fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #63
    РУК ( преди 9 месеца )
    Не си повтаряй "гениалния" бизнес план 10 000 пъти ами варви го реализирай, дай адреса и след година покажи финансовия отчет! Аз като има идея за бизнес я правя, не я дрънкам месеци по 1000 форума по 10 пъти на ден. Като можеш и знаеш толкова я направи! И спри сам да си харесваш глупостите, че е жалко! Както виждаш никой друг няма тук в момента! Айдя чао бизнесменче!
  • #62
    Не глупако ( преди 9 месеца )
    Колко пъти трябва да ти се обяснява че това е себестойността за една година. На втората става 50 стотинки. На третата 33 стотинки. На четвъртата 25 стотинки. И т.н Колко пъти трябва да ти се обясни, че при 8 на 100, за 1 милион километра са необходими 80 хиляди литра гориво които струват 200 000 лв първата година, 400 000 лв втората, 600 000 лв третата и т.н. тоест преминаването на ток връща инвестицията още първата година от спестеното гориво на автопарк на фирма. То бива антиматематик, ама..
  • #61
    РУК ( преди 9 месеца )
    Пишман математичке, всичко го смяташ както ти е угодно и бизнес акъл даваш, ама си седиш вкъщи и на правиш зарядни станции, нали? Слънцето го смяташ като в България, а концентрацията на електрички като в Норвегия! Хората имат нужда да зареждат само когато твоята батерия е пълна, иначе не. Кога ще заредиш 23 буса да са готови да тръгнат в 5,30 сутринта с една батерия 215Квч!Латернаджия!Като ти дойдат 3 коли в 20,00 да зареждат с какво ще ги заредиш? Ще дойдат ли пак?Дебаа и лаладжията
  • #60
    РУК ( преди 9 месеца )
    Отново практиката срещу теорията.:-) :-) :-) Ти си сметнал и че с една батерия и 180кв солари, ще има опашка на станциката ти всеки ден 7 часа на ден от желаещи да платят 1лв за киловат? Нали? 365 дни в годината! Нали? Сметнал ли си с колко се увеличава времето за зареждане на една кола от ноември до март заради нуждата от подгряване на батерията? Или даже не знаеш, че има нужда от такова?Сметнал ли си колко ще струва парцел на толкова комуникативно място,че в БЪЛГАРИЯ да ти се редят електрички
  • #59
    До РУК ( преди 9 месеца )
    То не беше за ванове, всъщност сигурно съм имал предвид 1 милион км на електрически контейнеровоз от най-големите. Вярно ли си толкова голямо куку или само се правиш на такъв? Дали 200 000kWh не осигуряват 1 милион километра на електромобил с разход 20kWh или анти математиката дори това ти попречи да сметнеш? Ако става въпрос за Германия, добивът от 180kWp ще е по-скоро 150 000kWp фотоволтаици. Това ти гарантирам!
  • #58
    РУК ( преди 9 месеца )
    Пак повтарям, човека е готов да ти плати лев на километър за пробег от 1 мил. километра, осигурени от твоята система. Той е готов да ги плати, защото знае, че няма да му се наложи да ги плати. Защото в момента го яде такъв, точно от подобни сметки като твоите. Но за законовата лихва и кефа да ти порнатгъзъ няколко стотин хиляди желаещи, сме готови на експеримента. Ти щом си сигурен в сметките, вземаш милион! :-)
  • #57
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Виждаш ли как 1587 пъти си прочел нещо и Неси го разбрал и лъжеш хората? Да ти го пусна ли изречение по изречение, или е най-добре по три думи на мнение защото ти по повече не четеш? Пък и примера е даден конкретно за България, където от инсталиран 1kWp се добиват между 1200 и 1400kWh на година, А аз съм сметнал песимистични 1111kWh именно за да си спестя заяждането на дребно от нормални хора. От психопати и 500kWh да пиша няма спасение, въпреки че дори на север в Германия добива е 1000kWh годиш
  • #56
    РУК ( преди 9 месеца )
    Ама не въртигъзъ сега! Остави това за разклона за Пазарджик. Имаш конкретно бизнес предложение! Както имаше и за смяната на батерията на тесла и обслужване на Стелвио, който го направи първи взема колата на другия!Тогава се покри!Даваме парите, ти гарантираш с гъзъ си,че с 180кв солари+215квч батерия,човека ще има 1 мил.км пробег за вановете си. Даже можеш да кажеш на час, средно по колко Квч ще може да зарежда. Няма ние да казваме кога всъщност са му нужни. Съобразяваме се с теб
  • #55
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Като гледаш, корабче плува ли в окото ми? Посочи ми този наивник, който е готов да плати лев на километър? И за какво са му батерии фотоволтаици и други глупости, при положение, че удари в Германия на евро за киловатчас, 100 км ще му излязат 20 евро? Защо му е да плаща 50 евро на мен за тези 20 киловатчаса?
  • #54
    РУК ( преди 9 месеца )
    И пак повтарям, готов е да плати 1лв на км пробег, осигурен от тази твоя невероятна схема 180Кв + 215КВч
fallback
Последни