fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    цензурираната дума е "C K Ъ С A Н Я K"!!!!
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Мите, за милионен път дай пак тая статистика след 4 часа. Все едно и също дъвчеш вече години наред и все си същия ***, който мечтае за милиони киловати и километри. Подчертавам - МЕЧТАЕ, щото е дървен философ и няма как да приложи нищо от кухата си теория на практика.
  • #11
    Пече ли пече ( преди 9 месеца )
    Как светът няма да преминава на ток, когато в един от най-студените дни през тази зима, по обяд слънцето осигурява близо 50% от потреблението на ток за България? Повече от тецовете и АЕЦГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 11.02.2025 11:25:55ИмеMWАЕЦ 25,31%2075.33Кондензационни ТЕЦ 27,16%2226.36Топлофикационни ТЕЦ 4,53%371.53Заводски ТЕЦ 1,16%94.71ВЕЦ 0,11%9.3Малки ВЕЦ 0,81%66.7ВяЕЦ 3,57%292.79ФЕЦ 37,18%3047.95Био ЕЦ 0,17%13.53Товар на РБ6481.97
  • #10
    Брутално ( преди 9 месеца )
    Колко бързо се променя света! Само до преди 5-6 години, ако някой ми беше казал такова нещо, щях да се смея с глас и да си помисля, че човекът не е добре с главата: "Китай е с десет години пред САЩ ... единственият шанс на Ford да започне да се конглокира с китайски марки ... е да използва ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ на КНР." А някой хора продължават да вярват, че Китай Не може да просперира, ако не копира (без разрешение) западната интелектуална собственост.
  • #9
    до 7 ( преди 9 месеца )
    Китайският софтуер е на светлинни години пред японския и, да кажем, стария софтуер на Рено (нo те вече минаха на Google). Пежо още са доста зле със софтуера. Мазда вече пазаруват и софтуер, освен хардуер (всъщност, цялата кола напазарухата от Changan).
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И увеличава преднината. За жалост не харесвам китайския автопром.
  • #7
    A ( преди 9 месеца )
    Хубаво го е казал човека. Няма само хитреците от Тойотка да лицензират от BYD. Стана ясно че основният хардуер идва от Китай или Азия. Софтуера си е по желание и от клиента.
  • #6
    До 4 ( преди 9 месеца )
    Дали пък китайската политика да подкрепят своите производители, вместо да ги наказват, не е по-добрата и по печеливша политика? Дали Китай благодарение на евтините батерии и евтините фотоволтаици, няма по-бързо да стане въглеродно неутрален, без зелени сделки и без наказания за замърсителите? Дали няма да стане напълно пазарен принцип, при положение, че от 2024, производството и съхранението на слънчева енергия вече е по-евтино от производството на енергия от въглища?
  • #5
    До 4 ( преди 9 месеца )
    Дори най-заклетите агресивни антиелектрици обясняват, че държавата Китай е подпомогнала с по 2-3 хиляди долара всеки произведен електромобил. Това било причината китайските електромобили да са с 20 000 по-евтини от европейските електромобили. Китайските субсидии от 2000 долара били комунистически и нечестни, но субсидии от 7500 долара в САЩ и 10 000 евро в Европа все още не достигат на европейските производители, за да направят цените поне толкова евтини колкото китайските. Анти математици!!
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това че китайската държава покрива загубите на на цялата си индустрия за производство на батерии и електромобили, никой не го отчита, това са милиарди хвърлени от държавния им бюджет и държи изкуствено цените ниски. Това в една пазарна икономика няма как да стане.
fallback
Последни