IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите в Европа притеснени от спада на продажбите на ЕV

Автомобилните компании поискаха отлагане на новите екологични стандарти

Нови ограничения на емисиите за производителите на автомобили ще влязат в сила през 2025 г. И тъй като електрическите автомобили не се развиват, както беше планирано, големите производители се обърнаха с искане към властите в ЕС.


автомобилна индустрия


Статистиката показва, че продажбите на електрическите автомобили продължават да намаляват в Европа, като август спадът е с цели 44% в сравнение със същия месец на 2023 г. Това сериозни притеснява автомобилните компании, които поискаха въвеждането на новите ограничения за емисиите да бъде отлождено. Това стана с официално писмо от ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили).

„Европейската автомобилна индустрия подкрепя Парижкото споразумение и целите на ЕС за декарбонизация на транспорта до 2050 г. и е инвестирала милиарди в електрификация, за да пусне превозни средства на пазара.. Ние играем своята роля в този преход, но, за съжаление, другите елементи, необходими за тази системна промяна, не са налице“, се казва в писмото на ACEA.

В него се поставя въпроса за китайската конкуренция, която в момента е в центъра на дискусиите за въвеждането на мита, както и проблема с инфраструктурата и подкрепата от правителства в Европа за продажба на EV.

„Липсват ключовите условия за постигане на необходимата инерция за производството и внедряването на превозни средства с нулеви емисии - инфраструктура за зареждане с водород и зареждане с гориво, както и конкурентна производствена среда, достъпна зелена енергия, данъчни стимули и стимули за закупуване и сигурна доставка на суровини, водород и батерии", твърдят от организацията.

Именно заради създалата се на ситуация, която далеч не е благоприятна, Асоциацията иска от Европейската комисия да отложи новите ограничения на емисиите на CO2 до 2027 г., които от 1 януари ще паднат до 95 гр/км (в сравнение със 116 днес). , с риск да бъдат глобени с милиарди евро - едно евро за грам/км излишък, умножено по броя на продадените коли.

„Готови сме да обсъдим краткосрочен пакет за подкрепа за целите за CO2 за 2025 г. за автомобили и микробуси, както и бързо, цялостно и стабилно преразглеждане на разпоредбите за CO2 за автомобили и камиони, а също така и целево вторично законодателство, за да дадем тласък към преход към нулеви емисии и осигуряване на индустриалното бъдеще на Европа“, казват още от ACEA.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Любопитни ми е, като умствен екперимент, какво ще се случи с китайските компании, ако ЕС и САЩ решат, че е време пак да карат ДВГ и отложат енергийния преход/зелената сделка и всяка подобна еко инициатива за 10 или 20 години? Я да ви чуя предположенията? Защото моето е, че ще започне трета световна война.
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 2 месеца )
    Мите, развитият социализъм, СССР и СИВ работеха и бяха бъдещето в продължение на около 40 години. И после 90-та година изведнъж спряха да работят и да са бъдещето. Не бързай да обявяваш Китай са победител в технологичната и икономическата игра.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ирония ( преди 2 месеца )
    "ЕК досега дремаха, сега се сетиха че са назад, но е късно. Японците са единствените прагматични и карат по еволюционната крива." Една народна мъдрост гласи " по-добре късно отколкото никога" . Сам си признаваш, че европейците поне са се усетили Какво предстои, а японците още спят и повтарят в мантра никога никога никога никога никога никога. Очевидно не са чули нито народната мъдрост, нито бизнес поговорката " В бизнеса не големите риби изяждат малките, а бързите риби изяждат БАВНИТЕ.
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А това за евтиния китайски Труд винаги ме е разсмивало. Вече четвърта или пета година средната годишна заплата в Китай е по-висока от тази в България. Защо никой не дойде да инвестира тук, а всички бягат?
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Този път това ли успя да изпърдиш? Китайците десета година произвеждат над 80% от фотоволтаичните панели в световен мащаб. Въпреки това за последните 10 години цените са паднали с 90%. А дано същото се случи като монополизират и пазара на електромобили! Да видим тогава какво ще оправданието! Дали еволюцията или революцията при батериите е било правилно решение? Защо трябва да чакаш векове, ако можеш да си купиш нещо с пари? За да пестиш пари за сметка на какво? Китайците посяха и сега жънат!
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, в Китай трудът е евтин, а нормите за опазване на околната среда са карикатура. От 20 години изливат абсурдни субсидии във фирмите си за електромобили и батерии. Целта им е не екология, а монопол на пазара, както вече направиха със соларните панели. Ако си мислиш че след като избият конглокенцията ще държат цените ниски, значи си мноого наивен. ЕК досега дремаха, сега се сетиха че са назад, но е късно. Японците са единствените прагматични и карат по еволюционната крива.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Друг въпрос ( преди 2 месеца )
    Защо в Китай е по-евтино да се произвеждат батерии? Дали не е защото държат 80% от добива на материали за батерии? А защо държат 80%? Дали не е защото минното дело е доста бавен процес протичащ десетилетия? Китайците държат 80%, защото останалите НЕ СА ГИ ИСКАЛИ преди 10 години. Техните компании по един или друг начин са послушали партията за разлика от европейските, които отчитаха дейност и правеха и щяха да правят и до днес плашила електромобили от които клиентите да бягат като дявол от тамян
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Цитирам един велик мислител "Просто казано напредъка не става с ПАРТИЯТА КАЗА! Това е като да РАЗПИШЕШ ДИРЕКТИВА, ...... - МИСЛИШ ЛИ, че ще стане ако го гласуват?!!! Комунизма в който партията майка казва ние поне ЗНАЕМ, ЧЕ НЕ РАБОТИ!" Този велик мислител е казал че не работи а ти сега спориш с него че при комунизма РАБОТИ. Я вземете се разберете двамата а после ела да кажеш резултата! Аз резултата го ЗНАМ, не го МИСЛЯ. Резултатът е ИСТОРИЯ. Нещо ПОСТИГНАТО, а не ОБЕЩАНИЯ, от типа ВЯРВАЙ ми.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    На твоя въпрос ще отговоря с риторичен въпрос: Можеш ли да отглеждаш зеленчуци в Аляска? Да можеш - но на каква цена ;) Искаш да си политически коректен - това е комунизъм, а комунизма има малко общо с пазарната икономика.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Въпросът накратко ( преди 2 месеца )
    Ако бъдещето вече е дошло в Китай, Какво ще му попречи да мине границите? Как ще го спреш?