fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #173
    Пропуснах ( преди 9 месеца )
    Това е изчислено при среден разход за последните 6 месеца, по данни представени от РУК. Разбира се ще има известно закъснение зимно време заради повишения разход на енергия. Тогава чакането няма да е 12 минути а ще е 14 минути, което вероятно ще обърка малко графика според него. Но за сметка на това през лятото ще зареждат за 10 минути. Докато товарят един единствен път на ден. Никога няма да стъпят на бензиностанция или зарядна станция, ако (когато) има такива зарядни по рампите.
  • #172
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За останалите функционално неграмотни, зареждането на тези микробуси за дневния пробег отнема 20 минути на 120 киловата зарядно, А батерията при всякакви условия може да осигури едновременно зареждане на четири микробуса. Презареждане с 200 киловата, зареждането отнема 12 минути, ако товарят много бързо. Тогава всеки микробус има 12 минути за зареждане и 23 часа и 48 минути за работа на денонощие.
  • #171
    До функционално негр ( преди 9 месеца )
    "Мда ( преди 9 минути )Теб ти обясняват, че бусовете излизат сутрин и се прибират вечер, но заради теб ще се прибират и по два часа за обяд планирано по график" я припомни къде точно съм упоменал че се прибират по обяд задължително? Ти ми обясняваш че обикалят 12 часа, А аз ти отговорям че реално трябва да се зареждат само два часа по което и да е време на денонощието, ако са всичките заедно, което им оставя 22 часа за работа.
  • #170
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До тук четири батерии с общ капацитет 860kWh, които всеки ден ДОзареждат микробусите с 714kWh, за да изминат общо 3200 км на ден от понеделник до събота, което прави 1 милион километра годишно. 1200 м2 фотоволтаични панели, които осигуряват енергията в слънчеви дни и 30 kW връзка към мрежата, която да зарежда батериите когато няма слънце. Мощността 400 kW от батериите и 30 kW от мрежата могат да осигурят 430kW за бързо зарядно. На каква цена плаща в момента токът, за да сметнем възвръщаемост
  • #169
    Повторението ( преди 9 месеца )
    430 kW зарядно означава зареждане на 85 kWh батерия за 11 минути, ако микробуса го позволява. Засега няма такъв микробус, затова два микробуса могат да си заредят докато ги товарят през деня батериите за 22 минути. Това също е невъзможно, на този етап. Затова 4 микробуса могат едновременно да заредят за 22 минути батериите си с 50%, което вече е технически възможно още днес. ВНИМАНИЕ! В слънчев ден, това може да става ВСЕКИ ЧАС. Както виждаш ГАРАНТИРАНИ 430kW , а не само 100kW МОЩНОСТ.
  • #168
    анонимен ( преди 9 месеца )
    аааа, аз се отказвам да го боцна тоя за левче Толкова не е наред, че ако се предава по полов път, не. Но един кол бих му забил с кеф, даже 100лв ще дам
  • #167
    Мда ( преди 9 месеца )
    Теб ти обясняват, че бусовете излизат сутрин и се прибират вечер, но заради теб ще се прибират и по два часа за обяд планирано по график. Ей го къде е Франкфурт, от край до край като твоето село им няма 5км. толкова си загубен, че и Индияна Джоунс няма да те намери
  • #166
    До 167 ( преди 9 месеца )
    При 400 kW мощност за зареждане на 714 kWh е достатъчно микробусите да се прибират само за два часа ако се зареждат едновременно. Ако зареждането е разпределено може да стане и за минути докато ги товарят през деня или по което и да е време на денонощието с 400 kW Или колкото поддържа микробуса. ДОКАЗАНО РАБОТЕЩО решение, от което ще се възползва всеки който има автопарк от електромобили, АКО ИМА ТЕХНИЧЕСКАТА възможност да го изпълни.. особено в Германия, При тези високи цени на тока.
  • #165
    До 167 ( преди 9 месеца )
    Прочете ли РЕШЕНИЕТО за конкретния случай? Решение за зареждане на 714 kWh всеки божи ден през нощта, заредени само от слънцето при всеки слънчев ден включително зимата от 223 kW фотоволтаици, а през останалото време частично от мрежата? Но зареждането ще е гарантирано дори при връзка само 30 kW към мрежата , както и гарантирани 400 киловата мощност по всяка време на денонощието. ГАРАНТИРАНИ при упоменатия пробег. Това гарантира сигурност и предсказуемост на разходите за следващите 20 години.
  • #164
    анонимен ( преди 9 месеца )
    защото за да изминат 1 000 000км на година, тези коли са поне 12 часа на ден в движение и трябва да ги зареждаш когато им трябва, а не когато ти се иска. Плащат ти лев на изминат километър, а не на теоретична възможност, че можело да заредиш за километър. Базикат с теб както си искат, а мозъка ти е толкова повърхностен, че нито разбираш какво ти пишат, нито разбираш уловките в написаното.
fallback
Последни