fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #83
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Хайде запиши си, че очевидно от 1880 повторения трудно запомняш какво е казано. Подобни батерии до 5 години ще виждаш редовно почти навсякъде, а не само на зарядните станции. Май си забравил защото не си си записал, че още преди три години, когато спорехме за синтетичните горива и водорода, в Германия имаше по-малко от 1 гигаватчас такива големи комунални батерии, но още тогава имаше 5 гигават часа домашни батерии, защото в Германия мрежовите такси са огромни и има смисъл от съхранение.
  • #82
    РУК ( преди 9 месеца )
    До 82 - просто адски се дразня на такива латерни които нон стоп повтарят откровени лъжи, защото има хора които вярват на такива бакалски сметки. Някой като реши да прави хитри инвестиции,търси в нета потвърждение на собствената си глупост, а такива като Митьо дето спамят на хиляда места - бол. И после нали щях да имам достатъчно ток,нали щеше бързо да си избие.Сложил 3кв солари на покрива,3 години разправя как духалката е най-добрия отоплителен уред,ама агитира хората да инвестират 200к лева
  • #81
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Току-що погледнах, че все още само 530 вата са от слънцето, а останалите 850 вата консумация са от мрежата. Тоест 530 са СПЕСТЕНИ. ЗА ДА ПЕСТИШ някакъв процент от ток, повече от очевидно е за всеки който не е антиматематик, че не си осигуряваш 100% от слънцето. Ако ми дадеш по-конкретни данни за автопарка от 23 буса които изминават годишно 1 милион километра, ще ти сметна точно колко батерии и колко фотоволтаици трябват. Не е нещо имагинерно, а елементарни сметки базирани на физични закони.
  • #80
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Този пример е копипейс от разговор за замяна на автопарка на фирма. Човекът с ореше че възобновяемата енергия била толкова скъпа, че ако не били субсидиите било безсмислено. Така че не бъркай печалба със спестяване. Това е същото като малоумната идея да се откача от енергото, за да пестя. Защо трябва да го правя, като ще ми излезе по-скъпо и няма да имам ИЗБОР? Сега имам избор, дали да се топля от енергото, от слънцето или на пелети.
  • #79
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сметките на Митето за инсталацията са като сметките му за продажбите на Тесла преди години или на БУД и новите му любимци Шаойми, а именно "имагинерни". Поздравления и адмирации за РУК. Нерви като корабни въжета извади!
  • #78
    РУК ( преди 9 месеца )
    Схемата ти която хем беше твоя специално за България, пък после на Тесла за Щатите е бакалска сметка и грандиозна манипулация "избиваш за една година и после безплатно" А аз какви познати имам,какви пари имаме,не се мъчи!Вземай билет за Франкфурт,кажи кога,ще те чакаме,почваш я системата,вземаш си парите!Ако си прав - доволен ще останеш!Ако не си - нагъзен на Тракия по лев боцкането,да си върнеш инвестицията.Като те знаем къвпедал си,пак доволен ще останеш!Айде чети,смятай,пак няма да разбереш!
  • #77
    РУК ( преди 9 месеца )
    Дори и да приемем,че можеш да произведеш 200 000Квч и да ги продадеш на 1лв за Квч,от там нататък имаш 30% данъци,данъци на имота,разходи за поддръжка и амортизация,такси за счетоводител и ПОС терминал,застраховки на соларите.В иделания случай ще ти останат 120К лв ако не пипаш нито лев да за себе си!Но ПАК ти казвам НЯМА как да произвеждаш и продаваш по 100квч от изгрев до залез 365 дни в годината,няма как да ги продаваш нон стоп от изгрев до залез и няма кой да ти плаща 1лв за Квч
  • #76
    РУК ( преди 9 месеца )
    Муахаха пак вдигна кръвно и не си спал!Ти дето влиза веднъж на 10 дни тук!Митьо и други хора ти го казаха!Няма как с 180кв да гарантираш 365 дни,7часа на ден по 100квч!Няма как да имаш опашка от клиенти 7часа на ден 365 дни.Особено в България,през следващите 20 години!Няма кой да ти плаща 1лв на КВч за да си"избиеш" 200к лв инвестици и "после безплатно"."Избиването" е парите които ти остават след всички данъци и такси!Нямаш елемтарни икономически познания,а математическите ти са за 2ри клас!
  • #75
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Инвеститорът е реален, колкото гост е инженер. Вановете които харчат през зимата 22,8, въпреки че разнасят товари са толкова реални, колкото 20 kW за топене на алуминий в цеха на гост. Всичко е фантазия на антиматематик психопат, който е толкова необразован че не може да излъже никой! Като предишната изцепка че си карал лично Toyota mirai която има резервоар с обем 5 литра водород, с които може да мине над 1000 км. Най-добрият антифизик който познавам! Безспорно най-добрия!
  • #74
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Хайде да се обзаложим дали ще има желаещи да изгради такава станция, на която да продават на 4 лв за киловатчас, при положение че снощи 163 мегавата батерии работеха за да продават на 40 стотинки за киловатчас?
fallback
Последни