fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #23
    До 21 ( преди 9 месеца )
    Я погледни дали при тебе пече слънцето че при устаналите антиелектрици вече е мръкнало и фотоволтетите не произвеждат, щом произвеждаха повече от АЕЦ Козлодуй още в 9:00. Според тях слънцето през зимата пече само 4 часа, следователно в 13:00 трябва да са изгасили слънцето при тях. А при нас тогава е максимума на производството ама ние живеем в отделна реалност и затова не можем да се разберем с антимислителите антиматематици антиелектрици. Другото обяснение е да са психопати, ама НЕ ВЯРВАМ?
  • #22
    До 21 ( преди 9 месеца )
    За какво са ти тези данни? Или не разбра какво ти сметнах в предишното мнение? За зареждането на всички налични в България електромобили за 150 км седмичен пробег, е необходимо слънцето да пече само 12 минути с мощността която в момента работят фотоволтаиците или пък 36 минути с мощността която изнасяме. И се правиш на улав, когато редовно ти давам сайта на ЕСО след залез слънце, когато фотоволтаиците продължават да доставят енергия в мрежата. Така че внимавай какво си пожелаваш, за да не мрън
  • #21
    Митична врачка ( преди 9 месеца )
    Тротинетка,от години чакам да публикуваш данните от ФЕЦ в ЕСО от 18 до 6 часа.
  • #20
    До 18 ( преди 9 месеца )
    Влизате в полемика с местния АНТИ , наречен още ***, Гост, Хвалипръц, антиелектрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най НЕзнаещ и НЕможещ, защото НЕ гледа клипове YouTube, защото му свършили данните, НЕ чете в Уикипедия и чете стари стати за Toyota и лъжите на гуруто Тойода, НЕ разбира ЕСО и енергийните борси и най важното, НЕ може да смята сложна лихва, защото е АНТИматематик .Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв АГРЕСИВЕН ПСИХОПАТ, не знам.
  • #19
    До 17 ( преди 9 месеца )
    Ако знаеш как си мечтая Toyota да започне да произвежда тези прословути батерии с 1500 км пробег за 10 минути зареждане, за да се успокоиш че ги хваля само защото ми плащат в японски йени. Ако забелязваш аз от 15 години говоря за едно и също - възобновяема енергия, батерии и фотоволтаици. Само вие постоянно сменяте коя държава и коя марка да мразите и да сте анти, в зависимост кой в момента предлага най-добрия продукт. За мен Марти и държави нямат значение. Преди "ми плащаха" и в германски марки
  • #18
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Само да ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_40, наречен още електрика, митбъстър, тротинетка, електрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Знае сайтове на енергийните борси и ЕСО.И най важното, може да смята сложна лихва в Ексел.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #17
    Митична врачка ( преди 9 месеца )
    Бидчо Тесларев го обърна на китайска реклама,зер плащат му в юани,че центовете свършиха.
  • #16
    До антиматематиците ( преди 9 месеца )
    Друг примерВ момента над 1 милион киловата мощност се изнася. Това са 7000 зарядни станции по 150 киловата, на които за всеки час 35 000 автомобила могат да зареждат седмичния си пробег само от излишната енергия, вместо да я изнасяме за без пари, А да внасяме скъп петрол. Тоест още днес имаме ресурса да зареждаме електромобили, ама електромобилите ги няма. Още днес можем да съхраняваме излишъка в батерии за вечерта Когато тока е скъп, но батериите ги няма.
  • #15
    До 12 ( преди 9 месеца )
    И понеже си антиматематик и гледаш цифрите, но не виждаш нищо, ще ти дам и практически пример за да се опиташ да видиш като гледаш. Тези 3 милиона киловата които произвежда в момента слънцето, могат да захранват едновременно 20 000 зарядни станции по 150 киловата. Случайно или не, в България има точно толкова електромобили, които само за 12 минути ще заредят 30kWh, които са достатъчни на гост да измине седмичния си пробег от 150 км. Тоест ако 12 минути на седмица пече слънце е достатъчно.
  • #14
    До 12 ( преди 9 месеца )
    Господин антиматематик, първата статистика я дадох в 9 часа. Ти искаш статистика след 4 часа, което по нашата математика е 13 ч. Ето ти една малко по-рано ДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 11.02.2025 12:51:48ИмеMWАЕЦ 25,77%2076.1Кондензационни ТЕЦ 26,05%2098.94Топлофикационни ТЕЦ 4,56%367.74Заводски ТЕЦ 1,18%95.24ВЕЦ 0,12%9.47Малки ВЕЦ 0,81%65.43ВяЕЦ 4,49%361.62ФЕЦ 36,8
fallback
Последни