fallback

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.                     WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.                     Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.                     Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.         

 

fallback
  • #60
    До 58 ( преди 1 месец )
    Въобще не отричам леенето на стомана. Отричам отливането на сложни и големи стоманени детайли с висока точност във форми под налягане и твърдението че стомана и алуминий се отливат по един и същ начин. Поредните бисери на Турбо. Доколкото си спомням и той беше в спора за производството на стоманата и имаше доста бисери за нисковъглеродното производство на стомана.
  • #59
    анонимен ( преди 1 месец )
    Копи пейст от Уикипедия.Колянов вал, изработка.Коляновите валове се изработват от висококачествени нисковъглеродни стомани.Коляновите валове се изработват чрез горещо коване, пресоване или ОТЛИВАНЕ.
  • #58
    Винкело ( преди 1 месец )
    А бе ***,ти отричаш Стомана Перник , Кремиковци и стотиците стоманолеярни по света.Ако стоманата се лееше трудно,щяха ли да съществуват.
  • #57
    До турбо ( преди 1 месец )
    Освен това като инженер, не ти ли направи впечатление нещо при дърпането? Така ли се дърпа по принцип? Ако има някакви пукнатини по отливката при ударите преди дърпането, като инженер смяташ ли че не са оказали никакво влияние при удара при дърпането? Ти ако дръпнеш по същия начин подобен пикап затънал в кал с баничарката, ще оцелее ли дори без удар преди това?
  • #56
    Дай пример ( преди 1 месец )
    "Турбо ( преди 46 минути )Гледах клипа,рамата се скъса от тегленето с въжето.Има ч у г у нени и стоманени колянови валове, всеки производител си преценява какъв материал да използва." Дай пример за този отлят от стомана колянов вал? Доколкото знам от обща култура, стоманата се лее трудно, за разлика от чyгyнът и алуминият. За разлика от тебе аз не се заяждам, не казвам че таково животно нема, а питам за да науча нещо ново, защото досега знаех че колянов вал и блокове за двигатели са от чyгyн.
  • #55
    До турбо ( преди 1 месец )
    Виждаш ли как на вас ви се налага да ровите в статии от 2020 година за да ми напомните грешка в терминологията, която ми е непозната и съм объркал spring back effect, коравина с еластичност. Грешка която съм си признавал десетки пъти в годините. А ти само за два часа написа 10 бисера, които няма да си признаеш никога. Продължавам да питам за отлят от стомана детайл който няма нужда от допълнителна обработка както отлетите от алуминий детайли?
  • #54
    Бисер след Бисер ( преди 1 месец )
    "Турбо ( преди 24 минути )Така и не се научи какво е модул на еластичност.Това е свойството на материала да се съпротивлява на деформация. Алуминия е с модул 69000 мра,стоманата е 190000-210000 мра." Пишман и инженера продължава с бисерите. Защо стомана бе човек, защо не сравняваш желязо с алуминий? Нали коляновият вал се прави от чисто желязо, точно както шасито на пикапа е отлято от чист алуминий. Също като крилата на самолетите стълбите и скелетата, които се огъват като се качи някой.
  • #53
    До 52 ( преди 1 месец )
    Нерде купе от огънат мек алуминий щампован от ламарина във вид на калници , нерде шаси/рама от от отлят дуралуминий, който е твърд и не се огъва. И ти ли си от пишман инженерите?
  • #52
    Ауди ( преди 1 месец )
    До 48.Какви глупости плещиш.Ако си притежавал някога Ауди ще знаеш,че панелите са от алуминий.Голяма мъка е с изчукването на калник,затова се реже и сменя целия панел при катастрофа.За Ауди калници има.За Тесла резервни части няма,купето ти от алуминий е за скрап.Като се замисля Тесла купета не продава така,че цялата Тесла е за ***.
  • #51
    Турбо ( преди 1 месец )
    Така и не се научи какво е модул на еластичност.Това е свойството на материала да се съпротивлява на деформация. Алуминия е с модул 69000 мра,стоманата е 190000-210000 мра.Кой материал е по еластичен? Без калкулатор се вижда,че алуминия е три пъти по слаб.Вземи една ламаринка 3 мм от стомана и алуминий и пробвай.За проблемите при заваряване на цветни метали няма да ти обяснявам,не е за твоето ниво.Стоманата се заварява по лесно.
fallback
Последни