fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #33
    До врачката ( преди 9 месеца )
    Нали ВЯРВАШЕ, че ФЕЦ не произвеждат след 18:00? Обзалагаме ли се? Все още ли искаш статистика за след 18 часа или този отговор не можеш да го понесеш?
  • #32
    До 30 ( преди 9 месеца )
    Защо въобще задаваш въпроси на които не четеш отговорите?
  • #31
    До 29 ( преди 9 месеца )
    А ти Колко атомни централи и купи тази година? Колко водород произведе? Колко синтетично гориво? Колко пъти ходи до луната? В Колко световни първенства по футбол участва? В колко правителства? Колко акции на Тесла си купи? Като не си правил нищо от тези неща защо си позволяваш да ги коментираш?
  • #30
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И не се хаби да задаваш въпроси - няма кой да ти отговаря.
  • #29
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И след всичките твои сметки, Митичен, така и не разбрахме ти колко киловата батерии си купи, къде за къщата, къде за колата, колко хиляди киловата съхрани в тях и колко милиона километра измина? Аз не ВЯРВАМ, аз знам колко - нула! Тесльо е теоретик, Тесльо не е практик и това е единствения сигурен факт след милиони твои спам постове.
  • #28
    Плюс минус ( преди 9 месеца )
    #24, врачке. Минусът е налице, отговорът го няма! И ти си личиш от километри с фразата "аз не чета аз вярвам" или любимата ми "когато разговарям с някого, аз не му отговарям, а само говоря"
  • #27
    До 17 ( преди 9 месеца )
    И на този ли му плащат в юани? И той ли не може да си позволи да кара ford mustang, Ами си е купил евтина пластмасова китайска електрическа кола от производител на смартфони xiaomi, за да я кара ежедневно и да го радва повече, отколкото звука на ford mustang? "Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили"
  • #26
    До 24 ( преди 9 месеца )
    Приемаш ли залогът? Сега ли ще си признаеш че грешиш или лъжеш или все пак ще приемеш залога защото ВЯРВАШ? Разбира се че ще се скриеш като лалугер както сега, така И довечера, както прави всеки себеуважаващ се нормален агресивен психопат. Не съм и очаквал друго.
  • #25
    До 24 ( преди 9 месеца )
    Искаш ли да се обзаложим, че след залез слънце след 18:00 фотоволтаиците ще доставят към мрежата мощност която ще е достатъчна за да работят минимум 1000 зарядни станции С мощност 150 kW, на която за всеки час работа могат да зареждат 5 автомобила за седмичния си пробег? Тоест 5000 автомобила на час. Тоест за 20 000 автомобила в България са достатъчни четири часа на седмица, за да заредят от наличните към момента батерии към фотоволтаичните централи.
  • #24
    Митична врачка ( преди 9 месеца )
    Ще го напиша аз щом ти го увърташ.От 18 до 6 часа ЕСО от ФЕЦ 0%.
fallback
Последни