Километрите са си твой проблем, защото доколкото те познавам Ще започнеш да зареждаш и камиони, примерно 100 камиона които паркират на 50 квадратни метра, като предишният ти пример.
  • #152
    Мда ( преди 9 месеца )
    На спестени 10% вчера му викаш - топля се безплатно - ти си невменяем бе
  • #151
    Мда ( преди 9 месеца )
    РУК - нали ти стана ясно? От сутрин до вечер зареждаш безплатно ванове в движение из Франкфурт! Просто е, трябват ви достатъчно дълги разклонители! Толкова ли пък в Германия нямате кабели бе, що за загубена държава
  • #150
    До 147 ( преди 9 месеца )
    На този етап системата ми осигурява около 10% от потреблението за месеца и около 20-30% за деня в слънчев ден. Точно защото мога да си правя сметката, на този етап При тези ниски цени на тока, няма смисъл от повече мощност, защото и сега губя 30 40% от потенциала, защото през по-голямата част от годината няма какво да правя излишъка, но не си заслужава и да го съхранявам при 1 лв за цикъл първата година и 15 стотинки от мрежата. Проста математика която не е за прости хора.
  • #149
    РУК ( преди 9 месеца )
    Офертата важи и е 400к Евро да изградиш 4 системи от твоите гениалните - 180кв солари, 215квч батерия, всяка от които да спести 1 000 000км. Даже и клиенти за останалите 3 000 000км ще ти намерим. Като ако всяка система наистина спести по 1 мил.км ще получиш по 1лв на километър.Ако не,ще си хванат за палците на отбивката за пазарджик,докато избиеш 400к Евро Аз още минута ще чакам да дадеш бизнесплана как с 215квч батерия ще заредиш 20 буса по 85квч, и отивам може би да си капарирам новата кола.
  • #148
    До 141 ( преди 9 месеца )
    В слънчев ден имаш гарантирано безплатно зареждане от слънцето от сутрин до залез на поне 5 микробуса с 50% от капацитета с обща мощност 400 киловата осигурени от батериите при 223 киловата инсталирани фотоволтаици с подходящо изложение . Кое не е ясно? Ако батериите са напълно заредени, дори след залез слънце можеш да заредиш всичките 23 микробуса с обща мощност 400 kW ако не ползваш мрежата. Мрежата е за резерва.
  • #147
    Мда ( преди 9 месеца )
    Тротинетката ще ти направи бизнес за милиони .... смятай какъв скотси живот води, щом 2кв фотоволтаици му покривали целите нужди от ток на семейството и се топлил безплатно. Хората слагат по 10Кв, че сметките им да паднат с 70-80%, този скот с 2Кв и ток в системата връщал. Топли семейството с компютрите от които спами
  • #146
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Още ли важи офертата да вложиш 400 000 евро за зареждане на 4 лв и 38 стотинки за киловатчас за следващите 20 години? При тези цени дори и без батерии ще му плащам тока и ще сме на милиони печалба които да делим, а твоите 400 хиляди евро ще са ми бонус за сделката. Антиматематикът дори измислен пример Не може да състави като хората.
  • #145
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Все пак Колко квадрата е базата, да сметнем Колко километра могат да дойдат от слънцето? Попитай въображаемият си приятел? Дори тогава ще има спестявания, предвид цената на тока в Германия. Разбира се че няма да отговориш, точно както не отговаряш Колко километра минаваш годишно и колко пари даваш за гориво.
  • #144
    До 141 ( преди 9 месеца )
    А какво пречи едното на другото? Какво правиш като няма слънце? Какво правиш като имаш излишък, а батериите са пълни? Ако знаеш че в момента батериите са ти пълни и цената е 1 евро за киловатчас, но само три-четири часа по-късно ще стане на 20 цента, дали няма да СПЕЧЕЛИШ повече, отколкото ще спестиш? Да ти припомня ли, че в България са инсталирани над 1800 такива батерии само и единствено за търговия с ток при среднодневно 20-30 стотинки разлика, а не за собствено ползване за повече спестяван?
fallback
Последни