fallback

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.                     WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.                     Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.                     Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.         

 

fallback
  • #52
    Ауди ( преди 3 месеца )
    До 48.Какви глупости плещиш.Ако си притежавал някога Ауди ще знаеш,че панелите са от алуминий.Голяма мъка е с изчукването на калник,затова се реже и сменя целия панел при катастрофа.За Ауди калници има.За Тесла резервни части няма,купето ти от алуминий е за скрап.Като се замисля Тесла купета не продава така,че цялата Тесла е за ***.
  • #51
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Така и не се научи какво е модул на еластичност.Това е свойството на материала да се съпротивлява на деформация. Алуминия е с модул 69000 мра,стоманата е 190000-210000 мра.Кой материал е по еластичен? Без калкулатор се вижда,че алуминия е три пъти по слаб.Вземи една ламаринка 3 мм от стомана и алуминий и пробвай.За проблемите при заваряване на цветни метали няма да ти обяснявам,не е за твоето ниво.Стоманата се заварява по лесно.
  • #50
    анонимен ( преди 3 месеца )
    48-ми, я отвори Менделеевата таблица и прочети за алуминия, каккви харектеристики има...Според твоите думи, най-мекия метал се чупи, но не се гъне!?!?!? Ако говориш за главата си - спор няма:))
  • #49
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Гледах клипа,рамата се скъса от тегленето с въжето.Има ч у г у нени и стоманени колянови валове, всеки производител си преценява какъв материал да използва.Алуминиеви колянови валове няма, материала е слаб.Общата ти култура хич я няма в инженерните науки.Учиш се бързо признавам,но ти липсват базови знания.Стоманата и ч у г у на са сплави,желязо с ниско съдържание на въглерод няма.Или е чисто желязо или е желязо въглеродна сплав.Така е като чете технически неграмотен преведено с гугъл.Лека нощ!
  • #48
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "При катастрофа хвърляш цялото купе, вместо да смениш само един калник" пълни глупости. Точно обратното е. Алуминият се чупи, а не се огъва и много по-лесно се заварява, като добива абсолютно същите че и по-добри якостни качества, заради увеличеното сечение заради заварката. Стоманено шаси след огъване става неизползваемо. След заваряване губи своите якостни характеристики около заварката, както и корозионната си устойчивост. Смяташ ли че от счупената алуминиева част Не може да се завари?
  • #47
    До турбо ( преди 3 месеца )
    Може или не може да се отлее същия детайл от стомана? Да или не? Изказването Ти преди няколко минути глупост ли беше или още държиш на него? Не се извъртай! Коляновият вал от високоякостна стомана ли се отлива или от чyгyн? Кой продължава да не прави разлика между стомана, която е "желязо" с ниско съдържание на въглерод и ***, който е желязо с високо съдържание на въглерод? Поредният Бисер от професионалист, който е хванат от аматьор със средно добра обща култура по въпроса.
  • #46
    До турбо ( преди 3 месеца )
    "Предполагам,че имаш предвид за якост на опън.Тесльо няма откъде да знае, че стоманата има 3 до 4 пъти по голяма якост на опън от алуминия" със сигурност ще да е било якост на опън, когато при слизане от тръбата се удари задницата на пикапа, която после се откърти. Освен това за разлика от ламарината от която се заваряват рамите и шаситата, която има еднаква дебелина, то при леенето на алуминия сечението в определени зони може да бъде с произволна дебелина, която да е с 10 пъти по-голямо сечение
  • #45
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Коляновия вал се изработва по три начина.1.Отливане.2.горещо щанцоване.3.горещо коване.Шаси на автомобил се изработва от греди чрез заваряване.Още преди 3-4 години ти казах,че Гигакастинга на купе е нож с две остриета.Става бързо,но е ремонтно непригодно.При катастрофа хвърляш цялото купе, вместо да смениш само един калник.Не се сърдя,от аматьори не се обиждам.Само пълен лаик ще вземе да лее от алуминий носеща рама.Както виждаш,скъсала се е от теглене на 2 тона камион.
  • #44
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Б А Й Х @ Й !! ( преди 1 минута )Дърпал съм коли няколко пъти.Да скъсам рама нямам случай." Почти съм сигурен че си правил и всичко останало от клипа и автомобилът ти е бил непокътнат без драскотина, за разлика от пикапа който се разглоби на парчета и не остана здрав детайл по него. Сигурен съм, че преди да дърпаш си скачал от още по-големи тръби и си блъскал задницата в тях, както и си правил петметрови скокове и всичко е останало здраво. За взривовете няма да те питам, дори боята е оцеляла?
  • #43
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ще ми дадеш ли практически пример за отлят от високоякостна стомана сложен детайл, който се отлива точно толкова лесно колкото от алуминий? Защо никой инженер досега не се е сетил да отлее шаси или Рама, Ами ги заваряват от стотици детайли от ламарина в сложни форми? Защо не си спестят всичкото производство на ламарина, щанцоване, щамповане и заваряване, а не ги отлеят? Не се сърди, но това изказване може да го направи само един антиинженер с отрицателни знания. Казвам ти го като пълен аматьор.
fallback
Последни