fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #183
    РУК ( преди 9 месеца )
    За пореден път - задачата е колко пари ще спестиш или колко км ще осигориш на следните бизнеси с инсталация от 180кв солари и 215квч батерия:таксиметрови услуги с е-таксита,20бр, които се прибират само за смяна на шофьорите. Градски разнос с е-ванове,20бр които излизат сутрин в 5,30 и се прибират вечер в 19,30. Международен транспорт с еТирове примерно 5, които се прибират в базата веднъж на 3 седмици. Отговори не видях, а 10 страници глупости!
  • #182
    Мда ( преди 9 месеца )
    ***, иначе предлагаш решения които технически са възможни, нищо че икономически са пълен ***. Но когато ти говорят за алтернативни горива и водород скачаш до луната колко икономически било неизгодно. Въртиш бузките според вятъра, нали? Няма принципи, няма нищо, важното е да си мислиш, че си надвил над някого. Е днес пак не ти се получи
  • #181
    Един коментар ( преди 9 месеца )
    Да те питам какви бяха първоначалните условия? 23 микробуса не изминаваха ли 1 милион километра е годишно с работно време от понеделник до събота? Нямаха ли база? Не се ли прибираха в нея за 12 часа където да зареждат и в момента? Или примерът е толкова измислен и толкова пъти го промени че забрави Какво си лъгал в началото? Достатъчно кратко и ясно ли беше? И въпросът който избягваш - Колко километра минаваш годишно и Колко даваш за гориво? Повече няма да задавам въпроси докато не отговориш на
  • #180
    Спиди ( преди 9 месеца )
    Точно затова се отказахме от електрическото Рено Канго.Заряда стига до обяд и то само за градски разнос.
  • #179
    РУК ( преди 9 месеца )
    Не, не просто не ми се четата всички глупости които е изписал тоя докато ме нямаше. Толкова икономически, финансово и бизнес неграмотен човек няма. И децата знаят, че средства за товарен транспорт се вземат за да се движат, не да стоят! Особено в работно време! Хората наемат шофьори за втора смяна, само и само бусовете и камионите да не спират да носят, той ще ги кара да киснат по зарядни в работно време. Чак пък толкова да нямаш връзка с практиката и реалността, вярно си е болест!
  • #178
    РУК ( преди 9 месеца )
    Абе гениалния, ти наиситна ли мислиш, че логистичните бази няма солари,батерии и зарядни. Че тръгна акъл да даваш какво трябвало да направят.А дали не ги ползват за собствени нужди,а?Да си се замисля, защо логистики и глокиери ползват и франчайз и дългосрочно наети коли?Дали па не е щото собствената им логистика не смогва?Нали знаеш какво е нещото което човек може да дава без да го има - акъл! Ти по цял ден даваш това което ама хич го нямаш. Бунак. Баааси смешния индивид.
  • #177
    РУК ( преди 9 месеца )
    Ахахахах икономическия гений пак блести!2 часа зареждане в работно време + час отклонение от маршрута. Що па да не! 23 вана по 3 часа - 69 часа загуба не ден * 20 евро надница + неустойки за неразнесени пратки, мин 1500 евро на ден загуби. Те хората до 19,00 не смогват да си разнесат пратките, що да не им вземем 3 часа за да зареждат. 310 работни дни по 1500 евро загуба на ден - 465 000 евро загуба! Чи нищо не е, нали печелим от тока! Плиткоумник!
  • #176
    Както виждаш ( преди 9 месеца )
    При промяна на условията за зареждане единствено през нощта и смяна на локацията, примерът който бях дал за фирмени леки автомобили зареждащи през деня се промени. Батериите бяха увеличени с 400%, а фотоволтаиците само с 30 40%. Това е точна наука без много възможности за мърдане. Всеки може да ми докаже че греша с цифри и практически примери АКО МОЖЕ. Очевидно не можете и се спирате на единственото решение - таково животно нема, заравяйки главата в пясъка в опит да се скриете като лалугери.
  • #175
    Около 90% ( преди 9 месеца )
    При калпаво изпълнение. При правилно изпълнение и изчисление, е 100% вероятно, защото ако не стане някакъв природен или човешки катаклизъм, гарантирано през следващите 20 години слънцето ще пече по абсолютно същия начин като предишните 20 000 години. Средногодишният добив за Германия Ще си е около 1000kWh , а за България около 1300kWh на година за всеки инсталиран 1kWp. Можеш да отидеш при всеки един специалист по темата, за да го потвърди. Ако го отрече можеш да споделиш какво е казал?
  • #174
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Цял форум е крив, сал Митичната Врачка е прав. Теоретично е възможно, но колко е вероятно да е така наистина?
fallback
Последни