fallback

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.

Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.

fallback
  • #53
    Както вчера ( преди 9 месеца )
    Така е днес, не си разбрал и грам от числата. Не ги виждаш, защото не знаеш. Дори само да правеше разлика между мощност и енергия, щеше да си разбрал нещичко. Например че дори да свържеш само 20 киловата панели към тази батерия пак можеш да осигуриш 100 киловата мощност. Но това пълни какъв начин непротиворечи на физиката за разлика от твоето перпето mobile което бранеше с толкова никове.
  • #52
    РУК ( преди 9 месеца )
    До преди 3 часа бях с него и му споделих твоето невероятно бизнес предложение, което разбира се ти сам не искаш да реализраш, щото просто нямаш нужда, докато нафтата не стане 4лв нали? Та човека е готов с част от парите, аз ще добява останалите,ти избираш панелите и батериите, прибираш субсидията в Германия, и гарантираш 1 000 000км пробег от всеки 180кв солари и 215КВч батерия. Ако не се случи обаче, връщаш парите + законната лихва сгъзъси на Тракия!
  • #51
    Посочи грешките ( преди 9 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #50
    РУК ( преди 9 месеца )
    Те хората вчера ти обясниха колко произвеждат! Но в твоята вселена слънцето винаги грее на макс и винаги под перфектния ъгъл и то на фиксирани солари!И даже соларите правят ток от луната! За разлика от теб, аз не вися 24 часа вкъщи пред компютъра да се заяждам с хората, а имам контакти с живи хора!Имам добър приятел който с флотилия от електрически ванове,който някой като теб излъга с невероятна производителност и сега инвестира в 5 пъти повече солари и батерии за да си изпълни нуждите!
  • #49
    До РУК ( преди 9 месеца )
    Всъщност не си ме разбрал. Инвестицията е само 20 лв и печелиш по 40 милиона на година. Как пък не уцели поне по случайност в някоя цифра. Наистина не е лесно да четеш само първите три думи от всяко мнения и да се налага да отговориш. Но от агресивен психопат като тебе няма какво друго да се очаква. Колко енергия годишна произвеждат според тебе 180 kWp , щом 200 000kWh ти се струват много? А забравих. Когато говориш с някой, не четеш въпроси, мразиш да четеш. Само пишеш!
  • #48
    РУК ( преди 9 месеца )
    И за да не търсиш неизвестното, аз ще ти осигуря и клиент който да плаща левче на километър, ако ти осигуриш 1 мил. км пробег с 180КВ солари :-) :-) :-) за моите 2 мил. твоите 2 мил. км си ги намествай ти :-)
  • #47
    РУК ( преди 9 месеца )
    Митьо!Веднага ти давам 400к Евра да направиш 4 от тия невероятни проекта за който говориш за 1756 път! Делим по равно, 2 мил. на година за мен,2 мил. за теб. От мен инвестицията от теб "акъла" мениджмънта, маркетинга! Обаче на първата година ако не получа 2 мил., заставаш нагъзен на отбивката за Пазарджик на Тракия с табела "Аз съм Електрика от форумите, боцване - левче" И седиш така докато не ми върнеш 400к Евра с лихвите за 1 година! Бързо ще ги изкараш, вярвай ми!
  • #46
    Митгеястър ( преди 9 месеца )
    Не се поти да пишеш,никой не те чете.Работят ли на макс фотоволтаиците,Бъстъре.До утре сутринта са на нула.
  • #45
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Всъщност енергията стига не за зареждане на 5500, а на два пъти повече електромобили - 11 000 електромобила за седмичния им пробег всяка вечер. За 2 вечери се зареждат всички 20 000 електромобили в България за седмичния им пробег в гаражите. Само че има проблем - за такава мощност са необходими трифазни зарядни. 20 000 електромобила, ако зареждат на максималните 7,4kW ще могат да харчат само 150MW. Тоест само настоящите батерии могат да осигурят зареждането на около 80 000 електромобила вечер
  • #44
    Тест успешен ( преди 9 месеца )
    Нарочно допуснах грешка, но антиелектриците са антиматематици и освен това когато разговорят с някой, "разговорът им" се състои в говорене без да четат и слушат другия, камо ли да разбере какво иска да му им каже. А дори да слушат никога не са можели да правят разлика между мощност и енергия.
fallback
Последни