IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.
  
     
Tesla Cybertruck, WhistlinDiesel, Тест
  
       
WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.
  
    
Tesla Cybertruck, WhistlinDiesel, Тест
  
        
Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.
  
    
WhistlinDiesel, Тест, Ford F-150
  
        
Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.
  
     

 

0 от 500
  • #50
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    48-ми, я отвори Менделеевата таблица и прочети за алуминия, каккви харектеристики има...Според твоите думи, най-мекия метал се чупи, но не се гъне!?!?!? Ако говориш за главата си - спор няма:))
  • #49
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Гледах клипа,рамата се скъса от тегленето с въжето.Има ч у г у нени и стоманени колянови валове, всеки производител си преценява какъв материал да използва.Алуминиеви колянови валове няма, материала е слаб.Общата ти култура хич я няма в инженерните науки.Учиш се бързо признавам,но ти липсват базови знания.Стоманата и ч у г у на са сплави,желязо с ниско съдържание на въглерод няма.Или е чисто желязо или е желязо въглеродна сплав.Така е като чете технически неграмотен преведено с гугъл.Лека нощ!
  • #48
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "При катастрофа хвърляш цялото купе, вместо да смениш само един калник" пълни глупости. Точно обратното е. Алуминият се чупи, а не се огъва и много по-лесно се заварява, като добива абсолютно същите че и по-добри якостни качества, заради увеличеното сечение заради заварката. Стоманено шаси след огъване става неизползваемо. След заваряване губи своите якостни характеристики около заварката, както и корозионната си устойчивост. Смяташ ли че от счупената алуминиева част Не може да се завари?
  • #47
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До турбо ( преди 1 месец )
    Може или не може да се отлее същия детайл от стомана? Да или не? Изказването Ти преди няколко минути глупост ли беше или още държиш на него? Не се извъртай! Коляновият вал от високоякостна стомана ли се отлива или от чyгyн? Кой продължава да не прави разлика между стомана, която е "желязо" с ниско съдържание на въглерод и ***, който е желязо с високо съдържание на въглерод? Поредният Бисер от професионалист, който е хванат от аматьор със средно добра обща култура по въпроса.
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До турбо ( преди 1 месец )
    "Предполагам,че имаш предвид за якост на опън.Тесльо няма откъде да знае, че стоманата има 3 до 4 пъти по голяма якост на опън от алуминия" със сигурност ще да е било якост на опън, когато при слизане от тръбата се удари задницата на пикапа, която после се откърти. Освен това за разлика от ламарината от която се заваряват рамите и шаситата, която има еднаква дебелина, то при леенето на алуминия сечението в определени зони може да бъде с произволна дебелина, която да е с 10 пъти по-голямо сечение
  • #45
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Коляновия вал се изработва по три начина.1.Отливане.2.горещо щанцоване.3.горещо коване.Шаси на автомобил се изработва от греди чрез заваряване.Още преди 3-4 години ти казах,че Гигакастинга на купе е нож с две остриета.Става бързо,но е ремонтно непригодно.При катастрофа хвърляш цялото купе, вместо да смениш само един калник.Не се сърдя,от аматьори не се обиждам.Само пълен лаик ще вземе да лее от алуминий носеща рама.Както виждаш,скъсала се е от теглене на 2 тона камион.
  • #44
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Б А Й Х @ Й !! ( преди 1 минута )Дърпал съм коли няколко пъти.Да скъсам рама нямам случай." Почти съм сигурен че си правил и всичко останало от клипа и автомобилът ти е бил непокътнат без драскотина, за разлика от пикапа който се разглоби на парчета и не остана здрав детайл по него. Сигурен съм, че преди да дърпаш си скачал от още по-големи тръби и си блъскал задницата в тях, както и си правил петметрови скокове и всичко е останало здраво. За взривовете няма да те питам, дори боята е оцеляла?
  • #43
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще ми дадеш ли практически пример за отлят от високоякостна стомана сложен детайл, който се отлива точно толкова лесно колкото от алуминий? Защо никой инженер досега не се е сетил да отлее шаси или Рама, Ами ги заваряват от стотици детайли от ламарина в сложни форми? Защо не си спестят всичкото производство на ламарина, щанцоване, щамповане и заваряване, а не ги отлеят? Не се сърди, но това изказване може да го направи само един антиинженер с отрицателни знания. Казвам ти го като пълен аматьор.
  • #42
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Б А Й Х @ Й !! ( преди 1 месец )
    Дърпал съм коли няколко пъти.Да скъсам рама нямам случай.
  • #41
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Бисер след Бисер ( преди 1 месец )
    Едно мнение няколко бисера, без да се налага да търся 5 г. назад"Турбо ( преди 20 минути )Приятелю Гост.Тесльо няма откъде да знае за якостните качества на стоманата и алуминия.Предполагам,че имаш предвид за якост на опън.Тесльо няма откъде да знае, че стоманата има 3 до 4 пъти по голяма якост на опън от алуминия.Ако беше грамотен инженер Илон Мъск щеше да направи носещата рама от стомана.При леене под налягане няма значение дали ще лееш алуминий или стомана,формата се запълва без проблем. ...