Нови ограничения на емисиите за производителите на автомобили ще влязат в сила през 2025 г. И тъй като електрическите автомобили не се развиват, както беше планирано, големите производители се обърнаха с искане към властите в ЕС.
Статистиката показва, че продажбите на електрическите автомобили продължават да намаляват в Европа, като август спадът е с цели 44% в сравнение със същия месец на 2023 г. Това сериозни притеснява автомобилните компании, които поискаха въвеждането на новите ограничения за емисиите да бъде отлождено. Това стана с официално писмо от ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили).
„Европейската автомобилна индустрия подкрепя Парижкото споразумение и целите на ЕС за декарбонизация на транспорта до 2050 г. и е инвестирала милиарди в електрификация, за да пусне превозни средства на пазара.. Ние играем своята роля в този преход, но, за съжаление, другите елементи, необходими за тази системна промяна, не са налице“, се казва в писмото на ACEA.
В него се поставя въпроса за китайската конкуренция, която в момента е в центъра на дискусиите за въвеждането на мита, както и проблема с инфраструктурата и подкрепата от правителства в Европа за продажба на EV.
„Липсват ключовите условия за постигане на необходимата инерция за производството и внедряването на превозни средства с нулеви емисии - инфраструктура за зареждане с водород и зареждане с гориво, както и конкурентна производствена среда, достъпна зелена енергия, данъчни стимули и стимули за закупуване и сигурна доставка на суровини, водород и батерии", твърдят от организацията.
Именно заради създалата се на ситуация, която далеч не е благоприятна, Асоциацията иска от Европейската комисия да отложи новите ограничения на емисиите на CO2 до 2027 г., които от 1 януари ще паднат до 95 гр/км (в сравнение със 116 днес). , с риск да бъдат глобени с милиарди евро - едно евро за грам/км излишък, умножено по броя на продадените коли.
„Готови сме да обсъдим краткосрочен пакет за подкрепа за целите за CO2 за 2025 г. за автомобили и микробуси, както и бързо, цялостно и стабилно преразглеждане на разпоредбите за CO2 за автомобили и камиони, а също така и целево вторично законодателство, за да дадем тласък към преход към нулеви емисии и осигуряване на индустриалното бъдеще на Европа“, казват още от ACEA.